• 0

Beste internationale rechtsvorm?

Beste forumleden

 

Ik zoek al een tijdje naar informatie om een internationaal bedrijf op te starten, maar vind zoveel informatie dat ik het allemaal niet meer weet. Op dit forum lijken veel experts te zitten, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

 

Situatie:

Vorig jaar ben ik verhuisd van België (waar ik ben uitgeschreven) naar Zwitserland (waar ik ben ingeschreven). Na een uitgebreide procedure is de administratie eindelijk volledig in orde en ik werk nu als zelfstandige corrector/redacteur.

 

Maar de kans is groot dat we volgend jaar opnieuw verhuizen (internationaal, niet terug naar België). Dat wil zeggen dat ik hier mijn statuut moet opzeggen en in het nieuwe land opnieuw moet beginnen met alle administratie. En als we daarna nog eens verhuizen, alles nog maar eens opnieuw.

 

Het lijkt me dus interessanter om internationaal iets op te richten.

 

Ik werk momenteel heel kleinschalig (paar honderd euro per maand). Dat komt vooral omdat ik niet op zoek ben gegaan naar nieuwe klanten terwijl hier de administratie nog niet volledig in orde was. Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik mijn inkomsten wat uitbreid. Mijn klanten zijn voorlopig ook allemaal in België gevestigd.

 

Vraag:

Wat is de beste rechtsvorm in mijn situatie?

Is een offshorebedrijf interessant? (Waarbij ik even wil vermelden dat belastingvoordeel en anonimiteit hierbij niet mijn drijfveren zijn. Het gaat mij om de internationale kwestie.)

 

 

Ik heb op het forum gezocht naar meer informatie en vind allerlei interessante topics, maar niet precies wat voor mij van toepassing is. Als dit toch al ergens uitgebreid besproken is, mag u me gerust doorverwijzen.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.