• 0

Wat zijn gemiddelde tarieven voor advertenties op een website?

Het gaat om het plaatsen van een advertentie die niet specifiek direct, maar wel redelijk aansluit bij de doelgroep. Het product is hetzelfde, maar de bezoeker kan kiezen uit verschillende merken en types. Van 3 merken wil ik in de slide (die dus aanwezig is op elke pagina van de website) een advertentie plaatsen van een merk + type. Deze advertentie wordt uiteraard aanklikbaar en zal worden doorverwezen naar de betreffende website van die aanbieder.

 

Op de eigen site wordt er een dienstverlening aangeboden. Maar bij die dienstverlening gaat het wel om de combinatie met het kopen van een product, en dat gaat dan weer via een andere aanbieder.

 

Ik wil er nog niet te veel over loslaten, maar hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat betreft de site en het aansluiten bij de doelgroep.

 

Stel er komen 3000 unieke bezoekers per maand op de site. Wat kun je dan vragen voor bovenstaand omschreven advertentie per maand?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier valt niets zinnigs over te zeggen.

 

Hoe beter de inhoud van de site aansluit bij het produkt/dienst van de adverteerder, hoe meer er zal betaald worden.

 

3000 bezoekers per maand is niet veel. Als je weet dat slechts een paar mensen op 1000 zullen doorklikken.

De adverteerder moet dan al veel geluk hebben dat die paar mensen ook daadwerkelijk kopen.

 

---------------

 

De prijs die men op een ad plakt wordt meestal uitgedrukt in 1000 page views.

 

Volgende site is een platform voor sites en adverteerders en geeft je een idee hoe dit werkt en wat gangbare prijzen zijn.

 

http://buysellads.com/

 

Succes

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Moet er even bij zeggen, dat 3000 unieke bezoekers per maand is voorgenomen voor in de opstartfase. We zijn nog niet online, dus vandaar.

 

Bedankt voor de link. Meer reacties zijn uiteraard welkom. Een indicatie qua tarief per maand per zoveel bezoekers geeft mij ook een goede indicatie.

 

Dus hoeveel per maand voor 3000 - 5000 bezoekers per maand.

Hoeveel per maand voor 5000 - 7000 bezoekers per maand etc.

 

Het product moet sowieso gekocht worden, om in aanmerking te komen voor de dienstverlening. Dit sluit op elkaar aan. Het punt is meer dat de klant wel kan kiezen tussen diverse merken (zo'n 15-20 merken). Echter is er maar plaats voor ongeveer 3 merken om te adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het. Direct vergelijkingsmateriaal is lastig te vinden. Maar heb nu iets gevonden wat enigszins vergelijkbaar is. Echter sluit bij deze site de doelgroep niet per definitie aan bij elke advertentie. Maar een indicatie heb ik nu wel en kom dan op ongeveer €150,00 per maand voor een advertentie, indien er 3000 unieke bezoekers per maand zijn.

 

Uiteraard ga ik nog verder zoeken naar vergelijkingsmateriaal. Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • 0

De prijs die je per maand kan vangen hangt volledig af van de conversie ratio die je adverteerder heeft.

 

Jij kan wel 150 € vragen, maar als de adverteerder zijn 150€ niet terugverdient dan zal hij de volgende maand niet meer terugkomen.

 

Je moet je maar eens afvragen hoeveel bezoekers daadwerkelijk op een advertentie klikken? Op 3000 bezoekers zal je adverteerder een kleine 20 kliks ontvangen. Als hij geluk heeft.

 

20 kliks voor 150€. Kijk eens wat een klik voor je adverteerder kost bij adwords.

 

Dit wordt echt niet betaald voor media campagnes.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt. Maar het aantal kliks tellen in mijn gekozen slide is helaas niet mogelijk.

 

Ik ben mij ook nog aan het oriënteren qua tarieven en mogelijkheden. De slide is qua advertentiemogelijkheid waarschijnlijk het meest interessant voor de adverteerder. Op iedere pagina aanwezig en vrij groot formaat, maar nadeel is dus het aantal kliks dat niet te tellen is. Ik ben daarom ook aan het kijken naar banner mogelijkheden waarbij dit wel bij te houden is etc.

Link naar reactie
  • 0
Maar een indicatie heb ik nu wel en kom dan op ongeveer €150,00 per maand voor een advertentie, indien er 3000 unieke bezoekers per maand zijn.

Waar zag je dat?

 

Ikzelf baseer mijn tarieven op dat wat ik op dezelfde advertentie positie met Adsense kan verdienen. Het makkelijkste is dus om er eerst een Adsense banner te plaatsen om te zien wat die oplevert. De Adsense inkomsten kunnen enorm varieren, afhankelijk van het soort site en je doelgroep. Bij de ene website ligt de RPM tussen de 1 en 2 euro, bij de ander rond de 5 euro.

 

Zou jij soortgelijke bezoekers hebben dan kom je met 3000 bezoekers op hooguit een paar tientjes.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal mij gelijk eens meer gaan verdiepen in de advertentiekant. Een vakgebied waar ik nog niet zo bekend mee ben. Maar heeft het formaat van een advertentie en de plek van plaatsen + het aantal pagina's dan geen invloed op de waarde en daarmee ook het tarief?

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt. Maar het aantal kliks tellen in mijn gekozen slide is helaas niet mogelijk.

 

Waarschijnlijk is dat wel mogelijk met de (uitgebreide) statistiekenteller van Clicky. Met behulp van het instellen van doelen is het zeer eenvoudig om bezoeken naar externe websites te meten.

 

Ik zal mij gelijk eens meer gaan verdiepen in de advertentiekant. Een vakgebied waar ik nog niet zo bekend mee ben. Maar heeft het formaat van een advertentie en de plek van plaatsen + het aantal pagina's dan geen invloed op de waarde en daarmee ook het tarief?

 

Alle door jou genoemde factoren zijn van invloed. Des te groter de uiting, des te hoger het tarief. Een hoge(re) plaatsing betekent een hogere prijs.

 

Ik raad je aan om in overleg met de adverteerder een testmaand te draaien. Met behulp van Clicky analyseer je hoeveel (unieke) bezoekers jouw adverteerder heeft gehad. Vervolgens vermenigvuldig je het aantal doorgestuurde bezoekers met een x-bedrag. De hoogte van dit bedrag kun je staven aan de gemiddelde CPC van een relevant zoekwoord op Adwords.

 

Indien gewenst kun je op basis van deze gegevens een vast bedrag per maand overeenkomen. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om bovenstaande methode aan te houden. Vallen de bezoekersaantallen terug dan heb je pech, neemt het aantal bezoeken (of de doorklikratio naar jouw adverteerder) toe dan profiteer je.

 

 

www.BigBossMedia.nl - Website-exploitatie en zoekmachineoptimalisatie

Link naar reactie
  • 0
Maar heeft het formaat van een advertentie en de plek van plaatsen + het aantal pagina's dan geen invloed op de waarde en daarmee ook het tarief?

 

Stel dat jij een blog hebt over superjachten dat bezocht wordt door kopers van zulke dingen, dan kun je voor die banner nog veel meer vragen. Er spelen dus meer factoren mee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kijk, een reactie van de kant van de adverteerder. Blijkbaar was deze bereid om ruim 15 cent per klik te betalen waarbij de klik vrij waardeloos bleek. Belangrijk dus om een goed gesegmenteerde doelgroep te hebben waarbij de bezoekers niet zomaar op een advertentie klikken, maar geïnteresseerd zijn in het aanbod.

 

Als publisher denk je misschien "boeie, ik krijg toch per klik betaald", maar uiteindelijk zullen waardeloze kliks resulteren in afnemend aanbod van passende advertenties en teruglopende inkomsten....

Link naar reactie
  • 0

Op een advertentie op je website wordt gemiddeld door 0,1% van je bezoeker geklikt. Dat kan natuurlijk iets meer of minder worden afhankelijk van het type advertentie en de aantrekkelijkheid van het aanbod.

 

Voor een advertentie op basis van pageviews geldt dat er ongeveer tussen de 2 en 9 euro per 1000 unieke bezoekers wordt betaald, maar dan gaat het doorgaans om grotere merken die zichzelf even willen laten zien. En die adverteren alleen via de grotere advertentienetwerken, niet op individuele sites (dat wordt veel te duur).

 

In jouw geval lijkt het me dat je je beter kunt concentreren op het genereren van meer bezoekers. Als die de 10.000 per maand overschrijden kun je je misschien melden bij zo'n advertentienetwerk, maar alleen als je een heel specifieke doelgroep weet te bereiken. Dat spaart je in ieder geval een betrouwbaar meetsysteem dat door zowel jou als je klant controleerbaar is.

 

Maar... er is natuurlijk ook altijd een groepje bedrijven dat niet bij een advertentienetwerk aangesloten is, geen verstand heeft van online advertentiekosten en conversie en daarom misschien wel een paar tientjes per maand wil dokken. Als dat zo is: doen!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Op een advertentie op je website wordt gemiddeld door 0,1% van je bezoeker geklikt. Dat kan natuurlijk iets meer of minder worden afhankelijk van het type advertentie en de aantrekkelijkheid van het aanbod.

 

0,1% Waar is dit op gebaseerd?

 

Ik heb met een niche website (Techniek) momenteel de volgende resultaten (adwords);

(Vakantie even buitenbeschouwing, hier duiken voornamelijk de bezoekers aantallen naar beneden)

Weergaves: 4.000 - 5.000 per maand

CTR (Click Trough Rate): 0,31 - 0,81% (Gemiddelde rond de 0,5%)

Inkomsten: €4 - €10 per maand (Gemiddeld rond de €7 per maand)

 

De inkomsten die je krijgt via het adwords netwerk zijn vele male kleiner als dat je zelf opzoek gaat naar adverteerders. Misschien dat je hier iets aan hebt.

 

Als je zelf opzoek gaat naar adverteerders is het wel erg belangrijk dat je goede statistieken hebt. Bijhouden van clicks is bijvoorbeeld een slider met advertenties is dan ook wel een must om adverteerders te trekken.

Link naar reactie
  • 0
De inkomsten die je krijgt via het adwords netwerk zijn vele male kleiner als dat je zelf opzoek gaat naar adverteerders.

Dat is niet mijn ervaring. Waarom zou een adverteerder bij jou vele malen meer willen betalen dan via Adwords/Adsense?

Dan krijgt ie toch veel te weinig kliks/views voor z'n geld?

 

In mijn ervaring geeft Adsense goede resultaten en hoef je niet zelf je klanten met passende advertenties te zoeken. Voor directe klanten kun je misschien iets meer vragen, maar toch niet vele malen meer?

 

Misschien is het afhankelijk van de niche waarin je zit. Ik heb ook een kleinere site die maandelijks zo'n 5k-10k bezoeken trekt. De CTR is bij die site wat hoger (1%-2%) en de inkomsten daarvan liggen tussen de 50 en 150 euro per maand.

 

Link naar reactie
  • 0

0,1% lijkt mij iig erg laag ja zeker voor een niche site.

 

Maar wat betreft de TS, het is mij niet duidelijk of je deze advertentieruimte wil kopen of verkopen. Beide gevallen lijkt het mij echter je tijd niet waard, mocht je aan de verkopende kant zitten zet er dan gewoon Google Adsense op en mocht je advertentieruimte willen kopen richt je dan op de grotere sites.

 

Zelf doe ik nauwelijks direct buys, maar als ik dat wel doe dan moet de site in kwestie vanwege de papieren rompslomp toch wel wat meer dan 3000bezoekers/maand trekken :).

 

Edit: ik lees nu de titel van het topic pas, de tarieven verschillen heel erg per site en bannerlocatie, bij de grote adult sites kan je bannerruimte kopen voor €0.02 cpm (per 1000 views), terwijl dit bij sommige niche sites oploopt tot €15 (cpm).

Belangrijke graadmeter is hoeveel geld er te verdienen valt aan de site, zo is de advertentieruimte op een site om te beleggen (bijv. IEX of belegger.nl) vrij kostbaar vanwege de hoge CPA's van de beleggingsproducten, maar een site voor kleurplaten zal juist weer heel goedkoop zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.