• 0

Concurrent doet zich onder onze naam voor.

Beste,

 

Zojuist heb ik gezien dat wanneer er op onze bedrijfsnaam gezocht wordt, onderstaande advertentie naar voren komt.

 

Een concurrent die onze naam gebruikt om mensen naar hun website te lokken.

Nu is het natuurlijk een eer dat de concurrentie zich als ons voordoet, maar mag dit nu zomaar?

 

adwords_afbeelding_2.thumb.jpg.6b51b4a097ff7a38b4b0e9e33293db71.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat niet om de zoekopdrachten, maar om het feit dat een ander bedrijf (faas) de handelsnaam cq bedrijfsnaam Intrasol in haar advertenties opneemt. Intrasol is bedrijf van TS.

 

Op die manier misleidt Faas de bezoekers. Mag niet en dus contact opnemen met Faas of met google, afhankelijk van wat je wilt bereiken

Link naar reactie
  • 0

Uw zoekbewerking - site:www.f**szonwering.nl intrasol - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.

 

Ik zie nu wel erboven je handelsnaam staan, maar als je de site doorzoekt kun je de handelsnaam niet vinden. Ik ben dus benieuwd welk zoekopdracht je hebt gedaan en of ik die niet ook gebruikt heb en deze daar niet op zichtbaar was.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu wel erboven je handelsnaam staan, maar als je de site doorzoekt kun je de handelsnaam niet vinden. Ik ben dus benieuwd welk zoekopdracht je hebt gedaan en of ik die niet ook gebruikt heb en deze daar niet op zichtbaar was.

 

Doet er helemaal niet toe

 

Als ik zoek op intrasol zonwering dordrecht, dan komt er een google advertentie tevoorschijn van Faas, waarin bewust de handelsnaam intrasol is verwerkt. Of de site van faas zelf de naam bevat is niet meer relevant.

 

Net een paar keer achter elkaar op F5 gedrukt en dan zie je dat er verschillende advertenties van Faas rouleren op dezelfde zoekterm. Sommige onschuldig maar sommige verwijzen ook naar een handmatig ingestelde landingspagina (waarvan de echter url afwijkt btw).

 

Nogmaals: Mag niet

IntrasolFaas.thumb.png.58794a1ec0a2035c796b00f91d72fa57.png

Link naar reactie
  • 0

Op die manier misleidt Faas de bezoekers. Mag niet en dus contact opnemen met Faas of met google, afhankelijk van wat je wilt bereiken

 

Ik ben het met Frans eens, ik denk dat ze daarmee een stap te ver gaan, het word getoond in het advertentie deel en ze hebben dus zelf invloed op de getoonde tekst, jou bedrijfsnaam met hun telefoonnummer lijkt me een (ruime) stap te ver.

 

Campagnes koppelen aan de concurrerende bedrijfsnaam gebeurd volgens mij best vaak, maar de tekst van de advertentie moet dan niet misleidend zijn. OP de afbeelding zijn de eerste 2 dat niet, maar die van Faas dus wel...

 

Goed dat je in elk geval dat screenshot hebt.. blijf die ook verzamelen, probeer er dan ook een datum bij te krijgen zodat je eventueel ook kan aantonen dat het doorlopend gebeurd. Je kunt met een vriendelijk verzoek beginnen maar ondertussen wel doorgaan met blijven volgen wat er gebeurd. En als je het onderling regelt probeer ze dan zo duidelijk mogelijk te laten verklaren dat ze jou bedrijfsnaam in de toekomst niet meer zullen gebruiken (ik zou zelfs proberen dat ze jou niet meer als zoekwoord gebruiken in hun campagnes maar of je dat voor elkaar krijgt vraag ik me af)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vriendelijk dank voor de reacties.

 

Inmiddels een aantal pogingen tot contact gedaan, maar helaas nog niet gelukt.

 

Via google kan ik een klachten formulier invullen, maar ik zal eerst nog even proberen het direct met hun te regelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

het is bij adwords volgens mij mogelijk om zoekopdracht terug te laten komen in resultaat dat getoond wordt. kan dus een onschuldige iets zijn waarvan de concurrent helemaal niet weet dat het gebeurd. even met hem bellen en verzoeken om jouw handelsnaam te blokkeren.

Link naar reactie
  • 0

het is bij adwords volgens mij mogelijk om zoekopdracht terug te laten komen in resultaat dat getoond wordt. kan dus een onschuldige iets zijn waarvan de concurrent helemaal niet weet dat het gebeurd. even met hem bellen en verzoeken om jouw handelsnaam te blokkeren.

 

 

Klopt, ik denk ook dat dit het is. Of het onschuldig is dat betwijfel ik, het is al meer voorgekomen, en zelf zou ik zoiets altijd even checken.

Link naar reactie
  • 0

Als er voor de consument een verwarrende situatie met zich mee brengt mag het inderdaad niet. Je mag wel adverteren op de bedrijfsnaam van de concurrent, als je dan maar je eigen naam gebruikt. Dus even bellen zal inderdaad het beste zijn :-) Ik ben het al regelmatig tegengekomen bij klanten en in alle gevallen is het netjes opgelost door een telefoontje.

 

Kortom, zal vast goedkomen :-)

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie
  • 0

het is bij adwords volgens mij mogelijk om zoekopdracht terug te laten komen in resultaat dat getoond wordt. kan dus een onschuldige iets zijn waarvan de concurrent helemaal niet weet dat het gebeurd. even met hem bellen en verzoeken om jouw handelsnaam te blokkeren.

 

Klopt dat je de hele zoekterm kunt laten terugkomen in je kopregel van je advertentie.

Het kan ook nog zijn dat je advertentie getoond wordt vanwege het feit dat zonwering als breed zoekwoord is ingesteld en de advertentie dus alleen obv daarvan getoond wordt.

 

Het kan alleen niet dat de kopregel wel intrasol bevat maar niet de complete zoekterm en het kan ook niet dat de url naar de landingspagina (waarvan je de naam handmatig in kunt stellen) automatisch op deze manier automatisch gegenereerd wordt.

 

Ik ben redelijk zeker dat het bewust is iig.

 

Vraag is of TS denkt dat hij klanten hierdoor kwijt is geraakt (heb je offertes verloren aan Faas?) en wat TS er aan wil doen

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Vraag is of TS denkt dat hij klanten hierdoor kwijt is geraakt (heb je offertes verloren aan Faas?) en wat TS er aan wil doen

 

 

Of ik aanvragen misgelopen ben, daar zal ik nooit achter komen.

En als de advertentie op korte termijn aangepast gaat worden, dan wil ik het daar ook bij laten.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.