• 0

Welke marketing werkt 't best voor een startende online B2B dienst

Hallo ondernemers!

 

Waar ik naar op zoek ben is wat te doen om reclame te maken voor mijn startende organisatie In plaats van een heel verhaal zal ik mijn situatie/probleem puntsgewijs aan jullie voorleggen.

 

Bedrijf: Startende online B2B dienst. Soort van gouden gids waar toeleveranciers gepresenteerd worden aan ondernemers (in een specifieke branche).

 

Gewenste situatie: zowel toeleveranciers bereiken (die gepresenteerd worden op mijn website en door abonnementsgeld voor omzet zorgen) als ook de ondernemer (die van de website gebruik moet/wil gaan maken). Dus eigenlijk wil ik mijn naamsbekendheid vergroten.

 

Marketingtechnieken tot nu toe:

- advertenties vakbladen

- guerilla marketing bij branchebeurzen

- Social media marketing

- Internet marketing (SEO etc.)

 

Graag zou ik jullie visie willen weten wat voor mij het beste zou werken en eventueel commentaar op de technieken die ik zelf al wil gaan gebruiken.

 

Groet, Krabat

 

Ps. Zelf heb ik Commerciële Economie gestudeerd, dus vaktechnisch ben ik enigszins onderbouwd.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Social media vind ik niet zo'n ideaal medium om mijn doelgroep te bereiken. Dit doe ik er wel bij, maar wil me hier zeker niet op concentreren. Zogenaamde "Social Media deskundigen" vind ik eerlijk gezegd zwaar overschat.

 

Gratis basisplaatsing, betaalde opwaardering dat is inderdaad de toegepaste truc. Waar ik echter vernieuwend in ben is de manier van opwaardering en de presentatie zelf.

 

Dat de Gouden Gids oud is (ik verdraai je woorden een beetje!) is het uitgangspunt geweest van mijn idee. Deze is achterhaald en totaal niet meer van deze tijd. De opwaardering waar GG op inspeelt is zo creatief als een... om over de presentatie al helemaal niet te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

De bedrijvengids die ik exploiteer richt zich op één specifieke branche. Dat is op zich al vrij uniek (bleek na grondig onderzoek).

 

"Als je daar achter bent is marketing niet zo moeilijk meer" De inhoud van de boodschap die ik wil brengen is ook niet het probleem, wat ik graag zou willen weten is welke marketingtechnieken (om de boodschap te brengen) in mijn situatie het beste werken.

Link naar reactie
  • 0

De inhoud van de boodschap die ik wil brengen is ook niet het probleem, wat ik graag zou willen weten is welke marketingtechnieken (om de boodschap te brengen) in mijn situatie het beste werken.

 

Vul je gids met verwijzingen en laat de ondernemers ontdekken wat voor toegevoegde waarde dat heeft. Experimenteer met extra diensten en deel je ervaringen via een blog op je gids (en twitter en de rest). Als je werkelijk toegevoegde waarde hebt, moet marketing easy-peasy zijn. Maar maak er geen kip-ei vraagstuk van: "ze willen zich niet inschrijven dus ik ga nog harder marketen". Maak je eigen omelet door gewoon de hele sector op te nemen en kijk dan hoe de kippen lopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zou je antwoord geen marketing zijn, maar sales. Voor een online marktplaats waar wij ooit bij betrokken waren was de marketing een extraatje wat weinig opleverde, maar is alles begonnen met een salesteam die één voor één klanten binnenhaalde en zo de olievlekwerking in gang zette. Daarna begon marketing en algemene promotie te lopen, maar de basis is gelegd door fysieke inzet via gesprekken en evenementen.

Link naar reactie
  • 0

Marketing is slechts een stukje van de puzzel. Ik kan vandaag een gids maken voor presciption drugs met het oog op farmaleveranciers (aanbod) en dokters (afnemers) maar met marketing alleen krijg ik daar geen beweging in.

 

Dan vul ik dus die gids met alle relevante product- en leveranciersinfo en probeer ik onder doktersogen te komen. Desnoods voeg ik daar diensten aan toe zodat het als marketplace kan fungeren. Hoe meer toegevoegde waarde er aan potentie in zit, hoe interessanter ik word voor aanbieders en afnemers. Hoe dan ook: het level aan dienstverlening dat ik inbouw moet zodanig zijn dat de doelgroep van afnemers ahw spontaan die gids gaat aanbevelen, waardoor ik dwingend wordt voor leveranciers.

 

Het businessmodel komt daaruit voort: basic levels gratis om doorstroming op gang te krijgen en extra levels betaald.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Interessante benadering Jeroen!

Sales zijn we langzaam mee begonnen en dat zien we inderdaad ook al terug in het aantal unieke websitebezoekers.

 

Bram, Artikelen schrijven voor vakbladen had ik zelf nog niet aan gedacht en ga ik zeker aandacht aan besteden, thanks!

 

Twabla, wat jij beschrijft is zo'n beetje onze aanpak!

 

Ik zou graag de website met jullie delen, maar daar wacht ik nog heel even mee. Te veel knappe koppen hier ;)

Link naar reactie
  • 0

Bied de dienst eerst gratis aan, bel/mail dan alle partijen in jouw doelgroep met het gratis aanbod. Zodra alle bedrijven vermeldt staan in jouw online directory wordt het tijd om er heel veel bezoekers naartoe te sturen.

 

Aan het einde van het jaar is iedereen tevreden met de dienst en kan jij er een abonnementsvorm aan plakken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.