• 0

Webshop starten obv dropshipping

Hallo,

 

Al enige tijd zit ik na te denken over een eigen webshop, obv dropshipping.

Hiervoor heb ik inmiddels ook een leverancier gevonden en informatie ingewonnen.

 

Echter mijn vraag is, hoe pak ik het aan. Momenteel staat er nog niets op papier.

 

Vragen:

- Hoe gaat het in zijn werk met de KvK? Inschrijven, that's it?

- Het eerste jaar betaal je nog geen inkomensbelasting omdat het moeilijk in te schatten is, echter wel rekening houden uiteraard met de naheffing einde 1e jaar. Hoe meld je je overigens aan bij de belasting?

- Waar moet men nog meer aan denken, voor te starten?

 

Hans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt dit waarschijnlijk gaan doen naast een studie/ baan?

In dat geval zou ik zeggen bereid je even voor, kijk naar de risico's en kijk of er mogelijkheden zijn in de markt en begin.

 

Om eerst even terug te komen op je vragen;

- Kvk inschrijving is inderdaad gewoon langsgaan en je loopt met de inschrijving naar buiten

Informatie over het inschrijven vindt je hier; http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/

 

- Aanmelding bij de belastingdienst gebeurt vanuit de KvK na je aanmelding

Heb je al gekeken wat je verplichtingen zijn mbt tot de administratie en ga je deze zelf uitvoeren of laat je dit doen?

 

 

Maar voordat je hiermee begint is het eerst belangrijk te kijken wat de risico's zijn. Ga je leveren aan consumenten dan ben je bijvoorbeeld verplicht producten binnen 7 dagen na aankomst retour te nemen.

En zijn het producten waarmee je een aansprakelijkheidsrisico kan lopen dan is het ook verstandig hier eens naar te kijken, je kan hier bijvoorbeeld een verzekering voor afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Het aanmelden bij de KVK en belastingdienst steld eigenlijk niet zoveel voor, het is een kwestie van een afspraak maken via internet bij de KVK en dan wordt eigenlijk alles geregeld. Je kan via de KVK ook workshopsvan de belastingdienst volgen voor starters.

 

Als je een webwinkel wilt beginnen moet je goed uitzoeken wat voor website je wilt? Laat je een website bouwen of gebruik je een kant en klaar pakket. Verdiep je goed in wat er allemaal bij komt kijken zoals marketing, SEO, betaalmethoden en regelgeving. En onderzoek de markt goed voordat je de definitieve stap zet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.