• 0

welke (VPS) hosting/provider?

ik zit momenteel met een probleem, namelijk het vinden van betrouwbare hosting voor mijn nieuwe webshops.

Afgelopen jaren erg veel problemen gehad met hosting waardoor sites slecht bereikbaar waren of erg traag.

Daarvoor ook problemen gehad met eenmanszaak hoster die plots verdwenen was.

 

Wat ik zoek is een betrouwbare ervaren hoster die mij stabiele en snelle hosting kan bieden die gewoon altijd beschikbaar is.

Gaat om een Opencart webshop met een 8.000 producten (zal nog oplopen tot 15.000 of meer). Laadtijd op testserver is nu zonder producten al 4 tot 10 seconden maar mag straks in live omgeving ergens tussen 1 en 2 seconden zijn max.

 

Ik heb zelf geen verstand van server hosting dus moet ook complete managed zijn zodat alle server software up to date blijft.

Wil in het begin niet teveel betalen (3 a 4 tientjes max per maand) maar wil als drukker wordt in de shops makkelijk kunnen uitbreiden naar b.v. meer RAM.

Begreep ook dat hardeschijf een belangrijke factor is bij snelheid van website dus dat moet ook in orde zijn.

 

Iemand die mij hier verder in kan adviseren zodat ik de juiste (VPS) hosting kies bij de juiste hoster?

 

Daniël

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb overigens al contact gehad met Versio en daar exact uitgelegd wat ik ga doen en zoek maar helft van vragen werd niet beantwoord en andere antwoorden bleken later onjuist. Had eerst op hun advies shared hosting genomen, maar al na 10 minuten bleek dit niet te kunnen wat ik gevraagd had. daarna overgestapt op hun advies naar reseller hosting maar blijkt nu bij testshop zonder producten al te traag. nu heb ik volgens hun weer magento hosting nodig maar heb ik niet veel vertrouwen meer in dat dat wel goed is.

 

Ook contact gehad met strato maar die geven aan dat ze voor mij geen geschikte oplossing kunnen bieden.

 

tevens contact gehad met vip, maar ook dat was niet wat ik zocht aangezien geen Directadmin te gebruiken is.

Link naar reactie
  • 0

Daniël, ik heb zelf een VPS bij Hosted.nl en ben daar tevreden over. Alleen het opzetten van de VPS is even wat werk dat ik uitbesteed heb omdat ik daar zelf niet de kennis voor heb.

 

De specs zijn als volgt:

Basisprijs: VPS Server €7,49

Processor: 2 vCPU €1,90

Geheugen: 1GB €5,10

Schijfruimte: 10GB

Dataverkeer: 500GB

Besturingssysteem: CentOS 6.2 x64

 

Servicecontract Silver €24,99

DirectAdmin: €4,99

 

Dat servicecontract hoef je dus niet af te sluiten maar heb ik wel gedaan omdat ik snel geholpen wil worden voor het geval mijn webshop down gaat. De prijzen zijn overigens per maand en excl. 21% BTW.

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

 

Grt. Jochem

 

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Dát maakt het bij Hosted.nl zo duur. Voor die werkzaamheden heb ik zelf iemand ingeschakeld die het serverbeheer doet op mijn VPS, want ik vind dat bij Hosted.nl aan de prijzige kant.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

duur, duur... jullie weten zelf ook wel wat één man uur per maand kost?

Daniël, ik durf bijna te beweren dat jij voor 3 a 4 tientjes in de maand niet krijgt wat jij verwacht. Een compleet beheerde VPS met 2GB intern, beetje hdd + goede back-up kost gewoon wat geld. Ik stuur mijn klanten en kennissen altijd door naar CloudVPS. Laatst nog een klant gemigreerd van Versio naar CloudVPS, juist om de snelheid (van ~8 sec naar ~1.5 sec).

 

Mijn advies, betaal wat meer en focus je op je shops ipv op de problemen met webhosting.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Daniël,

 

voor een OpenCart webshop met relatief veel producten, hoge eisen en weinig budget (ergens toch tegenstrijdigheden), zou ik deze vraag als advies zeker op het OpenCart forum stellen.

 

Een ander belangrijk aandachtspunt is de automatische invoer bij deze productaantallen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Opencart website heb ik al rondgekeken voor hosting advies. maar toch voornamelijk mensen die allemaal tevreden zijn over hun shared hosting pakketje van 5 euro per maand.

 

En ik hoef niet zozeer te bezuinigen op hosting maar wel dat ik tegen lagen maandelijkse kosten kan starten en dat makkelijk kan uitbreiden als dataverkeer/bezoekers en dus omzet toeneemd.

 

Trolink... CloudVPS kwam ik juist weer meerdere negatieve verhalen over tegen.

 

Highio... invoer van producten is allemaal in de software van opencart ingebouwd. werken daarvoor met feeds van leveranciers die we ophalen. bieden aan andere kant straks ook weer feeds aan waarmee mijn klanten onze producten in hun shops kunnen zetten en voorraad up to date kunnen houden.

 

Ik heb bij fxw.nl nu ook even een vraag uitstaan dus even benieuwd naar hun eerste reactie en daarna nog een bellen.

 

Reactie ondertussen binnen (erg snel). Zeer uitgebreide reactie op mijn vragen waarbij echt goed ingegaan wordt op de gevraagde zaken en daarnaast ook alternatieven en andere adviezen gegeven worden. Eerste indruk is hierdoor in elkgeval positief.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf al een langere tijd bij webruimtehosting (www.webruimtehosting.nl) Ze hebben wel de VPSen die je vraagt, maar unmanged kosten ze 20 euro per maand voor die 2GB dus managed zal dat waarschijnlijk wel boven je budget uitkomen, maar ik zou het zeker eens proberen. Ik heb er nog nooit problemen gehad en als ik eens iets geks wou (dat krijg je nu eenmaal als webdevelopper, dat je dat zo nu en dan de meest idiote dingen van je hostingprovider wil ;D) al was dat ergens in het weekend, ik heb tot nu toe altijd snel een reactie gekregen.

 

Maar misschien moet je even naar de oorzaak gaan kijken. Als ik eerlijk ben, ben ik, ondanks de hoeveelheid producten, verbaasd dat je 2GB intern geheugen nodig hebt om je open cart shop te laten draaien.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar misschien moet je even naar de oorzaak gaan kijken. Als ik eerlijk ben, ben ik, ondanks de hoeveelheid producten, verbaasd dat je 2GB intern geheugen nodig hebt om je open cart shop te laten draaien.

misschien is het niet nodig die 2 GB maar dat is wel het algemene advies dat overal gegeven wordt voor grote geavanceerde systemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar misschien moet je even naar de oorzaak gaan kijken. Als ik eerlijk ben, ben ik, ondanks de hoeveelheid producten, verbaasd dat je 2GB intern geheugen nodig hebt om je open cart shop te laten draaien.

misschien is het niet nodig die 2 GB maar dat is wel het algemene advies dat overal gegeven wordt voor grote geavanceerde systemen.

 

Ok, bij mijn weten is open cart niet echt een groot geavanceerd systeem, dus het lijkt me overkill. Wat ik zou doen is naar een betrouwbare hostingpartij gaan (bijvoorbeeld die ik aangaf). Vertellen wat je hebt en hoe snel je wil laden, en dan kijken of je niet verschillende shared paketten/vpsen kunt testen en samen kunt uitzoeken wat bij je webshop past, een fatsoenlijke hostingpartij gaat daar normaal gezien wel in mee.

 

Net trouwens nog even over het advies van Versio heen gelezen. Dat is inderdaad echt onzin, de stap van shared naar reseller heeft namelijks niks met snelheid te maken. Een reseller pakket is eigenlijk in praktijk ook gewoon een shared pakket maar dan kun je zelf binnen je resellerpakket nog verschillende sharedpakketten aanmaken. Bij de meeste hosters staan ze ook gewoon op dezelfde servers. Een resellerpakket is dan ook meer voor websitebouwers die zelf hun klanten willen kunnen onderbrengen. Sowieso zou ik niet met versio in zee gaan, nadat ik bezig was voor een klant van mij ook erg negatieve ervaringen opgedaan. De laattijd van de website was daar 7sec, ik had een basis wordpress (zeer bekend open source CMS systeem) website gemaakt, dat moest dus aan de host liggen. Na lang communiceren wouden ze het niet geloven, zelfs niet toen ik het bij een andere hoster onder gebracht heb en kon laten zien dat dezelfde site daar <1 sec laadtijd had.

 

Ten slotte, nogmaals als je open cart shop zoveel van je vraagt, zou ik toch nog eens naar de shop zelf kijken, wordt alles goed gecached? Worden er niet meer dan nodig productfeeds ingeladen elke keer als de pagina laad, etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf al jaren zeer tevreden bij CloudVPS. Dat is echt een partij, die alleen dedicated vps doet en daar dus heel goed in zijn. Veel hosting providers doen van alles en heb ik al gauw het idee dat ze van alles een beetje weten.

 

Verder Transip schijnt ook wel erg goed te zijn.

 

Maar zoals al eerder gezegd 3 a 4 tientjes is niks voor een beetje systeem. Ik denk dat je het niet moet onderschatten allemaal.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf al jaren zeer tevreden bij CloudVPS. Dat is echt een partij, die alleen dedicated vps doet en daar dus heel goed in zijn. Veel hosting providers doen van alles en heb ik al gauw het idee dat ze van alles een beetje weten.

 

Verder Transip schijnt ook wel erg goed te zijn.

 

Maar zoals al eerder gezegd 3 a 4 tientjes is niks voor een beetje systeem. Ik denk dat je het niet moet onderschatten allemaal.

 

Voor een hostingprovider is een VPS niet veel anders dan de sharedhostingpakketen die hij moet beheren. Voor die sharedpakketten beheert hij een server. Een VPS is niet meer als de servercapaciteit opdelen in meerdere 'virtuele servers'. Het beheren van deze 'virtuele servers' gaat op dezelfde manier als de normale servers. Dus het verschil zit vooral bij de klant.

 

Shared hosting

Reseller

VPS

Dedicated

 

Allemaal mooie verschillende oplossingen, maar voor de hostingprovider geen verschil. Het zou best kunnen dat CloudVPS goed is, maar dat ze goed zijn omdat ze alleen VPSen doen is in deze dus niet echt een valide argument.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook goede ervaringen met CloudVPS voor m'n VPS en TransIP voor m'n domeinen. Bij beiden ervaar ik hoge uptime en goede service tegen een redelijke prijs.

 

@Gijs: Uit ervaring: het maakt wel degelijk uit of een provider alleen VPS-klanten heeft of ook dagelijks te maken heeft met shared-hosting klanten. Het verschil zit met name in de ontwikkeling van het hosting-platform (zoals de beheeromgeving) en ook niet onbelangrijk: de service. Shared hosting klanten zijn toch vaak van een ander soort niveau en bij een storing wil je direct antwoord en niet dat alle medewerkers onbereikbaar zijn vanwege een stortvloed aan klantcontacten.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Maar misschien moet je even naar de oorzaak gaan kijken. Als ik eerlijk ben, ben ik, ondanks de hoeveelheid producten, verbaasd dat je 2GB intern geheugen nodig hebt om je open cart shop te laten draaien.

misschien is het niet nodig die 2 GB maar dat is wel het algemene advies dat overal gegeven wordt voor grote geavanceerde systemen.

 

Ok, bij mijn weten is open cart niet echt een groot geavanceerd systeem, dus het lijkt me overkill. Wat ik zou doen is naar een betrouwbare hostingpartij gaan (bijvoorbeeld die ik aangaf). Vertellen wat je hebt en hoe snel je wil laden, en dan kijken of je niet verschillende shared paketten/vpsen kunt testen en samen kunt uitzoeken wat bij je webshop past, een fatsoenlijke hostingpartij gaat daar normaal gezien wel in mee.

Opencart met bijna 10.000 producten blijkt toch behoorlijk wat van de server te vragen. is niet zo erg als b.v. Magento maar heeft evengoed wel wat nodig.

 

Net trouwens nog even over het advies van Versio heen gelezen. Dat is inderdaad echt onzin, de stap van shared naar reseller heeft namelijks niks met snelheid te maken. Een reseller pakket is eigenlijk in praktijk ook gewoon een shared pakket maar dan kun je zelf binnen je resellerpakket nog verschillende sharedpakketten aanmaken. Bij de meeste hosters staan ze ook gewoon op dezelfde servers. Een resellerpakket is dan ook meer voor websitebouwers die zelf hun klanten willen kunnen onderbrengen.

 

Sowieso zou ik niet met versio in zee gaan, nadat ik bezig was voor een klant van mij ook erg negatieve ervaringen opgedaan. De laattijd van de website was daar 7sec, ik had een basis wordpress (zeer bekend open source CMS systeem) website gemaakt, dat moest dus aan de host liggen. Na lang communiceren wouden ze het niet geloven, zelfs niet toen ik het bij een andere hoster onder gebracht heb en kon laten zien dat dezelfde site daar <1 sec laadtijd had.

ging daarbij niet zozeer om snelheid, die had ik nog niet eens kunnen testen.

Maar mijn verzoek was een pakket waarbij ik in Directadmin zelf gebruikers kon aanmaken. die gebruik ik om mijn domeinnamen in groepen te verdelen (meerdere verschillende varaianten/typo's per website. En dat bleek dus met shared hosting niet mogelijk te zijn.

Ten slotte, nogmaals als je open cart shop zoveel van je vraagt, zou ik toch nog eens naar de shop zelf kijken, wordt alles goed gecached? Worden er niet meer dan nodig productfeeds ingeladen elke keer als de pagina laad, etc.

 

Shop zal ongetweiffeld nog wel wat winst te behalen zijn, maar als je al laadtijd hebt van 4 tot 10 seconden zonder producten doet hij bij 10.000 producten echt helemaal niks meer.

Productfeeds worden voor producten 1 keer per dag door ons ingeladen. Voorraad laden we elke xx aantal minuten in.

 

Klanten kunnen productfeeds 1 keer per dag ophalen met nieuwste producten (kan vaker maar heeft geen nut) en de feed met voorraad kunnen ze elke x minuten ophalen. Bij opbouw van website voor bezoekers wordt geen gebruik gemaakt van een feed.

Link naar reactie
  • 0

Vooral als een van je grootste zorgen is dat je sites (op termijn) te langzaam gaan reageren, zou ik niet snel voor een VPS kiezen. Bij een VPS wordt de beschikbare capaciteit op 1 fysiek systeem verdeeld onder meerdere virtuele systemen die op diezelfde host draaien, dus qua capaciteit ben je afhankelijk van de 'overboeking' die de host hanteert en van de belasting van de andere VPS'en die op dezelfde host draaien. Zelfs als je nu een VPS uitgebreid test en de capaciteit in orde lijkt te zijn, kan het dus zijn dat dat over een aantal maanden niet meer zo is.

 

Als je net iets meer betaalt voor een volwaardige dedicated server weet je 100% zeker dat je daar geen last van gaat krijgen. Als je het hebt over een budget van 10tjes per maand, kijk dan eens naar http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/ex40 - voor 50 euro per maand heb je dan een capaciteit die tientallen keren hoger is dan de meeste VPS servers gelinked in deze thread, met 100% zekerheid dat de capaciteit niet na verloop van tijd achteruit gaat.

 

Maar goed, dat is afgezien van het daadwerkelijk managen van een server. Zeker als je ook verwacht dat alle software op de server netjes uptodate gehouden wordt ga je dat simpelweg niet redden voor 30-40 euro per maand, ongeacht of je het managen neerlegt bij de hosting partij of bij een externe partij.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar misschien moet je even naar de oorzaak gaan kijken. Als ik eerlijk ben, ben ik, ondanks de hoeveelheid producten, verbaasd dat je 2GB intern geheugen nodig hebt om je open cart shop te laten draaien.

misschien is het niet nodig die 2 GB maar dat is wel het algemene advies dat overal gegeven wordt voor grote geavanceerde systemen.

 

Ok, bij mijn weten is open cart niet echt een groot geavanceerd systeem, dus het lijkt me overkill. Wat ik zou doen is naar een betrouwbare hostingpartij gaan (bijvoorbeeld die ik aangaf). Vertellen wat je hebt en hoe snel je wil laden, en dan kijken of je niet verschillende shared paketten/vpsen kunt testen en samen kunt uitzoeken wat bij je webshop past, een fatsoenlijke hostingpartij gaat daar normaal gezien wel in mee.

Opencart met bijna 10.000 producten blijkt toch behoorlijk wat van de server te vragen. is niet zo erg als b.v. Magento maar heeft evengoed wel wat nodig.

 

Net trouwens nog even over het advies van Versio heen gelezen. Dat is inderdaad echt onzin, de stap van shared naar reseller heeft namelijks niks met snelheid te maken. Een reseller pakket is eigenlijk in praktijk ook gewoon een shared pakket maar dan kun je zelf binnen je resellerpakket nog verschillende sharedpakketten aanmaken. Bij de meeste hosters staan ze ook gewoon op dezelfde servers. Een resellerpakket is dan ook meer voor websitebouwers die zelf hun klanten willen kunnen onderbrengen.

 

Sowieso zou ik niet met versio in zee gaan, nadat ik bezig was voor een klant van mij ook erg negatieve ervaringen opgedaan. De laattijd van de website was daar 7sec, ik had een basis wordpress (zeer bekend open source CMS systeem) website gemaakt, dat moest dus aan de host liggen. Na lang communiceren wouden ze het niet geloven, zelfs niet toen ik het bij een andere hoster onder gebracht heb en kon laten zien dat dezelfde site daar <1 sec laadtijd had.

ging daarbij niet zozeer om snelheid, die had ik nog niet eens kunnen testen.

Maar mijn verzoek was een pakket waarbij ik in Directadmin zelf gebruikers kon aanmaken. die gebruik ik om mijn domeinnamen in groepen te verdelen (meerdere verschillende varaianten/typo's per website. En dat bleek dus met shared hosting niet mogelijk te zijn.

Ten slotte, nogmaals als je open cart shop zoveel van je vraagt, zou ik toch nog eens naar de shop zelf kijken, wordt alles goed gecached? Worden er niet meer dan nodig productfeeds ingeladen elke keer als de pagina laad, etc.

 

Shop zal ongetweiffeld nog wel wat winst te behalen zijn, maar als je al laadtijd hebt van 4 tot 10 seconden zonder producten doet hij bij 10.000 producten echt helemaal niks meer.

Productfeeds worden voor producten 1 keer per dag door ons ingeladen. Voorraad laden we elke xx aantal minuten in.

 

Klanten kunnen productfeeds 1 keer per dag ophalen met nieuwste producten (kan vaker maar heeft geen nut) en de feed met voorraad kunnen ze elke x minuten ophalen. Bij opbouw van website voor bezoekers wordt geen gebruik gemaakt van een feed.

 

Die feeds zijn inderdaad prima op deze manier, en aangezien je ze back-end inlaad heeft dit geen effect voor de client-side laadtijd. Ik had verwacht dat er ergens een grote fout zou zitten zoals elke keer kijken de feeds inladen oid aangezien 4 tot 10 seconde wel erg veel is.

 

Ik denk dat wat je moet doen het volgende is:

 

Een betrouwbare partij zoeken, zoals bijvoorbeeld diegene die ik aangaf, of een van de partijen die andere personen met positieve ervaringen noemde. Ik denk namelijk dat je er dan zelf achter zult komen dat je helemaal niet zoveel nodig hebt als op dit moment lijkt. Ik verwacht dan ook wel dat je binnen je budget moet blijven, opencart is immers een vrij licht webshopsysteem. Als je een hoster hebt die op een testomgeving met een basis opencart installatie 4 tot 10 seconde laadtijd geeft, dan heb je gewoon een hoster die bagger kwaliteit levert.

Link naar reactie
  • 0

Vooral als een van je grootste zorgen is dat je sites (op termijn) te langzaam gaan reageren, zou ik niet snel voor een VPS kiezen. Bij een VPS wordt de beschikbare capaciteit op 1 fysiek systeem verdeeld onder meerdere virtuele systemen die op diezelfde host draaien, dus qua capaciteit ben je afhankelijk van de 'overboeking' die de host hanteert en van de belasting van de andere VPS'en die op dezelfde host draaien. Zelfs als je nu een VPS uitgebreid test en de capaciteit in orde lijkt te zijn, kan het dus zijn dat dat over een aantal maanden niet meer zo is.

 

Het klopt voor een deel wat je zegt. De overboeking is in theorie mogelijk, maar als je gewoon een betrouwbare partij uitzoekt, die doen niet aan overselling en verdelen gewoon netjes zoals het hoort hun server in een aantal VPSen voor de mensen die de voordelen van een dedicated server nodig hebben maar in een kleiner volume.

 

Als het allemaal goed ingericht is, kun je ook geen last hebben van andere VPSen waarmee je de server deelt. Dat is namelijk het grote voordeel van een VPS t.o.v. een shared pakket. Bij een shared pakket klopt het inderdaad dat je last van elkaar kunt hebben, maar dat komt omdat je aanspraak maakt op hetzelfde intern geheugen. Als je met een VPS netjes het intern geheugen opdeelt zal iemand anders zijn site nooit meer kunnen gebruiken dan zijn deel van het interne geheugen, jij blijft dus altijd de interne geheugen capaciteit hebben waar je voor betaald.

Link naar reactie
  • 0

Als het allemaal goed ingericht is, kun je ook geen last hebben van andere VPSen waarmee je de server deelt. Dat is namelijk het grote voordeel van een VPS t.o.v. een shared pakket. Bij een shared pakket klopt het inderdaad dat je last van elkaar kunt hebben, maar dat komt omdat je aanspraak maakt op hetzelfde intern geheugen. Als je met een VPS netjes het intern geheugen opdeelt zal iemand anders zijn site nooit meer kunnen gebruiken dan zijn deel van het interne geheugen, jij blijft dus altijd de interne geheugen capaciteit hebben waar je voor betaald.

 

Geheugen is dan wel dedicated voor jouw eigen VPS, maar dat is maar 1 van de vele factoren. Qua CPU, nic en storage zal je de capaciteit moeten delen met de andere guest systemen, dus dan ben je inderdaad afhankelijk van of de host hun capaciteit oversellt of niet, en welke virtualisatietechniek er wordt gebruikt.

 

Bij een degelijke host kan het natuurlijk best goed gaan hoor, maar dat is dus - zeker als je er weinig verstand van hebt - van te voren lastig inschatten.

Link naar reactie
  • 0

Als het allemaal goed ingericht is, kun je ook geen last hebben van andere VPSen waarmee je de server deelt. Dat is namelijk het grote voordeel van een VPS t.o.v. een shared pakket. Bij een shared pakket klopt het inderdaad dat je last van elkaar kunt hebben, maar dat komt omdat je aanspraak maakt op hetzelfde intern geheugen. Als je met een VPS netjes het intern geheugen opdeelt zal iemand anders zijn site nooit meer kunnen gebruiken dan zijn deel van het interne geheugen, jij blijft dus altijd de interne geheugen capaciteit hebben waar je voor betaald.

 

Geheugen is dan wel dedicated voor jouw eigen VPS, maar dat is maar 1 van de vele factoren. Qua CPU, nic en storage zal je de capaciteit moeten delen met de andere guest systemen, dus dan ben je inderdaad afhankelijk van of de host hun capaciteit oversellt of niet, en welke virtualisatietechniek er wordt gebruikt.

 

Bij een degelijke host kan het natuurlijk best goed gaan hoor, maar dat is dus - zeker als je er weinig verstand van hebt - van te voren lastig inschatten.

Dat klopt inderdaad wat je zegt, vanaf dat een host gaat oversellen ga je problemen krijgen inderdaad. Ik ging even uit van een goede betrouwbare host die niet overselt en de specs van de server afstemt op de VPS systemenen die hij erop wil gaan draaien. Een dergelijke host vinden is inderdaad niet goed van te voren te zien, maar het wordt hier niet voor niets op een forum gevraagd waar mensen hun ervaringen kunnen delen, dan zou er een betrouwbare VPS partij te vinden moeten zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Vooral als een van je grootste zorgen is dat je sites (op termijn) te langzaam gaan reageren, zou ik niet snel voor een VPS kiezen. Bij een VPS wordt de beschikbare capaciteit op 1 fysiek systeem verdeeld onder meerdere virtuele systemen die op diezelfde host draaien, dus qua capaciteit ben je afhankelijk van de 'overboeking' die de host hanteert en van de belasting van de andere VPS'en die op dezelfde host draaien. Zelfs als je nu een VPS uitgebreid test en de capaciteit in orde lijkt te zijn, kan het dus zijn dat dat over een aantal maanden niet meer zo is.

 

Het klopt voor een deel wat je zegt. De overboeking is in theorie mogelijk, maar als je gewoon een betrouwbare partij uitzoekt, die doen niet aan overselling en verdelen gewoon netjes zoals het hoort hun server in een aantal VPSen voor de mensen die de voordelen van een dedicated server nodig hebben maar in een kleiner volume.

 

Als het allemaal goed ingericht is, kun je ook geen last hebben van andere VPSen waarmee je de server deelt. Dat is namelijk het grote voordeel van een VPS t.o.v. een shared pakket. Bij een shared pakket klopt het inderdaad dat je last van elkaar kunt hebben, maar dat komt omdat je aanspraak maakt op hetzelfde intern geheugen. Als je met een VPS netjes het intern geheugen opdeelt zal iemand anders zijn site nooit meer kunnen gebruiken dan zijn deel van het interne geheugen, jij blijft dus altijd de interne geheugen capaciteit hebben waar je voor betaald.

verhaal ben ik enigszins verbaast over aangezien dat nu juist het probleem is dat je bij shared hosting hebt en verwacht maar nu juist bij VPS niet.

Maar goed dan zou je alweer een stap hoger komen en dedicated server moeten nemen en daar ben ik voorlopig helemaal nog niet bereid toe.

 

Ik ga de genoemde hosters nog eens bekijken maar Fxw.nl (onderdeel van Flexhosting BV) ziet er goed uit. veel positieve ervaringen, geen zolderkamer hoster en goede specs tegen aantrekkelijke prijs.

Voor 45 euro per maand zou ik daar managed premium VPS server hebben met volgende specificaties:

 

4 Intel Xeon processoren

2048MB RAM geheugen

Snelle I/O performance

100GB SAS hardeschijf

25000GB dataverkeer p/m

1 IP-adres

DirectAdmin controlpanel

50GB externe backupruimte

Software managing

Hardware managing

Gratis support

Makkelijk schaalbaar

Realtime reboot

 

en dat kan in stappen verhoogd worden naar 16 processoren en 32 GB RAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.