• 0

Nieuwe startup! Online webwinkel in olijfolie

Omschrijving van je concept:

Verkopen van kwalitatief hoogwaardige olijfolie via verschillende distributiekanalen. Het benaderen van de olijfolie markt op onze eigen manier door een traditioneel product als olijfolie een moderne twist te geven. Naast het aspect van goede olijfolie hebben wij ook nagedacht over de presentatie op de keuken tafel.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

* Fles is inmiddels uit productie;

* Verpakkingen en verzendmechanismen zijn in orde;

* Webwinkel is klaar en live;

* Marketingactiviteiten in kaart gebracht;

* Planning gemaakt voor voeding beurzen in Nederland.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het geprognotiseerde marktaandeel te behalen en verkoop en distributie hierop af te stemmen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het benaderen van de (online) olijfolie markt op een moderne, jonge en frisse manier. Afstappen van het traditionele imago van olijfolie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Beste mede ondernemers!

 

Graag krijg ik van jullie feedback op mijn webwinkel en concept. Wees a.u.b kritisch, daar heb ik uiteindelijk het meeste aan ;-) Bedankt voor de feedback, dat stel ik erg op prijs.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

Vecuro

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is dat toch met die olijfolie, webwinkels met de meest exclusieve merken schieten de grond uit en sterven daarna een roemloze dood.

 

Zonder grote afnemers zoals bv de Horeca gaat het een schip van bijleg worden.

 

Dus concentreer je eerst op offline promotie om een stabiele klantenkring op te bouwen en concentreer je dan op de particulier.

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 0

Op het eerste gezicht een mooi product in een fraaie fles. Toch lopen hier een paar verhalen door mekaar. Er zit een element van authenticiteit in, maar dat wordt niet echt uitgewerkt. Er is een verwijzing naar een specifieke lokatie in Umbrië en beperkt gebruik in Italiaanse restaurants (de kenners), maar het verhaal is niet gelinkt aan controleerbare realiteit. Dat gekoppeld aan de naam (die naar de fles verwijst) versterkt de argwaan.

 

Nou ben ik niet perse argwanend. Maar er wordt veel gesjoemeld met olijfolie uit Noord-Afrika die vervolgens in Italië omverpakt wordt. Dus ik wil beelden van die gaarden zien en erop vertrouwen dat een reiziger naar Italië terugkomt met een bevestigend verhaal. Van die coop die zijn olijfolie in bulk verkoopt aan twee Ollanders. Dat zou ook in een blog verpakt kunnen worden.

 

Dan de fles. Prachtige fles en duidelijk gemikt op thuisgebruik, al speelt het element van authenticiteit op de verpakking niet meer mee. Het lijkt me meer een schapproduct dan een webshopproduct. En ik zou een extra impuls krijgen van testimonials. Op het product zelf en deze uitvoering in het bijzonder. En er mag ook een magnum bij: 5 liter verpakking in superfles. Of zelfs een prachtig blik.

 

Maar nou droom ik hardop.

 

Overigens mag er best nog iets te ontdekken overblijven. En dat kan je weer facilitereren, door bv een kookcolumnist van naam uit te nodigen voor een reisje naar Umbrië en zijn/haar verslag toevoegen aan de site. Dat geeft extra autoriteit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat is dat toch met die olijfolie, webwinkels met de meest exclusieve merken schieten de grond uit en sterven daarna een roemloze dood.

 

Zonder grote afnemers zoals bv de Horeca gaat het een schip van bijleg worden.

 

Dus concentreer je eerst op offline promotie om een stabiele klantenkring op te bouwen en concentreer je dan op de particulier.

 

Bedankt voor de tip! Zelf ben ik van mening dat de consumentenmarkt met dit product in het begin makkelijker te benaderen is dan de horeca wereld. Naast de webwinkel zijn wij ook actief met het benaderen van delicatesse zaken en staan wij ook op verschillende beurzen. Hiermee proberen wij een vaste basis tevreden klanten te werven. Met de cashflow die uit deze groep ontstaat kunnen wij investeren om de grote horeca wereld aan te pakken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de uitstraling van je site eerlijk gezegd niet passen bij een product dat je als "hoogstaand" profileert. Het water loopt me - om het zo maar eens te zeggen - op geen enkele pagina in de mond.

 

Een paar opmerkingen over de site zelf.

 

Is de plaatsing van de apostrofs in je bannerteksten echt zo bedoeld?

 

Het btwnummer in je footer en in je AV is niet volledig (en het nummer op je contactpagina is fictief) en ik moet wel heel goed kijken wil ik het logo van DHL onderaan je site kunnen herkennen.

 

Loop nog eens door je teksten heen: "Het uitgangspunt is het behoudt behoud van", "beschermd tegen ultraviolete ultraviolette straling".

 

Niks mis met het kopiëren van algemene voorwaarden van een andere site, maar neem dan wel een versie die van toepassing is op jouw business. "Indien V de prijs van een doorlopend product, zoals genoemd in lid 9e, verhoogt, krijgt de klant gedurende de periode waarvoor betaald is de tijd om een andere provider of een ander product te zoeken, met een minumum van 3 maanden."

 

Verder lees ik in die voorwaarden niets over de Wet Koop op Afstand, lijkt me wel zo handig.

 

Als ik meerdere flessen bestel, vergeet je de verzendkosten aan te passen, maar ze worden wel meerdere malen in het totaal meegenomen. Daarnaast word ik niet echt vrolijk van 20 euro verzendkosten bij een bestelling van 10 flessen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met John Bouwmans eens met betrekking tot je website, die straalt in mijn ogen totaal niet uit wat je product wel lijkt uit te stralen op de foto's. Klasse en kwaliteit.

 

Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen er daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in hun olijfolie, wie er dan ook nog eens naar een speciale webshop voor gaat op internet. Kun je het product niet ergens in de winkelschappen proberen te krijgen? Ik denk dat je er dan veel meer succes mee behaalt.

Link naar reactie
  • 0

Drie punten om eens te overdenken:

 

- test een witte achtergrond versus een zwarte achtergrond

- maak een 6 voor 5 actie met gratis verzending incl. gift/goodie bag aan (99,95) / 5 voor 4 (79,95)

- voeg decoratie (olijf, beetje olie en stokbroodje toe); dit is 'te' clean ook al is dit een bewuste keuze

 

Hoe snel wordt olijfolie in een kleine, transparante glazen fles en karaf dan van mindere smaak? Wordt dit product alleen in Nederland verkocht?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Dag Niels

 

Ik mis net als de anderen het authentieke aan olijfolie op je website. Daarbij vind ik dat je het niet kunt maken om informatie over de producent over te slaan. Wat je ook zou kunnen doen is de smaaktest 2009 online zetten zodat iedereen kan zien wat je levert en het nu geen holle kreet is.

 

Ik vond overigens deze uitslag online, maar het is me niet duidelijk of dit 2009 is (titel artikel) of 2008 (zie url). Weet jij dat wel?

 

Bovendien is er ook een leverancier die zegt gewonnen te hebben in de smaaktest 2008-2009, dus een 2-jaars combi evenement, terwijl daar bij Italië in Bedrijf niets over te vinden is...

 

De markt is dus niet transparant in hun claims t.a.v. wat ze verkopen en welke prijzen gewonnen zijn.

 

Lijkt me een uitstekende invalshoek voor jullie promotie.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Erg kale site, tikfouten, wisselende fonts, veel quotes van onbekende herkomst, wat niet bij elkaar passende stockfoto's... dit geeft me geen enkel vertrouwen om twee tientjes voor een flesje over te maken.

 

Gratis tip die volgens mij geen enkele olijfoliecollega doet: verkoop voor een euro een proefsachetje inclusief verzendkosten. Dan kan ieder zich risico-arm overtuigen van de smaak. Als ik 'm lekker vindt wil ik namelijk best twee tientjes voor een zalige fles olie uitgeven.

 

Met sachetje bedoel ik zo'n klein plat zakje waarin ook vaak crème en shampoo monsters worden weggeven door ze in tijdschriften te plakken. Gratis uitdelen is voor jou misschien te duur, maar in een envelop met porto moet dat kostendekkend voor een euro te doen zijn.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Erg kale site, tikfouten, wisselende fonts, veel quotes van onbekende herkomst, wat niet bij elkaar passende stockfoto's... dit geeft me geen enkel vertrouwen om twee tientjes voor een flesje over te maken.

 

Gratis tip die volgens mij geen enkele olijfoliecollega doet: verkoop voor een euro een proefsachetje inclusief verzendkosten. Dan kan ieder zich risico-arm overtuigen van de smaak. Als ik 'm lekker vindt wil ik namelijk best twee tientjes voor een zalige fles olie uitgeven.

 

Met sachetje bedoel ik zo'n klein plat zakje waarin ook vaak crème en shampoo monsters worden weggeven door ze in tijdschriften te plakken. Gratis uitdelen is voor jou misschien te duur, maar in een envelop met porto moet dat kostendekkend voor een euro te doen zijn.

 

We zijn al een tijdje bezig met het introduceren van reageerbuisjes met onze olijfolie erin. Hier is dus al over nagedacht ;-) We zijn vandaag live gegaan om rustig te kunnen beginnen. Zeker een goed punt om dit uit te werken en zo snel mogelijk te gaan introduceren. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

De quotes in de banners op de homepage staan nog niet goed. Er staat dan

 

"een smaaksensatie waarbij je"



letterlijk de natuur proeft

 

En de quotes hebben weinig zin zonder bron.

 

En BTW: NL123456789 is ook leuk op de contactpagina. Onderaan staat het wel goed.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De website is duidelijk door iemand gemaakt zonder al te veel ervaring, niet echt uitnodigend en mist een hoop dingen. Verder betwijfel ik of iemand meer dan 20 euro gaat betalen voor een fles olijfolie. Vooropgesteld dat je een goed marktonderzoek heb uitgevoerd hoop ik dat het toch genoeg loopt om je onkosten er uit te halen :) En uiteindelijk winst draaien natuurlijk..

Link naar reactie
  • 0

Kunnen we twee deelnemers en je eigen stand op Higherlevel The Next Event met proeven en sampling verwachten?

 

Dit lijkt me een geweldige testmogelijkheid en nog eens leuk ook! Inhoudelijke reactie op misschien wat meer kritische vragen zou overigens ook welkom zijn, anders loop je het risico dat vervolgreacties en enthousiasme 'opdrogen' en dan krijg je het effect wat CijferZaken beschrijft.

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

P.S. de .be-domeinnaam (wederverkoper?) is nog vrij en de .de-domeinnaamhouder zoekt misschien nog wel een relatiegeschenk. Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio? Franse term 'vierge' staat op jullie 'Italiaanse' fles en website.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio?

Hoe bedoel je deze vraag? Moet TS dat op zijn website vermelden of vraag je het uit eigen interesse of tbv aanboren van nieuwe doelgroep/marketjngstrategie tbv TS?

 

Je mag toch aannemen dat een beetje kookstudio nl wel weet waarvoor EVO bedoeld is en waarvoor niet ;) Een beetje studio heeft meerdere merken uit verschillende landen/ regio's, pure smaken en varianten (met truffel, knoflook, kruiden, rode peper, zwarte peper etc) op voorraad. Ieder met z'n eigen specifieke toepassing in/bij gerechten.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Een beetje studio heeft meerdere merken uit verschillende landen/ regio's, pure smaken en varianten (met truffel, knoflook, kruiden, rode peper, zwarte peper etc) op voorraad. Ieder met z'n eigen specifieke toepassing in/bij gerechten.

 

Dat zou betekenen dat op deze web site ook diverse soorten moeten worden aangeboden, passend bij verschillende gerechten en toepassingen. Ik hou helemaal niet van koken en ik heb twee sooren olijfolie in huis, wat moet ik dan met een webshop die er maar eentje heeft?

 

 

 

(en is het extra vierge of extra vergine? de site noemt beide)

Link naar reactie
  • 0

Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio?

Hoe bedoel je deze vraag? Moet TS dat op zijn website vermelden of vraag je het uit eigen interesse of tbv aanboren van nieuwe doelgroep/marketjngstrategie tbv TS?

 

Je mag toch aannemen dat een beetje kookstudio nl wel weet waarvoor EVO bedoeld is en waarvoor niet ;) Een beetje studio heeft meerdere merken uit verschillende landen/ regio's, pure smaken en varianten (met truffel, knoflook, kruiden, rode peper, zwarte peper etc) op voorraad. Ieder met z'n eigen specifieke toepassing in/bij gerechten.

 

Hoe meer toevoegingen je doet aan de olijfolie hoe slechte de uiteindelijke kwaliteit wordt. Het toevoegen van knoflook of rode peper moet je niet in de fles doen maar op het gerecht! Dat behoudt de kwaliteit van de olie en dus ook van je gerecht. Als ik in een kookstudio knoflookolie zie staan zou ik die niet gebruiken. Dat kan je veel beter zelf maken ;-)

Link naar reactie
  • 0

Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio?

Hoe bedoel je deze vraag? Moet TS dat op zijn website vermelden of vraag je het uit eigen interesse of tbv aanboren van nieuwe doelgroep/marketjngstrategie tbv TS?

 

Je mag toch aannemen dat een beetje kookstudio nl wel weet waarvoor EVO bedoeld is en waarvoor niet ;) Een beetje studio heeft meerdere merken uit verschillende landen/ regio's, pure smaken en varianten (met truffel, knoflook, kruiden, rode peper, zwarte peper etc) op voorraad. Ieder met z'n eigen specifieke toepassing in/bij gerechten.

 

Hoe meer toevoegingen je doet aan de olijfolie hoe slechte de uiteindelijke kwaliteit wordt. Het toevoegen van knoflook of rode peper moet je niet in de fles doen maar op het gerecht! Dat behoudt de kwaliteit van de olie en dus ook van je gerecht. Als ik in een kookstudio knoflookolie zie staan zou ik die niet gebruiken. Dat kan je veel beter zelf maken ;-)

 

Kijk eens, iets wat mij ook niet helemaal duidelijk was. Misschien kun je daar iets mee doen op je website? Niet letterlijk zeggen dat die knoflookolie uit een kookstudio rommel is, maar zet bijvoorbeeld wat gerechten recepten online waar de olijfolie in gebruikt kan worden. Of geef aan hoe je met jou fles olijfolie knoflookolie, truffelolie, peperolie, etc. kan maken. Kortom probeer op je website ook echt te verkopen en laten zien wat je met je product kan in plaats van wat foto's met een prijs erbij..

 

Ik krijg trouwens ineens een idee hoe ik dit type. Als je zin hebt om social media te gebruiken kun je ook filmpjes maken van verschillende gerechten die je maakt met je olijfolie. Die zet je vervolgens op youtube, promoen via Twitter en Facebook, ... Maar goed dat is voor een volgende fase, ik zou eerst meer aan je site doen. Aan de reacties in dit topic te zien geeft je site nog niet het wauw-gevoel dat je je product echt moet kopen. Toch denk ik dat het zeker mogelijk is, en een eerste stap is door de uitstraling van het product (het moderne, maar toch een tikkeltje authentiek) aan je site tegeven en ook meer informatie over je product op de site te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook niet meer van deze tijd Ronald. Je hebt idd maar 2 types olijfolie nodig en daar kun je zelf met wat fantasie meerdere variaties van maken. De persing is belangrijk voor de kwaliteit. Maar olie van de eerste persing is bijna onbetaalbaar. De olie van de grote merken zoals Bertholie e d zijn ook vermengd. Mijn advies: Plant zelf een boom en pers zelf. De grondsoort het klimaat en de verzorging bepalen de kwaliteit. Stop liefde in de boom en je krijgt een fijne smaak terug. Norbert weet daar alles van.

Link naar reactie
  • 0

Kunnen we twee deelnemers en je eigen stand op Higherlevel The Next Event met proeven en sampling verwachten?

 

Dit lijkt me een geweldige testmogelijkheid en nog eens leuk ook! Inhoudelijke reactie op misschien wat meer kritische vragen zou overigens ook welkom zijn, anders loop je het risico dat vervolgreacties en enthousiasme 'opdrogen' en dan krijg je het effect wat CijferZaken beschrijft.

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

P.S. de .be-domeinnaam (wederverkoper?) is nog vrij en de .de-domeinnaamhouder zoekt misschien nog wel een relatiegeschenk. Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio? Franse term 'vierge' staat op jullie 'Italiaanse' fles en website.

 

Het laten proeven van mijn olijfolie op Higherlevel The Next Event lijkt me een goed plan ;-)

Link naar reactie
  • 0

Kunnen we twee deelnemers en je eigen stand op Higherlevel The Next Event met proeven en sampling verwachten?

 

Dit lijkt me een geweldige testmogelijkheid en nog eens leuk ook! Inhoudelijke reactie op misschien wat meer kritische vragen zou overigens ook welkom zijn, anders loop je het risico dat vervolgreacties en enthousiasme 'opdrogen' en dan krijg je het effect wat CijferZaken beschrijft.

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

P.S. de .be-domeinnaam (wederverkoper?) is nog vrij en de .de-domeinnaamhouder zoekt misschien nog wel een relatiegeschenk. Wat is de toepassing van extra vergine olijfolie in een kookstudio? Franse term 'vierge' staat op jullie 'Italiaanse' fles en website.

 

Het laten proeven van mijn olijfolie op Higherlevel The Next Event lijkt me een goed plan ;-)

 

Vergeet dan ook de olijven niet, daar ben ik gekker op dan de olie zelf. ;)

 

En ja, 1 product vind ik zelf wel een smalle basis voor een webshop. Kijk eens of je het met gerelateerde producten aan kan vullen.

Link naar reactie
  • 0

En ja, 1 product vind ik zelf wel een smalle basis voor een webshop. Kijk eens of je het met gerelateerde producten aan kan vullen.

 

Misschien is de webshop slechts bijzaak en dient de site om product en merk te ondersteunen. Dat is dan meer een groothandelsbenadering.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.