• 0

Beoordeling van Gooise Diersuper

Omschrijving van je concept:

Jaren geleden met een ict-er gesproken, beetje brainstormen... tja internet is de toekomst, een plek om te groeien!

 

Zo is jumper-Bussum.nl geboren, simpel en strak was het doel (organisatie heeft jumper.nl, 100% template gebruiken mocht niet)

 

Verder; 3 jaar geleden het roer van de stenen winkel van mijn ouders overgenomen, bestaat inmiddels 12 jaar.

2 jaar aan het prutsen geweest aan een webwinkel met een ander bedrijf, was niet hun ding, te weinig ondersteuning, uiteindelijk naar een ander gegaan.

Begin dit jaar kreeg de webwinkel een face; www.degooisediersuper.nl .

3 maanden terug de boel online gezet.

 

Doel: klanten service, nieuwe klanten, breder assortiment aanbieden.

 

De webwinkel mocht niet de naam van de winkel hebben aldus de organisatie.

Dus bewust gekozen voor een eigen naam, aparte url, eigen logo, zelfde look, de klant moet zich uiteindelijk wel 'thuis' voelen als die vanuit onze site naar de webwinkel gaat.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webwinkel online gezet. (opencart)

Veel producten toegevoegd (dagelijks komen er nieuwe dingen bij)

200 flyers uitgedeeld aan klanten 30 aan honden eigenaren via honden school.

Paar adv. op marktplaats met link naar de webwinkel.

Aantal 'kleintje' geplaats in lokale kranten (0,0 reactie)

Van de week 1000 flyers besteld (oa voor hondenschool, dierenarts)

een brief klaar liggen voor fokkers (alleen nog even adressen vinden)

Product omschrijvingen zo maken dat google ze meeneemt

 

Op dit moment 8 orders, gem bedr 70.- (winkel gem is 16,-)

Waarvan 1 bestelling door een eigen klant die gebruik heeft gemaakt van de bezorg service.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het word druk in de winkel, is zeker geen klacht, maar de klanten en goederen stroom zijn nu op hun max.

Het idee was:

1 Klant besteld 's avonds online als het voer op is, wij zorgen dat deze op voorraad is, mailen de klant dat zijn zak met voer klaar staat en de klant kan deze afhalen (garantie dat hun product aanwezig is, hoeven niet te wachten, factuur is afhaalbewijs)

2 Flink aantal klanten loopt binnen, zoekt het voer, snack, speelgoed ect en rekent af en loopt naar de auto, wij lopen met vrijwel alle zakken voer en/of kattengrit mee.

Door te bezorgen verlichten we die druk iets in de winkel.

En kunnen we overige klanten met vragen beter van dienst zijn.

3 Onze winkel is 450M2 nok vol. Via de webwinkel bieden we meer producten aan dan we hebben in de winkel, voor ons makkelijk leverbaar met 4 a 5 werkdagen, daar wij 2 of 3x per week levering krijgen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We willen dit graag lokaal doen!

Landelijk is erg leuk, maar niet ons doel. (mogelijk mijn doel bijstellen?...)

 

Veel grote webwinkels zijn chaotisch qua indeling.

Ik zie artikel lijsten van meer dan 40 artikelen per pagina en dan 20 paginas: wie gaat daar in zoeken ?

Wij hebben gekozen voor meer kliks naar een product, maar wel vindbaar.

 

Ook word er veel per doos aangeboden (handig met verzenden als webwinkel) maar de klanten in onze winkel kopen vaak een blikje van dit, een zakje van dat, allemaal verschillende smaken van alles 1 en niet 1 doos van 12 dezelfde smaak.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe bereik ik mijn webwinkel klanten ? ;-)

Je mening!

 

Is het een not done om andere prijzen op de webwinkel te hebben dan in de winkel ?

 

 

 

 

 

 

[titel aangepast - mod]

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eerste ideeen:

 

Te veel info "above the fold". In mijn breedbeeldscherm zie ik "prietpraat" terwijl ik wil bestellen. Die "prietpraat" kan natuurlijk prima in een zijbalk.

 

Ik vind het rood en de template template een tikje aggressief, zeker in vergelijking met het knuffelbare logo.

Kan je deze templatekleur bijstellen?

 

Dit rood wordt veel gebruikt bij prijsvechters. Ben je dat?

 

Oh, als ik in een webwinkel een andere prijs vind dan in de fysieke winkel van dezelfde club dan wil ik hele goede uitleg. Maar ik kan nu geen uitleg bedenken waar ik vrede mee zou hebben ;)

Link naar reactie
  • 0

Jumper staat in de stenen winkels bekend om de vaste lage prijzen, goede acties ect.

(www.jumper.nl is de landelijke site van de organisatie)

Dus idd bewust voor gekozen.

 

de prietpraat kon ik verwachten na het lezen van enkele beoordeling ;)

Kan ik alleen nu 123 niet veranderen (ja weghalen en vb acties neerzetten)

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie
  • 0

bij mij laad alles heel langzaam, weet niet of anderen dat ook hebben.

 

Ik vind het wel jammer dat het niet zo onderscheidend is qua kleur en vorm. Huisdieren hebben is leuk en dat leuk, gezellig, knuffelig zou ik meer terug willen zien in de site.

 

Verder denk ik dat het echt zijn tijd nodig heeft, dat de internetverkopen veel meer vanuit klanten moeten komen die je nog niet had (leuk dat iemand vanuit thuis besteld die al klant was, is zeker een manier van klantenbinding maar daar komt niet je groei vandaan).

 

Die klanten bereik je online en daar zit hem de crux want zo simpel is dat niet! je zult hoog moeten komen in google, aanmelden bji verzamelsites ed.

 

Ik ben ongeveer even lang online en het gaat heel mondjesmaat. Mensen zijn enthousiast, mooie shop, helder, duidelijk blabla. Mensen kijken heel vaak online om te zien wat ik heb en komen dan naar de winkel. Die functie lijkt wel belangrijker dan de functie als webshop. Ik krijg daar wel nieuwe klanten door overigens. In mijn branche zijn er ongelooflijk veel webwinkels, daar een plek tussen vinden (ik ben geen prijsvechter) gaat moeilijk worden.

 

Ik vind het onverstandig om andere prijzen online te hanteren dat kan alleen als mensen de winkels niet linken. Wel kun je bijv gebruik maken van internetaanbiedingen.

 

Moest overigens wel wat zoeken toen ik zocht naar het hondenvoer dat ik altijd gebruik, ik dacht ' zo goedkoop?' maar kon niet zo makkelijk het aantal kilo s per zak vinden (bleek om veel kleinere zak te gaan). mensen willen dat wel graag snel kunnen zien.

 

Is het in jouw geval ook niet lastig dat er een shop is van jumper en deze??

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je url's eens zoekmachinevriendelijk maken, oftewel gebruik mod-rewrite, vind je in de store settings binnen Opencart een vinkje voor, daarnaast htaccess.txt hernoemen naar .htaccess

Kleine wijziging, maar belangrijk voor je SEO.

 

Verder staat er rechts een groen pijltje op je homepage dat niet veel doet. Volgens mij is die van de slideshow module, die kan je dan beter uit zetten of gaan vullen.

 

Vul de description metatag voor je producten.

 

Description metatag van de homepage kan je nog aardig wat tekens aan toevoegen.

 

Daarnaast is de site ook niet heel snel, check je hosting.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Jumper zelf heeft geen webshop ;) (de producten op hun site, zijn de huidige aanbieden in de winkel, zo ook bij ons)

Mocht je jumper discount gevonden hebben: is een collega ondernemer.

 

Tijd is idd een factor die ik niet kan inschatten. Moet ik wachten ? oke geen probleem maar ik heb altijd geleerd: stilstaan is achteruitgang, dus wachten vinden we heeeel moeilijk. ;D

 

We groeien ook in de winkel, dus ik heb zeker geen klagen en de webwinkel is hopelijk een grote aanvulling op een hedendaagse winkel.

 

wbt prijs/artikel lijstjes, daar werken we nog aan.

Dit leek ons in eerste instantie een mooie manier, snel in te voeren. maar blijkt onduidelijk te zijn in de webwinkel.

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie
  • 0

Probeer je productteksten een beetje in te delen in alinea's. Nu word ik soms getrakteerd op een massief blok tekst, wat niet prettig leest.

 

Als ik "productvergelijking" doe voor twee hondenmanden zijn de afmetingen niet ingevuld (0.00cm x 0.00cm x 0.00cm). En laat dat nu nét het enige verschil tussen de twee manden zijn ...

 

De maten in de productomschrijving zien er ook wat vreemd uit: 112x94x1 ??

 

Haal categorieën weg waar je geen producten in hebt en probeer alle producten van foto's te voorzien.

 

Verplicht een account moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Bied ook de mogelijkheid om te bestellen zonder een account aan te hoeven maken.

 

Sowieso een account moeten aanmaken om me in te kunnen schrijven voor je nieuwsbrief vind ik niet handig. Die drempel zou ik niet al te hoog maken.

Link naar reactie
  • 0

Leuke site met, volgens mij voldoende potentie mits je blijft ontwikkelen.

Mijn eerste persoonlijke indruk is dat ik bij binnenkomst op de HP een beetje sfeer mis, dit zou je volgens mij goed kunnen opvangen door een banner onder je menu te tonen, deze kan je vervolgens ook weer gebruiken voor bijvoorbeeld je acties en aanbiedingen.

Jemm's Group.com // ScalaEurope.nl - PinUpparis.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.