• 0

[WVJVM] Nieuwe activiteit: Grafisch freeswerk voor Promotie, verkoop, sign

Omschrijving van je concept:

Okee, met de billen bloot...:

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben bezig een nieuwe activiteit te starten.

Deze voer ik uit naast een andere seizoensgebonden productieactiviteit in een b to c niche markt.

 

Voor beide activiteiten maak ik gebruik van 20 jaar ervaring in kleinschalige serieproductie waarvan 10 jaar in de grafische wereld waar ik veel met grafische huisstijlen te maken heb gehad.

 

Wat vind je van:

 

www.plankenfrees.nl

 

Voor wie?

De nadruk ligt op het kleinbedrijf dat dagelijks klanten op bezoek krijgt en waarbij sfeer belangrijk is, zoals bijvoorbeeld horeca.

Een ander uiterste zou mogelijk liggen in grote instituten die met grote regelmaat een op maat gemaakt bordje nodig heeft.

 

Hoe?

Afbeeldingen of tekst worden in ongeveer drie stappen omgezet naar code om computergestuurd uitgefreest te worden in plaatmateriaal.

Dit plaatmateriaal kan onbehandeld zijn of worden voorzien van een kleurlaag. Ook zijn er materialen beschikbaar die zelf al meerdere kleurlagen hebben, denk hierbij bijvoorbeeld aan trespa. Door het frezen wordt de kleur van het basismateriaal onder de kleurlaag zichtbaar.

 

Uitdagingen:

Klantbenadering.

Ik heb veel ervaring in direct mail aan grafisch vormgevers en heb ook een adressenbestand van mensen die eerder contact met mij hebben gehad.

Echter, voor het formaat opdracht dat ik nastreef lijkt deze weg op dit moment relatief tijdsrovend.

 

Alternatieven voor aangeboden dienst:

Printen, al dan niet full color

 

Foliesnijden+plakken

Zeer veel kleuren door elkaar te gebruiken

vooral voor grotere maten dan die van mij

 

Voordelen frezen:

Kleine details zeer goed mogelijk

Minder stappen dan foliesnijden+plakken, kan daarom voordeliger uitpakken

Heeft een fysieke uitstraling die af te stemmen is op huisstijl

Voordelig bij "disposable" toepassing

 

 

Nadelen:

Materiaal heeft altijd dikte, dat moet passen in de huisstijl

Werkformaat is kleiner dan met gesneden folie mogelijk is.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wat?

Binnen plankenfrees maakt materiaal om de grafische identiteit en - communicatie mee uit te dragen. Denk hierbij aan bewegwijzering, promotiemateriaal, en merkbeleving. Dit wordt geheel naar wens in eigen huisstijl geproduceert via freestechniek.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Concurentie:

Er zijn diverse collega's die technisch gezien hetzelfde kunnen en net als ik op kleine schaal werken. Het gros is heel technisch georienteerd en probeert letterlijk alles te verkopen dat ze kunnen. Ik probeer mijn markt veel scherper af te bakenen. De "Ik kan alles" aanpak maakt volgens mij onduidelijk waar je goed in bent en leidt tot verder zoeken door de bezoeker.

 

Daarnaast zijn er de traditionele "bordenleveranciers" die via webwinkels standaardproducten leveren.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vind je het een aantrekkelijk concept?

Denk je dat dit in een behoefte voorziet?

Zie je markten die ik nog niet zie?

Mis je een product?

 

Edit: de titel wat verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.