• 0

Verschil verkoop certificaten oud bv-recht en onder flex-bv

Een BV heeft een gedeelte van de aandelen ondergebracht in een STAK en de certificaten kunnen onder voorwaarden toekomen aan enkele werknemers. Nu wilt de BV al zijn aandelen verkopen. Welke gevolgen heeft dat voor de werknemers onder het oude recht als onder het nieuwe BV-recht ofwel flex-bv. De werknemers hebben geen aanmerkelijk belang, dus ik denk dat het geen verschil moet maken ofwel?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ha Tamara,

het oude recht bestaat niet meer, daarom noemen we het 'oud' recht, maar het zou kunnen dat de wetswijzigingen niet verwerkt zijn in de statuten van de BV.

Wat wil je precies weten? Je lijkt te doelen op consequenties voor de loonbelasting, maar uit je vraag kan ik slecht opmaken of de resterende aandelen van de BV nu aan de werknemers of aan de STAK verkocht gaan worden, of dat de certificering wellicht eerst opgeheven gaat worden en dat de aandelen daarna verkocht gaan worden. Kortom, naar de gevolgen op welk gebied ben je op zoek, en in welk scenario?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

• 0

Hoi Marcel,

Ik ben voor mijn afstudeerscriptie bezig. Mijn praktijkcasus zit in de bijlage (tenminste als me dat gelukt is). Ik ben de definitie van soort aandeel aan het onderzoeken onder het nieuwe bv recht en met de uitspraak van HR 16-12-2011. De vraag die mij door de docent gesteld is:

Wat zijn de gevolgen van de verkoop van aandelen van Tussenin BV voor de werknemers onder het oude recht en het nieuwe recht? De werknemers zijn dus certificaathouders. De aandelen van Tussenin BV worden verkocht.

En ik kom er dus echt niet uit, ik denk misschien wel helemaal verkeerd. Zoals ik het begreep moest er dus een verschil zitten voor de ab-heffing, maar als dat snap ik dus niet.

praktijkcasus.docx

• 0
Ik ben voor mijn afstudeerscriptie bezig.

Beste Tamara,

Zoals duidelijk vermeld staat in de gebruikersvoorwaarden (die je bij registratie hebt gezien en voor akkoord hebt gegeven) is Higherlevel niet bestemd voor huiswerk, studie, stage- en afstudeervragen. Gaarne jouw begrip hiervoor; dit topic gaat op slot en zal later op de dag worden verwijderd

Desalniettemin succes met afstuderen!.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar