• 0

Starterssubsidie Gemeente/KvK, hoe zit dat?

Hallo allemaal!

 

Graag zou ik wat meer informatie willen hebben over subsidies en andere mogelijkheden voor starters.

 

Mijn situatie is als volgt:

ik ben nu sinds januari van dit jaar officieel werkloos. Sinds februari help ik 2 ondernemers met het starten van een B2B website. Mijn taak is met name de marketing en communicatie. Dit gebeurt overigens zonder vergoeding onder bepaalde voorwaarden. Ze willen mij als franchiseondernemer in dienst nemen en dan doorgaan met hun volgende project (een nieuwe B2B website, maar dan voor een andere branche).

 

Klopt het dat starters een soort van subsidie kunnen krijgen via de gemeente waar ze in wonen? Een soort van ondernemers- of starterskrediet? De gemeente waarin ik woon werkt samen met KvK en "Het Starterscentrum".

 

als iemand mij een beetje op weg kan helpen is mijn dank groot!

 

Groet, Krabat

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt, maar ik vraag me af waar ik het meeste uit kan halen. UWV, Starterscentrum etc. De 2 ondernemers willen natuurlijk financieel maximaal profiteren van mijn situatie wat mezelf ook ten goede komt.

 

Ik dacht dat iemand hier misschien al ervaring had met de situatie waar ik me in bevind.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn geen algemene (landelijke) subsidies voor startende ondernemers. Wel zijn er bijvoorbeeld regelingen voor het starten van een bedrijf met behoud van een uitkering. Ook zijn er fiscale regelingen voor starters.

Een overzicht vind je hier

 

Sommige gemeenten bieden ondersteuning in samenwerking met de Kamer van Koophandel, zie bijvoorbeeld hier

 

Gemeenten subsidiëren zelden bedrijven. Het enige wat ik ben tegengekomen is een subsidie voor initiatieven op toeristisch gebied.

 

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

ik ben nu sinds januari van dit jaar officieel werkloos. Sinds februari help ik 2 ondernemers met het starten van een B2B website. Mijn taak is met name de marketing en communicatie. Dit gebeurt overigens zonder vergoeding onder bepaalde voorwaarden.

 

Gebeurt dit met toestemming van het UWV? Zoals ik het lees is dit, hoe onbetaald ook, een activiteit die niet te combineren is met het genieten van WW. Dit zou kunnen betekenen dat in ieder geval de uren die jij helpt gekort worden en, als je pech hebt en de werkzaamheden worden gezien als zelfstandige arbeid, kunnen die uren ook in de toekomst verloren gaan (als je stopt met helpen hoeft het niet te betekenen dat je de gekorte uren terug krijgt. Kijk dus heel erg uit met dergelijke constructies en overleg altijd vooraf met het UWV.

 

Ze willen mij als franchiseondernemer in dienst nemen en dan doorgaan met hun volgende project (een nieuwe B2B website, maar dan voor een andere branche).

 

De begrippen ondernemer en in dienst gaan niet zo goed samen ;)

Ga je in dienst of wordt je ondernemer?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er aan of franchisenemer gezien wordt als ondernemer. Daar ben ik wel van uit gegaan!

 

Het UWV is overigens niet op de hoogte van de activiteiten die ik nu doe. Ik dacht inderdaad dat als er geen inkomsten uitkomen, dat ook niet nodig zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er aan of franchisenemer gezien wordt als ondernemer. Daar ben ik wel van uit gegaan!

 

Ja, dat klopt. Dus ga je niet in dienst maar wordt je franchisenemer. Dan kun je inderdaad wel gezien worden als zelfstandige, afhankelijk van de vorm waarin de franchise gegoten is (er zijn franchisegevers die zulke strikte voorwaarden hanteren dat je met goed fatsoen niet meer kunt spreken van franchisenemers die zelfstandig ondernemer zijn).

 

Het UWV is overigens niet op de hoogte van de activiteiten die ik nu doe. Ik dacht inderdaad dat als er geen inkomsten uitkomen, dat ook niet nodig zou zijn.

 

Dan speel je met je uitkering. Lees eens dit dossier van het UWV.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je bezig bent om, vanuit een situatie van werkloosheid, toch te werken aan je ondernemerschap door het doen van vrijwilligerswerk.

 

Maar let wel, ook vrijwilligerswerk moet je doorgeven aan het UWV en bij voorkeur vooraf bespreken met je werkcoach. Maar in dit geval is het niet eens vrijwilligerswerk, omdat er een mogelijke toekomstige betaling aan vast zit. Je gaat immers mogelijk als gevolg van dit werk in de toekomst betaald werk doen voor deze opdrachtgever, als franchisenemer.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.