Ik heb een ondernemingsplan opgesteld met een investeringsbehoefte van 250K.
Het gaat om een verblijfslocatie (B&B, trainingen, groepscommodatie et cetera) incl wellness en barruimte.
Uit eigen middelen heb ik reeds 1 miljoen geïnvesteerd.
Resultaat (voorzichtige Base Case prognose) eerste jaar (2014) komt op een paar honderd euro, en een cashflow van iets meer dan 40K (afschrijvingen op de investering).
Een volledig jaar geeft een prognose Ad > €40.000 per jaar en cashflow bijna €100K.
Het pand ligt ca 10km van de Duitse grens.
Heeft iemand ervaring met hypotheek verstrekking door een Duitse bank en/ of met een Duitse brouwerij?
De voorkeur is om de bestaande hypotheek mee te nemen want de rente is hoog (5%).
Bij nieuwe hypotheek (evt met garantstelling brouwerij) met extra 250K blijven de maandlasten gelijk.
Ter info: het gaat dan om 400K oude hypotheek en 250K nieuw.
Taxatiewaarde bedrijfsmiddelen (onr goed, installaties etc) ligt rond 1.3-1.4 miljoen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bley
Bley
Ik heb een ondernemingsplan opgesteld met een investeringsbehoefte van 250K.
Het gaat om een verblijfslocatie (B&B, trainingen, groepscommodatie et cetera) incl wellness en barruimte.
Uit eigen middelen heb ik reeds 1 miljoen geïnvesteerd.
Resultaat (voorzichtige Base Case prognose) eerste jaar (2014) komt op een paar honderd euro, en een cashflow van iets meer dan 40K (afschrijvingen op de investering).
Een volledig jaar geeft een prognose Ad > €40.000 per jaar en cashflow bijna €100K.
Het pand ligt ca 10km van de Duitse grens.
Heeft iemand ervaring met hypotheek verstrekking door een Duitse bank en/ of met een Duitse brouwerij?
De voorkeur is om de bestaande hypotheek mee te nemen want de rente is hoog (5%).
Bij nieuwe hypotheek (evt met garantstelling brouwerij) met extra 250K blijven de maandlasten gelijk.
Ter info: het gaat dan om 400K oude hypotheek en 250K nieuw.
Taxatiewaarde bedrijfsmiddelen (onr goed, installaties etc) ligt rond 1.3-1.4 miljoen.
Ik hoop hier wat wijzer te worden :)
Groeten
Patrick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42266-duitse-bierbrouwerij-voor-nieuwe-nl-horeca-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag