• 0

E-mail sturen om een website te promoten, mag dat tegenwoordig nog?

Hallo allemaal!

 

Wat mag tegenwoordig nog op het gebied van e-mailings?

 

De bedoeling is om potentiële gebruikers van onze website (professionals in een specifieke branche) op de hoogte te brengen van de mogelijkheden die wij bieden met onze site. We hebben geen relatie met deze potentiële gebruikers en nog nooit eerder contact gehad.

 

De dienst die we aanbieden is voor de gebruiker helemaal gratis en we bieden in principe geen product aan. Omdat we 40.000 potentiële gebruikers willen bereiken is een e-mailing een logische keuze.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Datgene jij informatief vindt, vindt iemand anders vaak hoogst irritante spam.

 

Het is net als met al die talentenjachten op TV:

Kandidaten (en hun families) vinden dat zij fantastisch zijn. Dat ontgaat vaak de onpartijdige kijker totaal.

 

Zo ziet de betrokken ondernemer ook vaak dingen die anderen ontgaat. Goed om rekening mee te houden (vind ik).

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De vergelijking die je maakt vind ik niet op z'n plaats. Eenmalig, gerichte informatie waar de ontvanger duidelijk voordeel uit kan halen plaats ik niet in de categorie "hoogst irritante spam" (maar dat even off topic..).

 

Rekening houden met de ontvanger, ben ik wel volkomen met je eens!

Link naar reactie
  • 0

Okay, wat zijn de alternatieven?

 

Onder de aandacht brengen via relevante linkedin groepen of beroepsgemeenschappen. Zaaien en aanbevelingen/ of recommendations aanmoedigen. Belonen voor beproeven. Of meelopen via een bestaand opt-in bestand, eventueel via affiliates.

 

En tenslotte: als je ervan overtuigd bent dat niemand aanstoot neemt aan je aanbieding, kun je de regels ook nog gewoon negeren. Volgens mij wordt slechts een fractie van alle spam vervolgd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Door rood rijden zou ik niet aanraden. Een rood voetgangerslicht wordt echter vaak genegeerd. ;D

 

Haha, dat is nou zwart-wit denken even naast je neer leggen :)

 

Maar ondanks de kleine pakkans en de overtuiging dat wij absoluut niet in de categorie viagra-spam etc. vallen zien we toch af van een e-mailing campagne.

 

We hebben zojuist een bespreking gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we, gezien ons beperkte budget, ons gaan richten op de volgende technieken:

- Guerilla marketing bij vakbeurzen

- barterdeals met vakbladen

- persberichten in (vak)bladen (Nogmaals dank voor de tip, Bram!)

 

Tel daarbij op dat we wat betreft ranking bij google vrij hoog gaan komen en ik denk dat we goed op weg zijn!

 

Mod edit: quotes hersteld

Link naar reactie
  • 0

 

- barterdeals met vakbladen

 

 

Veel vakbladen zijn niet zo goed in het opzetten en onderhouden van communities. Dat is een gemiste kans (die uitgevers gaat bezuren) wat jou inderdaad een opening biedt. Je kan een online community namelijk ook gebruiken voor polls waarvan de resultaten teruggepompt worden (benchmarken). Dat is interessant voor de deelnemers en eventueel voor vakbladen als bron van nieuws uit de doelgroep.

 

Dan heb je wisselgeld!

 

Bovendien kan je aan je community een forum hangen waar actuele zaken besproken worden. Dat biedt de mogelijkheid om de inhoud van vakbladen na publicatie te bespreken of onderwerpen vooraf in beweging te zetten.

 

Maar een community en forum ter promotie van een website is misschien teveel werk. Of het past juist goed in het idee. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

De vergelijking die je maakt vind ik niet op z'n plaats. Eenmalig, gerichte informatie waar de ontvanger duidelijk voordeel uit kan halen plaats ik niet in de categorie "hoogst irritante spam" (maar dat even off topic..).

 

 

Een ongevraagde email is spam. Het gebruik maken van informatie in spam bevordert het spammen, dus doe ik dat niet, en vertel ik altijd iedereen dat wat er ook in een spam bericht staat en hoe nuttig je het ook vindt, gooi de spam weg.

 

Bovendien vraag ik me dan af hoe je aan die email adressen komt. Als jij mijn email adres krijgt door een bestand te kopen van een spammer, dan ben je heel dubieus bezig, en je maakt inbreuk op mijn privacy.

Link naar reactie
  • 0

 

Een ongevraagde email is spam.

 

 

Elke ongevraagde email is spam?

 

Het internet is een elektronisch netwerk dat een menselijk netwerk faciliteert. Het open karakter biedt de mogelijkheid in contact te komen met andere mensen. Ik kan jou ongevraagd benaderen via de pm-functie van dit forum en via tal van social networks, weliswaar vaak binnen de beperkingen die jij als ontvanger hebt opgesteld. Is dat allemaal spam?

 

Ik snap dat ongevraagde promotie hinderlijk is. Ik ken tal van voorbeelden van spam die de aders van dit open netwerk vervuilen. Door digitale vaatvernauwing krijg je contact-infarcts. Dat moet bestreden worden. Maar in het bestrijden van spam is het verrekte lastig om met werkbare definities te komen.

 

Kom je toch uit op een variant van curated* contact...

 

* Al weer een tijdje het nieuwe buzzword. Ik ga Curated Commerce deponeren. Oeps, te laat. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Elke ongevraagde email is spam?

 

Elke ongevraagde email van iemand die je niet kent en die niet op iets van jou reageert en die niet refereert aan iemand die je kent.

tenzij je je e-mail adres opengesteld hebt voor aanbiedingen/ongevraagde e-mails (altans zo staat het bij spamklacht.nl als vraag of je dat gedaan hebt). Hoe je dat dan precies moet doen is weer onduidelijk, of het plaatsen van je e-mail adres op je site daarvoor voldoende is weet ik niet.

 

Overigens was het eerst ook toegestaan om handmatig naar een specifiek persoon een persoonlijke e-mail te sturen met informatie of aanbod en was het enkel verboden om in bulk en geautomatiseerd e-mails te sturen.

Is mij onduidelijk hoe dat nu zit met persoonlijke e-mails.

Link naar reactie
  • 0

Overigens was het eerst ook toegestaan om handmatig naar een specifiek persoon een persoonlijke e-mail te sturen met informatie of aanbod en was het enkel verboden om in bulk en geautomatiseerd e-mails te sturen.

Is mij onduidelijk hoe dat nu zit met persoonlijke e-mails.

 

Ik ben geen jurist, maar ik denk als je naar de "letter van de wet" kijkt, het niet is toegestaan om persoonlijke e-mails aan onbekenden te sturen met de intentie om er zakelijk gewin uit te halen. Zou dat wel zo zijn, dan biedt dat uiteraard weer mogelijkheden. Volgens mij is het wel/niet in bulk versturen niet relevant. Maar als een ander daar helderheid over kan geven dan graag!

Link naar reactie
  • 0

Maar wel meer werk om het weg te gooien dan een spam mailtje ook al krijg je minder spam via de post.

 

Dat hangt er maar van af. Bij sommige van die mailtjes - zeker als ze sterk gepersonaliseerd zijn - is het niet direct duidelijk of het weliicht een mailtje van een potentiële klant is, dus moet je dat mailtje toch openklikken en scannen om te zien of de schrijver om een dienst vraagt of er een aanbiedt.

Link naar reactie
  • 0

Dat is waar maar dan heeft de persoon die het mailtje verstuurd toch wel wat tijd en energie in het mailtje gestoken dat ik het persoonlijk niet echt een spam mailtje meer vind.

Het is dan geen 13 in een dozijn mailtje over de nieuwste viagra of een erfenis dus ik vraag me af waarom mensen zo veel aversie hebben tegen een mail waar iemand iets in aanbied waar we misschien wel iets aan hebben ?

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

Snailmail is duur, dus daar krijg je veel minder van en dan is het ook minder irritant om steeds weg te moeten gooien.

 

Ik zoek nog steeds een goede spamfilter voor mijn brievenbus, iemand een suggestie? ;-)

 

Ik zit overigens met hetzelfde probleem.

Voor dienst die ik binnenkort zal lanceren moet ik ook veel potentiële klanten aanschrijven (zakelijke afnemers met een webshop).

Van lang niet allemaal is het adres bekend zodat ik via de post mijn bedrijf/diensten kan introduceren. Bepaalde potentiele afnemers kan ik echt enkel via de e-mail bereiken.

Link naar reactie
  • 0

... dus ik vraag me af waarom mensen zo veel aversie hebben tegen een mail waar iemand iets in aanbied waar we misschien wel iets aan hebben ?

 

Zo wordt het een herhaling van zetten. Als we deze "uitzondering" toestaan, dan zijn er morgen honderden, zo niet duizenden (of meer) ondernemers die mij een uitgebreide gepersonaliseerde e-mail gaan sturen ("ik kwam toevallig vandaag op uw website") met een aanbieding waar ik volgens hen misschien wel eens iets aan zou kunnen hebben.

 

En dat willen we - in meerderheid - niet, vandaar deze spamwet.

Link naar reactie
  • 0

Voor dienst die ik binnenkort zal lanceren moet ik ook veel potentiële klanten aanschrijven (zakelijke afnemers met een webshop). Van lang niet allemaal is het adres bekend zodat ik via de post mijn bedrijf/diensten kan introduceren. Bepaalde potentiele afnemers kan ik echt enkel via de e-mail bereiken.

 

Moeten alle webshops niet hun adres op de website vermeld hebben staan? In elk geval in hun algemene voorwaarden?

 

Of anders kun je het adres toch vinden via hun KvK nummer?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.