[Artikel] Postzegels deze maand beste investering, je hebt nog 1,5 dag!

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Postzegels deze maand beste investering, je hebt nog 1,5 dag!

 

Korte samenvatting:

Nadat vorige kabinetten ondernemers in de jaren 2009, 2010 en 2011 al toestonden willekeurig af te schrijven, stemde de ministerraad door de aanhoudende economische problemen eind vorige week eindelijk in deze regeling voor (de tweede helft van) 2013 weer van stal te halen.

 

Voor ondernemers die nog regelmatig fysieke post verzenden (die door de brievenbus past) en daarvoor postzegels gebruiken, is die grootschalig inkopen voor de korte termijn overigens de beste investering.

 

Per 1 augustus stijgt namelijk de prijs van gewone postzegels van €0,54 naar €0,60. Een prijsstijging van ruim 11% terwijl het bedrag sinds de invoering van postzegels 1 en 2 er niet meer op staat!

 

Met de huidige rentestanden is het voor ondernemers met geld op de bank dus rendabel om een postzegelvoorraadje voor 3 tot 4 jaar aan te schaffen. En dan heb ik nog niet eens meegerekend dat postzegels steeds vaker in prijs (zullen blijven) stijgen. Het rendement kan dus nog veel hoger worden.

 

Het is maar dat je het weet.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Ik vind de postzegels wel ludiek! Maar dan dien je inderdaad wel snel te zijn!

 

Verder is het artikel in zijn geheel uiteraard interessant voor ondernemers die tussen 1 juli en 31 december 2013 meer dan € 450 investeren en dit jaar al 50% van de aanschaf kunnen afschrijven bij de Belastingdienst.

 

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Willekeurige afschrijving geldt vanaf 1 juli 2013 voor nieuwe bedrijfsmiddelen. Postzegels zijn geen bedrijfsmiddel maar een betaalmiddel om verzendkosten te voldoen.

 

Bij willekeurige afschrijving wordt willekeurig afgeschreven tot de restwaarde. De restwaarde is niet € 0,00 maar zal alleen maar toenemen (per 01-08-2013 een toename met 11% heb je zelf uitgerekend). Dus als je al willekeurig zou mogen afschrijven dan zeker niet op goederen met een hogere restwaarde dan bij aanschaf.

 

Los daarvan, het blijft een uitstekende investering om nu een stapel postzegels aan te schaffen. Gewoon nu boeken tegen een waarde van € 0,54, bij gebruik opvoeren tegen de hogere marktwaarde van € 0,60 - levert toch een voordeel op van € 0,06 per zegel die je extra van de winst af mag trekken.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Het lijkt erop dat de combi van twee berichten op Ondernemersfacts.nl hier een eigen leven gaat leiden.

 

Dat artikel gaat over de regeling omtrent willekeurig afschrijven en bevat onderaan ook een kopje over de aangekondigde prijsstijging van postzegels (waardoor dat mijns inziens momenteel een uitstekende 'investering' is voor ondernemers die nog regelmatig van die heerlijk traditionele plakplaatjes gebruiken, want er zijn ook al voorzichtig verdere prijsstijgingen aangekondigd).

In de samenvatting van Mikky zijn die twee dingen bij elkaar opgeteld.

 

@dennis. Er staat dus ook nergens in het artikel dat postzegels nieuwe bedrijfsmiddelen zijn waarop je willekeurig kunt afschrijven. Ook zonder extra afschrijven is het 'rendement' op nu postzegels kopen al hoog genoeg. ;D

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Zojuist op het nieuws gehoord:

 

Postzegels worden opnieuw duurder. Voor de tweede keer in een half jaar verhoogt PostNL de tarieven.

 

Vanaf 1 januari gaat de prijs van postzegels met 4 cent omhoog. De stijging komt bovenop de verhoging van 6 cent, die op 1 augustus inging. Een postzegel kost straks 64 cent.

 

Decemberzegels worden dit jaar zelfs 15 cent duurder. De prijs stijgt van 40 naar 55 cent. Wie bijvoorbeeld twintig kerstkaarten verstuurt, is 3 euro meer kwijt aan postzegels dan vorig jaar.

 

Het basistarief voor het versturen van een pakketje verandert niet.

 

De prijsstijging is volgens PostNL noodzakelijk, omdat er steeds minder brieven worden verstuurd. Het bezorgen van een brief is daardoor duurder.

 

Bron: NOS

 

Ik vind het ronduit belachelijk en ben ook benieuwd wanneer bedrijven als Sandd ook kleinere hoeveelheden post gaan aannemen voor de kleinere ondernemer.

Link naar reactie
Decemberzegels worden dit jaar zelfs 15 cent duurder. De prijs stijgt van 40 naar 55 cent. Wie bijvoorbeeld twintig kerstkaarten verstuurt, is 3 euro meer kwijt aan postzegels dan vorig jaar.

 

Toch maar eens kritisch kijken naar het adressenbestand voor verzenden van kerstkaarten. Je moet toch wat doen om die 38% verhoging te omzeilen. ;D

 

Iemand een tip om op een leuke en goedkopere manier digitale kerstkaarten te verzenden?

 

Eigenlijk zot dit soort prijsverhogingen, krijg ik bij mijn uurtarieven niet voor elkaar :-\

 

 

Link naar reactie

Ja, de 30 jaren dat het liberalisme reageert in Nederland pakt mooi uit.

 

De post alleen al, duizenden mensen zijn als gevolg hiervan hun baan kwijt. Het toelaten van andere partijen heeft een tegenovergesteld effect gehad. De prijzen dalen niet, maar stijgen met 100% en de sky is de limit.

Het leukste is ook nog eens dat er vele postbezorgers zijn die brieven, maar ook grote pakketten of dikke brochures, mogen bezorgen voor 5 cent per stuk.

 

Laten we met zijn allen schade en schande spreken over wat er gebeurd in de buitenlandse kledingfabrieken. Maar wanneer gaan we eens allen in protest over de post.

 

(PS lees dit niet als kritiek op de bezorgers)

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Ja, de 30 jaren dat het liberalisme reageert in Nederland pakt mooi uit.

Maar met niet liberaliseren of hernationaliseren werden/worden de totale kosten niet minder, alleen gaat iedereen die weinig brieven stuurt dan meebetalen. Is dat wel fair dan? Het principe dat de gebruiker betaalt lijkt me in de basis toch goed, en het dwingt ook (eindelijk) innovatie af op gebied van digitale postbussen en alternatieve postbezorgers.

 

Post is zijn nutsfunctie aan het kwijtraken, de dienst is end of lifecyvle. Dus nemen de kosten voor instandhouding voor een steeds kleinere groep gebruikers, per gebruiker toe. En ja, de kwaliteit van de dienstverlening neemt daardoor ook af

 

De post alleen al, duizenden mensen zijn als gevolg hiervan hun baan kwijt.

Toen de NS overstapte op elektrische treinen raakten duizenden stokers hun baan ook kwijt. Voor de werknemers een groot ongewenst drama uiteraard, maar macro gezien is er geen beter alternatief. Weinig nut om verborgen werkeloosheid te blijven subsidiëren.

 

En ik heb niet de optie om alleen maar te mailen..

Komt wel

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Ik mag het hopen dat onze wetboeken (eindelijk) een keer een update krijgen waarin in ieder geval is vastgelegd dat de hedendaagse communicatiemiddelen wel rechtsgeldig zijn.

 

Die is er al voor het gros van de communicatie, zoals overeenkomsten. Die zijn immers vormvrij en kunnen al volledig digitaal tot stand worden gebracht. Zolang maar duidelijk is dat er wilsovereenstemming is.

 

Alleen bij ingebrekestellingen, deurwaardersexploits en andere voor jouw professie benodigde acties is een bewijs van ontvangst nodig of sterk wenselijk, en daarvoor ontbreekt nog een uniforme digitale methode.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Of wat ook nog een optie is, dat een postbedrijf als Sandd ook post gaat verwerken voor het MKB/ZZP in plaats van alleen de grotere bedrijven. Het heen brengen zal het issue niet zijn voor ondernemers (al dan niet met een ophaalservice door Sandd zelf).

 

Zelf gebruik ik overigens voor de direct mailing naar cliënten in de stad Groningen gebruik van de sociale werkplaats. Zij bezorgen post tot 20 gram voor een bedrag van € 0,319 excl. btw. Dat zijn nog interessante tarieven. Maar in de casus van Jamie; het is niet het meest betrouwbare dat het ook binnen 1 á 2 werkdagen bezorgd word.

Link naar reactie
het dwingt ook (eindelijk) innovatie af op gebied van digitale postbussen en alternatieve postbezorgers.

 

Doe mij die digitale postbussen dan maar ;) de alternatieve postbezorgers heb ik net zo'n hoge pet op als die van Post.nl :P

 

Denk dat die paar aanbieders zich toch alleen maar richten op volumes en niet echt interessant zijn voor MKB en particulier. En ik zie er ook niet zo snel nog anderen bij komen. Jaren geleden zag je allemaal stads- en streekpost bedrijven verschijnen maar hier in de regio zijn die allemaal weer verdwenen. :-\

Link naar reactie

Hier doen wij nog een mix met 40% mail, 60% post qua facturering. Toevallig onlangs bekeken hoe wij dit doen. Maar toch maar eens naartoe werken dat alles via de mail gaat.

 

Toevallig van de week zitten socializen met enkele van onze buren en toen hadden we al besloten dat we de kerstkaarten gezamelijk zouden versturen via partijenpost met 72-uurs service. Zo te merken scheelt dit toch weer 15 cent per kerstkaart dit jaar.

Link naar reactie

ik heb hier nog postzegels van 44 cent liggen, zo snel gaan ze bij ons, dus ga zeker geen rolletje extra inslaan.

ik krijg inmiddels al bijna de helft van de facturen per mail en van de andere helft zit de meeste in de doos bij de goederen...

 

ik vind het een sterke move om bij afnemende interesse je prijzen enorm te verhogen, kunnen we niet alvast hier een poule opstarten met de verwachte faillissementsdatum van 'Tante Pos' ? :P

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Even knuppel in hoenderhok naar alle ondernemers die hun fysieke post helemaal willen uitbannen door alle prijsverhogingen bij PostNL.

 

Waar onze generaties post via digitale wegen handiger vindt, ontvangt 'de jeugd' door de digitalisering weinig tot geen post in een echte envelop die je met je handen kunt opmaken. Ik hoor regelmatig dat zij dat bijzonder en leuk vinden om te ontvangen. Als ik heel eerlijk ben vind ik fysieke post ontvangen ook best leuk, omdat ik uit gewoonte toch nog best vaak (soort van dagelijks) in mijn zakelijke en privé-brievenbussen kijk.

 

Vanuit marketingoogpunt kan het dus verstandig zijn om het versturen van fysieke post dus juist wel op te nemen in je strategie. Daarbij uiteraard verder kijken dan facturen, maar juist naar andere contactmomenten met klanten en potentiële klanten. En dan niet voor suffe standaardmailings, maar voor echt persoonlijke contactmomenten. ::)

 

Hoewel facturen ook best geschikt zijn. Ik verstuurde de facturen voor grote aantallen Ondernemers(scheur)kalenders altijd in november en stopte die dan in een brievenbusdoosje met chocolademunten en een strooigoed erbij. Kostte hooguit €10 extra per factuur en ik kreeg er heel veel complimenten over. De meeste van die klanten stuurden de factuur intern door naar de administratie, maar het snoepgoed hielden ze uiteraard zelf. ;D

 

Tot zover mijn twee centen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Even knuppel in hoenderhok naar alle ondernemers die hun fysieke post helemaal willen uitbannen door alle prijsverhogingen bij PostNL.

 

Waar onze generaties post via digitale wegen handiger vindt, ontvangt 'de jeugd' door de digitalisering weinig tot geen post in een echte envelop die je met je handen kunt opmaken. Ik hoor regelmatig dat zij dat bijzonder en leuk vinden om te ontvangen. Als ik heel eerlijk ben vind ik fysieke post ontvangen ook best leuk, omdat ik uit gewoonte toch nog best vaak (soort van dagelijks) in mijn zakelijke en privé-brievenbussen kijk.

 

Vanuit marketingoogpunt kan het dus verstandig zijn om het versturen van fysieke post dus juist wel op te nemen in je strategie. Daarbij uiteraard verder kijken dan facturen, maar juist naar andere contactmomenten met klanten en potentiële klanten. En dan niet voor suffe standaardmailings, maar voor echt persoonlijke contactmomenten. ::)

 

Hoewel facturen ook best geschikt zijn. Ik verstuurde de facturen voor grote aantallen Ondernemers(scheur)kalenders altijd in november en stopte die dan in een brievenbusdoosje met chocolademunten en een strooigoed erbij. Kostte hooguit €10 extra per factuur en ik kreeg er heel veel complimenten over. De meeste van die klanten stuurden de factuur intern door naar de administratie, maar het snoepgoed hielden ze uiteraard zelf. ;D

 

Tot zover mijn twee centen.

 

dan mijn 2chocoladecenten; het is al jaren bekend dat het gebruik van een echte postzegel op de 'mailing' al voor meer Attentiewaarde zorgt .... (ten opzichte van frankeermachines of port betaald)

 

Waarschijnlijk ook meer aandacht dan "sandd" omdat die bij mij alleen maar fysieke spam bezorgen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.