• 0

Hack op Google-zoekresultaten?

 

Wilde net de site van een Nederlands technisch adviesbureau opzoeken. Tikte de naam in in Google en klikte op de relevante link. Binnen enkele seconden zag ik een tinyurl voorbijkomen, een Vietnamese website (haphuongfoundation.net), iets in Korea om uiteindelijk op Google.com.br uit te komen.

 

Als ik de domeinnaam direct invoer (dus niet als zoekopdracht), kom ik gewoon op de gezochte site uit.

 

Het is voor mij een onbekend fenomeen. Nou wil ik dat bureau waarschuwen, maar ik snap niet zo goed waar het euvel ontstaat. Misschien is mijn computer of netwerk wel besmet. Voordat ik de naam van dat bureau hier neerzet (liever niet dus) ben ik benieuwd of iemand dit probleem herkent en of het een risico voor andere bedrijven is. Kan namelijk ook een gerichte actie zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik maak de laatste tijd wel vaker wat rare dingen, dacht dat ht aan mij lag.

 

Als je de naam van mijn leverancier intikt: verhuurbedrijf paul

Zie je de website boven komen, maar als je op de link klikt bestaat de website niet. Terwijl als je het internet adres intikt werkt de website wel.

 

Ditzelfde gebeurde vandaag toen ik wat wilde opzoeken op de website van de telefoongids. Ik dacht het misschien aan mijn pc lag.

Link naar reactie
  • 0

Het is een recent en reeds bekend probleem.

 

it appears there is a new wave of malware infections going on using an old vulnerability of the NoNumber Framework. What happens is that if people search in google and click on a result with an infected site, they will be redirected to other infected sites or google.com.br. My site got infected, too because (shame on me), I missed to check for updates.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

het kan zijn de website wat je zoek heeft een scam/spam script waar google de site niet kan of wil indexeren !

of het kan zijn dat jij een of ander toolbars heb die je naar de hun target sturen ( om je te lokken) !

 

Microsoft Certified System Engineer - Microsoft Certified System Administrator - Microsoft Certified IT Professional

Microsoft Certified Virtualization Administrator - Microsoft Certified Solution Expert - Microsoft Certified Solution Associate

Linux-Red hat Certified - Microsoft Certified Solutio

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen probeer het eerst met een andere browser. Het kan goed zijn dat het om een infectie gaat.

 

Kijk ook eens in de hosts bestand van windows. Daar kan je redirects instellen en een virus kan daar aanpassingen hebben doorgevoerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.