• 0

Links replica watches op mijn website. Wat nu?

Ik heb het laatste half jaar telkens links van replica watches op mijn website. De eerste maanden was het alleen in de webshop (die een andere naam heeft dan mij. Website) maar nu is het de laatste maanden ook telkens op de normale website.

De links worden her en der op de site gezet en ik krijg telkens aanvraagformulieren die spam zijn.

Het bedrijf dat mijn website gemaakt heeft en de hosting doet krijgt het niet opgelost. Naar mijn mening ligt het toch aan hun server of zie ik dat verkeerd?

Ik heb de webshop al tijdelijk uit de lucht gehaald maar de website kan ik niet missen. Nu wil ik zelf een nieuwe site gaan maken (had ik voorheen ook zelf gedaan).

Maar wat kan ik nu het beste doen om te voorkomen dat die ook weer gehacked word?

 

Edith

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wordt er gebruik gemaakt van een open source cms zoals wordpress, joomla, magenta enzo? Zaak is dat die cms'en goed uptodate moeten worden gehouden. Hacks komen via gaten in deze cms'en binnen. Het is aan automatisch proces, waar dus geen handmatige handelingen bij komen kijken. Je webbouwer moet er dus voor zorgen dat het cms is dichtgetimmerd.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Zolang niet duidelijk is wáár die links worden geplaatst (recensies, gastenboek, etc.) en welk CMS je gebruikt kunnen we er ook niks zinnigs over zeggen. Is het in de recensies enz. dan is dat wel op te lossen, dat is ook niet de schuld van je hostingpartij. Ik heb ook af en toe wat spam op mijn website(s) ondanks de diverse CAPTCHA's die ik al geprobeerd hebt. Op een gegeven moment vinden die spammers daar ook wel weer iets op. Dat is een blijvend kant-en-muis-spelletje.

 

Is het écht op de website zelf, dus op de voorpagina of in je productbeschrijvingen, dan zit er een lek in waardoor iemand toegang heeft die deze links dan plaatst. Dat is wel een kwalijke zaak.

 

Alles valt of staat met de afspraken die jij met de hoster/bouwer hebt. Wie zorgt voor een up-to-date CMS? Als jij dat zelf bent, dan zul je dat zelf moeten doen.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

De links staan op de website zelf, dus op de welkomstpagina, en de pagina van bijvoorbeeld beschrijvingen. Dus zou er een lek moeten zijn. Maar het bedrijf dat de website gebouwd heeft en de website host doet ook de updates van de CRM, daar hoef ik zelf allemaal niets aan te doen. Het is mij duidelijk dat dat bedrijf dus geen goed beveiligd systeem of programma heeft.

 

Maar eigenlijk is mijn vraag nu dus wat ik het best e kan doen als ik de site zelf opnieuw gemaakt heb? Een andere beheerder zoeken? Een eigen server huren? Een andere Webhostbedrijf zoeken?

Edith

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk zou je wat preciezer moeten weten hoe ze zijn binnengekomen. Misschien heeft de webhosster pas laat geupdate, misschien was het een nieuw gevonden gat, misschien hebben ze je wachtwoord kunnen raden, misschien is je PC thuis geïnfecteerd en kunnen ze je wachtwoorden afluisteren, etc..

Legio mogelijkheden dus.. Pas als je meer weet, weet je of het zinvol is om van hoster te veranderen.

Link naar reactie
  • 0
Het is mij duidelijk dat dat bedrijf dus geen goed beveiligd systeem of programma heeft.

 

Strikt gezien: ja. Maar grote kans dat het bedrijf de hosting inkoopt bij derden en daar dus geen 100% controle over heeft. Op een shared hosting server kan een site van iemand anders ook problemen geven op jouw site, zelfs als jouw site wel goed beveiligd is.

 

Maar eigenlijk is mijn vraag nu dus wat ik het best e kan doen als ik de site zelf opnieuw gemaakt heb? Een andere beheerder zoeken? Een eigen server huren? Een andere Webhostbedrijf zoeken?

 

Eerst iemand zoeken die het probleem kan vinden. Dat is nog knap lastig omdat het, naast de al genoemde niet up-to-date CMS software, dus ook andere sites op de server kunnen zijn, de server zelf, je FTP gegevens via malware wellicht 'afgeluisterd' zijn, het CMS misschien wel up-to-date is maar een bepaalde library niet, etc.

 

Plaats even link naar een voorbeeld (of per PM) misschien is aan de manier waarop die links op je site staan te zien hoe ze er op komen. Zo niet dan is de enige partij die meer kan de hoster. Bijvoorbeeld door de server logs te bekijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Klinkt als een formulier dat niet beveiligd is met een captcha of een paar hidden fields.

 

Ik denk zelf dat het niet zozeer met een shared hosting omgeving te maken heeft danwel met standaard spambots die gebruik maken van formulieren die niet goed dicht getimmerd zijn.

 

Oplossing lijkt mij een andere beheerder zoeken die dit voor je kan oplossen.

Vaak zeker bij opensource platformen is het eenvoudig op te lossen maar het moet wel even gedaan worden.

 

Er is niets schadelijker dan spam op je website.

Alcuin van Zijl

http://www.azycon.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.