Om een BV op te richten hebben wij onder andere een accountantsverklaring nodig en moeten wij met een balans van het bedrijf (was een eenmanszaak en een vof) naar de accountant toe om deze te kunnen krijgen. De begroting en jaarverslag hebben wij bijna af, maar hier wordt geen genoegen mee genomen of ik moet de balans door de accountant laten maken (kost veel).
Over de balans heb ik alleen nog een aantal vragen.
Wij hebben de volgende situatie:
Gezamenlijk hebben wij een inventaris van € 20000,-
Een auto ter waarde van € 4000,-
Op de bank € 5000,-
Debiteuren € 20000,-
Crediteuren € 5000,-
Eigen vermogen: ?
4 laptops totale waarde van € 5000,- (in 2003 aangeschaft)
De volgende vragen heb ik:
Waar gaat de afschrijving van de laptop heen (naar de debet of naar de credit kant en naar welk onderdeel gaat deze heen)?
Wat is precies eigen vermogen (kan ik daarvoor mijn inventaris bij optellen?)?
Misschien is dat al eens behandeld, maar zag door de bomen het bos niet meer. Weet misschien iemand waar ik terecht kan met dit soort vragen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johant
Johant
Beste,
Om een BV op te richten hebben wij onder andere een accountantsverklaring nodig en moeten wij met een balans van het bedrijf (was een eenmanszaak en een vof) naar de accountant toe om deze te kunnen krijgen. De begroting en jaarverslag hebben wij bijna af, maar hier wordt geen genoegen mee genomen of ik moet de balans door de accountant laten maken (kost veel).
Over de balans heb ik alleen nog een aantal vragen.
Wij hebben de volgende situatie:
Gezamenlijk hebben wij een inventaris van € 20000,-
Een auto ter waarde van € 4000,-
Op de bank € 5000,-
Debiteuren € 20000,-
Crediteuren € 5000,-
Eigen vermogen: ?
4 laptops totale waarde van € 5000,- (in 2003 aangeschaft)
De volgende vragen heb ik:
Waar gaat de afschrijving van de laptop heen (naar de debet of naar de credit kant en naar welk onderdeel gaat deze heen)?
Wat is precies eigen vermogen (kan ik daarvoor mijn inventaris bij optellen?)?
Misschien is dat al eens behandeld, maar zag door de bomen het bos niet meer. Weet misschien iemand waar ik terecht kan met dit soort vragen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4229-balans-hoe-en-wat/Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag