• 0

projectadministratie

Hoi levellers,

 

ik ben eenmanszaak webdesigner en krijg nu steeds meer opdrachten, met name ook kleinere opdrachten. Ik doe de project-administratie (wat te doen, voor welke site, voor welke klant) eigenlijk uit m'n hoofd en op kladpapier. Dat gaat goed hoor, maar 't wordt nu te ....

 

Kent iemand een goed project-administratie programma, waar ik klant-adressen en to-do-lists mee kan bijhouden. En ook projecten invoeren, afmelden etc.?

 

En wat is een goed boekhoud-programma, eventueel gecombineerd met project-administratie? Ik gebruik al een jaar excel sheets, gaat helemaal prima, maar ik wil nu meer functionaliteiten zonder ze zelf te hoeven programmeren...

 

Anders gaat het straks helemaal ??? ::) :o :-X de prut in, terwijl het nu nog allemaal goed loopt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Matthijs,

 

Er zijn wel een paar van die pakketjes waar je dat mee kan doen. Zorg er wel voor dat je de cijfers makkelijk in je (digitale) winstaangifte (inkomstenbelasting) kunt gieten, want dat is een belanrijke functie van de admin.

 

Er zijn een heleboel eenvoudige boekhoudpakkertjes op de markt, volgens mij zelfs wel gratis versies (moet jij vast uit kunnen komen als webdesigner). Ik werk zelf eigenlijk alleen met pakketten voor grotere ondernemingen, niet echt geschikt voor jou denk ik (veeel te duur ook..)

 

Succes, Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Als je een beetje handig bent met het installeren van Apache / PHP en MySQL op een Windows of Linux machine, dan is phpCollab of NetOffice een uitstekend pakket om je projecten in te managen.

 

Leuke vind ik aan dit pakket is dat je je klanten een login kunt geven en dat ze zo voor hun relevante projecten kunnen zien.

 

Met mooie gantt-charts enzo :).

 

En Open Source, dus gratis te verkrijgen.

 

Boekhoudpakketten zijn er helaas niet echt Open Source, dus dat wordt of betalen of bj je sheetje blijven (doe ik ook :))

 

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.