• 0

Eigen pizzeria starten: waar begin ik en waar moet ik aan denken?

Dag allemaal

 

Ik heb een vraag!

 

Ik ben van plan om een eigen zaak te beginnen. Ik wil een eigen pizzeria openen.

Het is eigenlijk mijn droom op een eigen zaak te beginnen, ik had al eerder pogingen gedaan maar omdat ik er zo weinig van wist zag ik door de bomen geen bos meer, en ik gaf op.

Ik zit all 6 jaar in ICT sector, maar dit is niet wat ik echt wil.

 

Ik ben daar en daar informatie aan het verzamelen maar ik weet nog heel weinig en is nog een lange weg te gaan.

Ik weet dat ik wat certificaten nodig hebt misschien moet ik een koksdiploma behalen.

 

 

Dit keer wil ik eindelijk doorbreken.

 

Kan alstublieft mij iemand vertellen wat ik moet hebben en wat is erg belangrijk om te weten.

 

Is het makkelijker om een zaak overnemen of een nieuwe zaak te beginnen?

 

 

Dank u wel!

 

Met vriendelijke groet,

 

Viktor

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je er al eens aan gedacht om de telefoon op te pakken en een aantal diensten te bellen met je vragen?

 

Ondernemen is doen en niet achter je computer wachten tot anderen je vragen oplossen.

 

Ik ken de antwoorden op je vragen niet, anders zou ik je ze gerust geven.

 

Wie kan je contacteren?

 

- kvk

- voedsel en waren autoriteit

- gemeente

- belastingsdienst

- gevestigde horeca ondernemers

- enz...

 

 

groetjes

 

 

Link naar reactie
  • 0

maar ja waar begin je dan?

 

bijvoorbeeld bij deze site..

 

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/horecabedrijf-starten

 

ow en neem de stappen niet te letterlijk, waarom als stap 1 staat schrijf je in iin het handelsregister vind ik dan weer iets te snel gaan.. zie die lijst maar als hier moet je allemaal aan voldoen, of over nagedacht hebben voor je kunt starten. Het is vooral om een beetje structuur te krijgen in je zoektocht

 

verder kun je bij de belastingdienst een zoeken op handboek ondernemen 2013, dan krijg je een (e-)boek met een hele berg informatie over de fiscale kant van het ondernemen, zeker niet onbelangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om een eigen zaak te beginnen. Ik wil een eigen pizzeria openen.

Het is eigenlijk mijn droom op een eigen zaak te beginnen

 

Maar wat is je doel? Is een eigen zaak een doel? Is pizza's bakken een doel? Oftewel, zit je verlegen om een hobby of om een inkomen? Dat jij pizza's bakken blijkbaar leuk vindt is prachtig, maar heeft de consument de behoefte aan nog een pizzeria? In veel steden en dorpen breek je je nek over de pizzeria's en wordt flink geconcurreerd. Zes euro voor een pizza is de norm geworden.

 

Maak eens een realistisch plan van alle uitgaven en inkomsten die je verwacht. Ga dan eens rond etenstijd op een terras tegenover een vergelijkbare pizzeria zitten en turf hoeveel mensen daar binnen eten en hoeveel met een doosje weer naar buiten gaan. Dat geeft je een ruwe indicatie van de omzet (al verschilt die per dag, per seizoen en per locatie natuurlijk). Ga eens met een pizzabakker in een andere stad praten en informeer eens hoe de zaken gaan.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waren de eerdere pogingen ook al een pizzeria of ben je met ondernemen binnen een ander vakgebied bezig geweest?

 

Ga anders eerst eens bij een pizzeria in loondienst. Aangezien je als ICT-er niet in het vakgebied zit, heb je er waarschijnlijk heel weinig ervaring mee. In loondienst kun je tegen een beperkt salaris alles leren en dagelijk mee maken wat het inhoud om juist in de avonduren en weekenden heel hard te werken. Want hou er rekening mee dat de marges en inkomsten wel heel wat anders zijn dan binnen de ICT. Dan kun je ook zien hoeveel pizza's de deur uit gaan en wat er bij komt kijken.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Viktor,

 

Je hebt in ieder geval geen certificaten of een koksdiploma nodig. Wel moet je je houden aan de hygiënecode. In deze code staan bijvoorbeeld ook eisen waar de keuken aan moet voldoen. Als je gebruik gaat maken van een steenoven moet je ook rekening houden met milieuregels (afhankelijk van de situatie heb je een omgevingsvergunning voor milieu nodig of moet je een melding milieubeheer doen bij de gemeente). Met de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) kun je bepalen welke milieuregels voor je pizzeria van belang zijn. De melding milieubeheer kun je via de AIM doen.

 

Zoals Roel al aangaf kun je gebruik maken van het stappenplan horecabedrijf starten. Het is een richtlijn dus niet alle stappen hoef je te doorlopen.

 

Mocht je meer vragen hebben (m.u.v. belastingvragen of adviezen) dan kun je ons bellen op 14 088 of je vraag stellen via onze contactformulier.

 

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor u reacties en adviezen.

 

Ik heb ook zelf de informatie gezocht en daarna nog met paar mensen gesproken hierover.

 

Het word gezegd dat het momenteel erg moeilijk is en het word afgeraden.

Ik en iemand die 2 keer heeft geprobeerd broodjes te gaan verkopen en twee keer bankroet is gegaan van wegens de hoge huur.

 

Wat ik wil proberen, is een plek uitzoeken waar is nog niet zo veel pizzazaken . bijvoorbeeld in een klein dorp.

Eigen zakgeld moet ik ook gespaard hebben en investeren.

 

Wat ik wil, ik wil voor zich zelf baas zijn, ik weet dat het niet makkelijk is maar ik wil van zich zelf afhankelijk zijn.

 

Momenteel ben ik opzoek naar een zaak waar ik mijn ervaring kan opdoen om pizza te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn nog steeds kleine ambachtelijke pizzabakkers die prima kunnen concurreren met de grote ketens omdat ze een superieur product leveren. Ga een zomer onbetaald stage lopen bij een pizzabakker die niet voor jou als toekomstige concurrent hoeft te vrezen. Zo is de oprichter van Starbucks ook ooit begonnen: een paar weekjes meelopen in Italië.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen een pand te zoeken waar je je pizzeria kunt beginnen. Dan zoek je uit welke vergunningen je nodig hebt, je zorgt dat je die hebt, je huurt of koopt het pand, je huurt of koopt de inventaris en de keukeninventaris, en hopla! je hebt een pizzeria.

 

Mijn ervaring is dat als je gaat zoeken naar een pand, dat je pizzeria dan tot leven komt, en dan zie je ook de zaken die geregeld moeten worden. Bijvoorbeeld, je realiseert je wat het kost om een pand te hebben, en wat je allemaal nodig hebt in dat pand.

Link naar reactie
  • 0

franchisenemer!

 

Dat lijkt mij inderdaad interessant.

 

Ik heb er naar gegoogeld, en het inderdaad meer realiseerbaar en ook leuk.

 

Er zijn natuurlijk voorwaarden die je moet aan voldoen om akkoord te krijgen.

Daar moet ik er achter aan.

Kan je hier voor bij de bank geld lenen? Want ik denk dat mijn budget is te laag.

 

Misschien geeft er iemand ervaring mee?

 

Met vriendelijke groet

 

Viktor

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zou beginnen een pand te zoeken waar je je pizzeria kunt beginnen. Dan zoek je uit welke vergunningen je nodig hebt, je zorgt dat je die hebt, je huurt of koopt het pand, je huurt of koopt de inventaris en de keukeninventaris, en hopla! je hebt een pizzeria. ....

 

Dit is in mijn ogen wel één van de laatste stappen die TS moet nemen. Zoals je hebt kunnen lezen is de TS momenteel werkzaam binnen de ICT. Eerst ervaring en gevoel krijgen voor het vakgebied is de belangrijkste eerste stap. Een gebouw met oven is echt geen: Hopla! Pizzeria. Dat is Hopla: WSNP! Zeker als TS aangeeft dat hij nog een zak geld moet sparen.

 

De kwaliteit van de pizza's, de service, klantvriendelijkheid, aanbod, inkoop en de prijs er voor zorgen dat de klanten terug komen of niet. Eerst heel veel geld steken in een pand en inventaris (huur of koop) en dan pas kijken of TS een pizza kan bakken waar mensen voor terug willen komen, gaat alleen goed met een Hopla! ... toverstafje.

 

Momenteel ben ik opzoek naar een zaak waar ik mijn ervaring kan opdoen om pizza te maken.

 

Dit is inderdaad een goede eerste stap. Met een beetje geluk loop je tegen een bedrijf aan waar de eigenaar die in de pizzeria werkt graag wat rustiger aan wil gaan doen en met een paar jaar met pensioen wil. Op deze manier zou je heel goed het vak kunnen leren en daarna de zaak van hem/haar kunnen overnemen.

 

Heel veel succes gewenst.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Een beeje zelfredzaamheid in deze fase kan geen kwaad.

 

Er zijn banken die "afspraken" hebben met franchisegevers, is gewoon via google te vinden. Zo heeft ABNAMRO deze scan ter orientatie in de aanbieding.

Ik zou zeggen voer die eens uit,

Zo zullen er zeker meer banken zijn, met dergelijke producten.

Voor een pizzazaak zal je minstens 50/m mee moeten brengen voor een financiering

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik opzoek naar een zaak waar ik mijn ervaring kan opdoen om pizza te maken.

 

Hoi V.M. Kisselev,

 

Goed plan, dat is het begin. Eerst ervaring krijgen in je markt en daar mensen leren kennen. Zou bouw je ervaring op en een netwerk. Dat zal later van cruciaal belang zijn bij het starten van een eigen restaurant.

 

Overigens heb ik mij laten vertellen dat goede pizzabakkers goud waard zijn. Dus wellicht wil je daarna niet eens meer een eigen restaurant want dat is keihard werken. Dat geldt voor elke ondernemer laten we dat even niet vergeten. Overleven is hard werken met een tikkeltje geluk.

 

Succes ermee!

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Ik heb vandaag naar de financieel adviseur van ABN-AMRO gebeld.

Als ik met een met goed plan aankom dan kunnen ze mij 25 duizend euro uitlenen.

 

Dat is natuurlijk wel leuk, maar ik moet er goed nadenken over hoe en wat. Zo een fout kun je maar een keer maken.

Ik denk er zelf, dat het zou erg handig zijn om een contact met franchise adviseur opnemen.

 

En minstens 10.000/15.000 duizend zelf aan geld hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik zit eerlijk te zeggen nu over iets anders te denken dan pizza.

 

Zoals Jamin, en aantal kleding zaken waar ongeveer er 30 duizend aan eigen investering word gevraagd.

Waarroom pizza, omdat ik heb goede vrienden die al een pizza zaak hebben, en het gaat goed.

Ik dacht dat ze mij misschien kunnen ook helpen.

 

 

Op dit website kun je al de zaken vinden!

 

modedit: leuk dat je voor jezelf wilt starten met een pizzeria en dan uitkomt op mogelijkheden zoals Jamin en kledingzaken, maar als systemenigineer heb je andere doelen voor ogen, vandaar dat ik de naam van de website heb verwijderd, en dit topic sluit..

Link naar reactie
  • 0

Terugkerende klanten is wel leuk maar niet altijd noodzakelijk om een rij klanten voor de deur te hebben.

 

Zo kan je ook in het centrum van Amsterdam gaan ondernemen en toeristen bedienen.

 

Zo herinner ik mij een zaak die heel leuk is ingericht met grote borden waarop zelfgemaakte sappige hamburgers staan afgebeeld.

 

Je kiest dan zelf de kwaliteit en gewicht en de hamburger wordt vers voor je gemaakt.

 

Dit leek mij na het nuttigen van een paar biertjes erg aantrekkelijk en er stond ook nog eens een lange rij toeristen.

 

Tot ik de hamburger (of liever stuk afval gedrenkt in een vat vet) in handen kreeg. Het ding ging gelijk in de dichtsbijzijnde vuilbak.

 

Het mooie van het verhaal was dat de borden in het restaurant uitnodigden om de duurste optie te kiezen. Dus ik was gelijk 10 euro kwijt.

 

Geloof niet dat deze zaak terugkerende klanten heeft maar wel een goudmijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.