• 0

Prive rekening gebruiken als zakelijke rekening

Vandaag mijn zakelijk rekening geopend omdat deze een jaar gratis was. Nu heb ik mijn laten vertellen door de belastingsdienst dat het niet nodig is om dit te doen. Nu is mijn vraag heeft iemand een privé rekening voor zijn zaak geopend en bij welke bank. Ik weet bevoorbeeld dat Rabo en ING dit niet toestaan.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vandaag mijn zakelijk rekening geopend omdat deze een jaar gratis was. Nu heb ik mijn laten vertellen door de belastingsdienst dat het niet nodig is om dit te doen. Nu is mijn vraag heeft iemand een privé rekening voor zijn zaak geopend en bij welke bank. Ik weet bevoorbeeld dat Rabo en ING dit niet toestaan.

 

Het makkelijkst is om naar de website van een bank te gaan en de Algemene Voorwaarden door te lezen, vrijwel elke bank heeft uitgesloten dat een privérekening ook bedrijfsmatig gebruikt mag worden.

 

Link naar reactie
  • 0

OP de bijeenkomst van de KVK had die het over tridos en SNS die het wel deden maar voordat ik me door de AV heen ga spitten dacht ik vraag het even wellicht zijn er mensen die hier gebruik van maken.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

OP de bijeenkomst van de KVK had die het over tridos en SNS die het wel deden maar voordat ik me door de AV heen ga spitten dacht ik vraag het even wellicht zijn er mensen die hier gebruik van maken.

 

En dan ga je dus aannemen dat als iemand een bank noemt, het ook zo geregeld is bij de bank. Het is niet zo dat de mensen op dit forum niet te vertrouwen zijn, maar het is toch een kleine moeite om bij de twee genoemde banken de Algemene Voorwaarden door te nemen.

 

Onderzoek hoort bij ondernemen, net zoals het niet alles vanzelfsprekend aannemen.

Triodos heeft het ook over zakelijk en particulier evenals SNS.

Link naar reactie
  • 0

Als je zzp'er bent en een eenmanszaak hebt die je eigen naam heeft, is er geen enkele reden om een zakelijke rekening te openen. Vooropgesteld dat je natuurlijk geen gebruik wilt maken van de faciliteiten die een zakenrekening biedt. Een bank verbiedt dat ook niet, maar ontmoedigt dat wel. De reden daarvoor is logisch: een zakelijke rekening is duurder, de bank verdient er meer aan. Het is voor jezelf natuurlijk wel handig om privé en zakelijk te onderscheiden, dus je moet wel een extra rekening openen.

 

En voor mensen roepen dat dit toch echt niet kan: ik doe dit al al een jaar of 10 zo, eerst bij Fortis, nu bij de ABNAMRO.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan het beste afspraak met de bank maken om hier over te praten. Ik gebruik al meer dan 5 jaar een 2de prive rekening voor mijn eenmanszaak. Mijn naam is wel anders dan de naam van de eenmanszaak maar dat is geen vreemde manier van zaken doen in mijn branche dus dat belemmert niet het zaken doen.

 

Toen ik een afspraak had bij de Rabobank over een zakelijke rekening konden ze mij geen enkele (financiële) voordelen noemen van een zakelijke rekening daarom mijn beslissing. Ik heb overigens mijn rekening gewoon bij de Rabobank.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer is een bedrijf wettelijk gezien een bedrijf. Net de voorwaarden van de Rabo doorgenomen, daarin staat vermeld dat een privé rekening niet voor een bedrijf mag worden gebruikt.

 

Algemene bepalingen voor de rekening

22 Bestemming rekening U mag de rekening alleen privé gebruiken. U mag de rekening dus niet gebruiken voor een bedrijf.

 

 

Gezien bovenstaande reacties, is een EMZ een privé-persoon, want kennelijk wordt het toegestaan dat een privé-persoon zijn rekening gebruikt voor de EMZ.

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer is een bedrijf wettelijk gezien een bedrijf. Net de voorwaarden van de Rabo doorgenomen, daarin staat vermeld dat een privé rekening niet voor een bedrijf mag worden gebruikt.

 

Algemene bepalingen voor de rekening

22 Bestemming rekening U mag de rekening alleen privé gebruiken. U mag de rekening dus niet gebruiken voor een bedrijf.

 

 

Gezien bovenstaande reacties, is een EMZ een privé-persoon, want kennelijk wordt het toegestaan dat een privé-persoon zijn rekening gebruikt voor de EMZ.

 

Sinds de start in januari gebruik ik een van mijn ING privé rekeningen voor zakelijk betalen en ontvangen. Alleen moeten mijn klanten wel de juiste tenaamstelling gebruiken anders storneert de ING de betaling omdat naam en nummer niet corresponderen. :-\ Best wel lastig. Kan wel een zakelijke rekening bij ING openen maar mijn EMZ werkt met meerdere handelsnamen, dan hou je waarschijnlijk het zelfde probleem.

 

En of een zakelijke rekening alleen interessant is voor een bank? vooralsnog heb ik geen behoefte aan krediet of verzekeringen. :)

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand of het nog bij een bank mogelijk is om een prive rekening voor zakelijk gebruik te gebruiken?

Zolang dat beperkt blijft en jij geen zakelijke diensten wil gaan afnemen, zal de bank niet piepen, omdat ze het niet weten.

Zodra ze er lucht van krijgen, zullen ze de rekening als zakelijk labelen, met bijbehorende kosten voor een zakelijke rekening.

Link naar reactie
  • 0

Na jarenlang gebruik van prive rekening voor de zaak ging de bank bij mij wel 'n keer piepen, maar het scheelt dus wel veel kosten.

 

Mag ik vragen hoe ze er na al die jaren ineens achter kwamen dan bij jou? En eisten ze ook nog achterstallige kosten van de afgelopen jaren terug of dat niet?

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Paar weken daarvoor had ik ergens om gevraagd, ik weet niet meer precies wat. Het zou kunnen dat ik toen geen hypotheekinfo kon opvragen als ingelogd (had rekening geopend in Hoofddorp en jaren later hypotheek in Almere, de 2 waren niet goed gekoppeld). Ik hoefde iig niet alsnog kosten te betalen, werd wel verzocht zsm zakelijke rekening te openen. Helaas konden ze niet de rekeningnummer zelf overzetten dus moest wel overstappen op nieuwe rekeningnummer. Het nieuwe rekening openen kostte nog veel tijd omdat ze heel veel info opeisten terwijl ik helemaal geen lening ofzo hoefde. Overigens had ik daarvoor ook al weleens contact gehad, bv omdat lang na verhuizing nog steeds mijn oude adres getoond werd bij transacties, toen hadden ze er niets van gezegd.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet goed voorstellen waarom je prive als zakelijk wil gebruiken dan wel door elkaar wil gebruiken.

Ik heb van het begin af aan expres direct een zakelijke rekening genomen. Ik doe alles via de bank en dit geeft veel overzicht en duidelijkheid. Lijkt me toch een stuk lastiger als privé er doorheen loopt...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet goed voorstellen waarom je prive als zakelijk wil gebruiken dan wel door elkaar wil gebruiken.

Ik heb van het begin af aan expres direct een zakelijke rekening genomen. Ik doe alles via de bank en dit geeft veel overzicht en duidelijkheid. Lijkt me toch een stuk lastiger als privé er doorheen loopt...

 

Ik heb best wel veel prive transacties op de aparte rekeneing die eigenlijk alleen voor de zaak is. Ik denk wel een stuk of 30 per maand.

 

Op zich is hiet toch niks mis mee als je met een boekhoudprogramma werkt. Ik geef alle prive dingen zoals tanken, McDonalds, AH etc. gewoon als prive opname op en op de jaarrekening komt dit ook gewoon netjes te staan.

 

Eigenlijk hetzelfde als ik maandelijks een opname uit de zaak zou hebben naar prive alleen dan nu verdeeld over 20 kleine opnames i.p.v. 1 grote.

 

Tuurlijk geeft het meer overzicht als je het wel allemaal netjes gescheiden houdt alleen op zich is er toch niks mis mee?

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0
Tuurlijk geeft het meer overzicht als je het wel allemaal netjes gescheiden houdt alleen op zich is er toch niks mis mee?

Het houden van overzicht is de belangrijkste reden om gescheiden rekeningen aan te houden. Geen overzicht geeft extra werkt en kans op fouten. Doe je alles door elkaar dan is dat er dus mis mee.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk geeft het meer overzicht als je het wel allemaal netjes gescheiden houdt alleen op zich is er toch niks mis mee?

Het houden van overzicht is de belangrijkste reden om gescheiden rekeningen aan te houden. Geen overzicht geeft extra werkt en kans op fouten. Doe je alles door elkaar dan is dat er dus mis mee.

 

Ok daar heb je inderdaad wel gelijk mee ;)

 

Toch maar proberen wat meer te scheiden in mijn geval dan maar ;)

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.