• 0

meerdere ondernemingen of alles samen bij inschrijving KvK?

ik ben bezig een eigen onderneming op te starten. Mjin vriend wil strax ook iets beginnen (gewoon voor d'rbij, net als ik) maar wel op een ander gebied. Zou ik dit tzt bij mijn eigen bedrijf kunnen toevoegen of moet hij zelf gaan inschrijven bij de KvK?.

Misschien een VOF oprichten? maar kan 't ook een eenmanszaak blijven en dat ik de eigenaar ben?!. Mijn bedrijfsnaam pas ik er op aan, zodat ik meerdere diensten kan aanbieden. Ik wil nl. in de toekomst er nog meer bij gaan doen, ook op een ander gebied (wat een wilde plannen heb ik toch ::) )

 

Groet,

Ineke.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met het gevaar dat ik commercials ga napraten : "Weet je wat jij zou moeten doen ?". Juist ja, naar de KvK. Gewoon, voor algemeen advies, wat ze practisch en juridisch je zouden adviseren in deze situatie.

Je vraagt heel veel en je noemt erg weinig over je eigen situatie. Denk aan zaken als : wat voor soort activiteiten doe jij, nu & in de toekomst, idem voor je vriend. Als je al die dingen bij elkaar neemt kan je pas een goed advies geven.

 

Verder alleen mijn algemene adviezen : ga geen BV en andere ingewikkelde dingen beginnen als je "gewoon" als ondernemer of VOF zou kunnen werken. Begin simpel. Tenzij je natuurlijk bang moet zijn voor crediteuren die je huisraad gaan meenemen.

 

Ik heb geen idee van je verhouding met je vriend. Hoewel het altijd lastig is, bedenk voor jezelf : hoe sta je dalijk als het uit mocht gaan ? Of als hij failliet gaat ? Is het dan slim om samen in 1 bedrijf te zitten ?

 

Verder : lijken jullie bedrijven enigszins op elkaar of helemaal niet ? In het laatste geval zit er dan zelfs een kans in dat je je niet kan inschrijven bij de KvK of als je een BV wilt oprichten, dat deze geweigderd wordt.

 

In de tussentijd : good luck en leuk dat je een eigen bedrijf gaat beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Webwolff al aangaf, geef je weinig informatie. Het is uiteraard mogelijk om meerdere aktiviteiten vanuit een eenmanszaak te ontplooien. Op de vraag of dit in jullie situatie verstandig is, is geen eenduidig antwoord te geven.

 

Bekijk het geheel ook duidelijk eens vanuit een negatief scenario.

Wat gebeurt er als de affectieve relatie tussen jullie beëindigd wordt?

Wil je dan nog steeds samenwerken en in welk verband?

Wil je met je prive vermogen risico lopen m.b.t. de ondernemingsaktiviteiten van je vriend?

Moeten er zaken al dan niet gefinancierd worden?

 

Een advies kan ik je wel alvast geven: (voor jezelf en je vriend)

 

Bekijk en benader dit verhaal vanuit een zakelijk oogpunt. (laat de vlindertjes in ieder geval daar waar ze behoren te zitten: in de buik ;)) Maak duidelijke afspraken en leg deze schriftelijk vast.

 

Veel succes met ondernemen!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.