• 0

Wonen in Nederland bedrijf in Verenigd Koninkrijk

Hallo,

Ik sta op het punt om een eigen bedrijf te starten. De eerste opdrachten heb ik gelukkig al binnen. Deze opdrachten komen uit verschillende landen in de wereld. Ik ben wel van plan, i.v.m. een koophuis, in Nederland te blijven wonen.

Voor de komende 24 maanden heb ik een opdracht voor 2 dagen voor bedrijf gevestigd in Nederland en 1 dag in de week voor een bedrijf gevestigd in Londen. De meeste nieuwe opdrachten verwacht ik niet in Nederland te vinden maar voornamelijk in het Verenigd Koninkrijk en in Azië.

Daarom zit er aan te denken om een Ltd op te richten in het Verenigd Koninkrijk i.p.v. een BV. Ik weet dat een Ltd in Nederland een minder goede naam heeft, maar omdat ik vooral opdrachten buiten Nederland verwacht zie ik dit niet als een probleem.

Nu ben ik op internet op zoek gegaan naar hoe een Ltd op te richten. Hier zie ik echter steeds dat er ook een Nederlandse BV bij een Ltd wordt opgericht. Ik vraag me echter af of dit in mijn situatie wel nodig is. Want ik kan het de Nederlandse opdrachtgever een factureren vanuit de Ltd. Of levert dit problemen op omdat ik in Nederland woonachtig ben?

Ik vind het geen probleem om een kantoor in Londen te huren om van daaruit alle zaken te doen. En daar een aantal dagen per maand te zijn.

Mijn vraag is concreet: Kan ik terwijl ik in Nederland woonachtig ben een Ltd vanuit het Verenigd Koninkrijk besturen, of moet er dan een Nederlandse BV bij? En zijn er eventueel nog andere zaken die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt.

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Als je in Nederland woont en werkt, en het bestuur niet wilt uitbesteden aan trustkantoor of andere, niet in Nederland gevestigde bestuurder, zal de vennootschap ongeacht naar welk recht deze is opgericht feitelijk in Nederland zijn gevestigd. Maar waarom zou dat een probleem zijn als het je erom te doen is om vanwege de herkomst van je toekomstige opdrachtgevers met een ltd. te werken? Waarom zou de Ltd. ook feitelijk in Engeland gevestigd moeten zijn?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar