• 0

Van Exceladministratie naar Boekhoudprogramma

Ik heb mezelf zojuist aangemeld op Higherlevel. Ik heb op dit moment sinds november een onderneming die zich richt op het geven van gitaarlessen en workshops. Deze onderneming is zeer progressief. Momenteel heb ik zo'n 30 leden.

 

Administratief gezien ben ik begonnen met een Excelboekhouding. Ik heb op de middelbare school management en organisatie gevolgd, dus het bijhouden van een simpele boekhouding met balans, resultatenrekening, BTW en inkomsten en uitgaven was niet direct een probleem. Nu factureer ik iedere maand netjes naar iedereen. Maar daar zit een probleem. Ik ben vaak zeker een hele dag bezig om de facturen uit te schrijven en ervoor te zorgen dat dit allemaal netjes verwerkt staat in de administratie. Ik vraag me af of hier geen handigere methode voor is. Een simpel boekhoudprogramma zou uitkomst bieden, maar ik wil er geen overbodige kosten aan maken natuurlijk. Kan iemand op dit forum me hierin adviseren?

 

voor meer informatie over het bedrijf en de grootte ervan zie (mod edit, url verwijderd, dient geen doel)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb mezelf zojuist aangemeld op Higherlevel. Ik heb op dit moment sinds november een onderneming die zich richt op het geven van gitaarlessen en workshops. Deze onderneming is zeer progressief. Momenteel heb ik zo'n 30 leden.

 

Betekend dit dat je maandelijks een factuur moet gaan sturen of maandelijks incasseren?

Wellicht handig om te kijken naar een pakket dat uit te breiden is.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Er is ook een gratis & open source software pakket genaamd GNU Cash wat je kunt proberen. Het heeft vele mogelijkheden m.b.t. boekingen, grafieken en rapporten zoals balans en winst & verliesrekening, het beheren van klanten (debiteuren), leveranciers (crediteuren), BTW-tarieven en betalingsvoorwaarden met hieraan gekoppelde opdrachten, facturen en betalingen.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Rolf,

 

Ik vraag me eigenlijk af waarom jij een hele dag (per maand?) bezig bent met facturen maken en je administratie bij 30 klanten. Lijkt mij dat je het dan wel op een erg tijdrovende manier doet.

Als je elke maand een heleboel mensen dezelfde factuur stuurt mag je dat - volgens mijn een na laatste boekhouder - gewoon samen als 1 totaalboeking in je boekhouding opnemen.

 

Heb je er daarnaast wel eens aan gedacht te regelen dat je klanten (die blijkbaar maandelijks betalen) dat via automatische incasso kunnen doen? Zij hebben echt geen maandelijkse factuur nodig voor hun administratie. Ook kun je hen voorstellen dat ze een klein beetje korting krijgen als ze bijvoorbeeld drie of zes maanden vooruitbetalen. Dat scheelt jou ook veel administratiegedoe en dan kun je het waarschijnlijk gewoon in Excel blijven bijhouden.

En bij workshops kun je wellicht ook soort van 'strippenkaarten' met een beetje korting gaan verkopen aan mensen die meerdere workshops volgen? Ik roep maar wat suggesties om je bedrijf administratief simpeler te maken. ;D

 

Tot zover mijn twee centen, succes met je administratie.

 

Karen (die na 21 jaar ondernemen nog steeds een fan is van boekhouden in Excel)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik ook flink wat pakketten geprobeerd, maar uiteindelijk voor acumulus gekozen. De website zelf ziet er ronduit slecht uit, maar het pakket zelf is heel fijn om mee te werken, daarnaast zit er ook een goede support achter door middel van het forum.

 

Moneybird vond ik heel mooi ogen en werkt gemakkelijk, maar miste voor mij persoonlijk gewoon een paar functies.

 

Voordeel van acumulus i s dat het ook vrij goedkoop is.

 

Maar inderdaad zoals degene hierboven mij al zei probeer ze gewoon allemaal gratis uit, je komt er snel genoeg achter of je het een fijn pakket vind of niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.