• 0

aankoop buiten bedrijf laten

Ik heb voorraad gekocht maar mag deze niet verkopen en moet deze retour sturen. Het gaat om een paar 100 euro. Nu is mijn vraag of ik deze buiten de boekhouding en mijn bedrijf kan laten en doen alsof ik prive gekocht heb. Zo heb ik geen verlies post om mijn balans.

Voor de duidelijkheid de voorraad is niet ingekocht bij een bedrij maar particulier er is geen factuur opgesteld.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan blijven de kosten buiten mijn zaak. Ik ben het geld kwijt prive of via de zaak. Leek mij beter dit te doen als prive aankoop nu er niks van verkocht is en geen BTW op zit enzovoort.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

via mijn prive rekening die ik toen ook als zakelijke/prive gebruikt. Ik heb deze week mijn zakelijke rekening geopend en geactiveerd.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar dan heb je het niet helemaal goed begrepen, lijkt mij:

Als je voorraadgoederen gekocht hebt die je gaat retourneren, dan zijn dat natuurlijk geen kosten maar gewoon voorraad (staat dus als bezitting op de balans).

 

Overigens is het wel zo dat de onderneming eigenlijk alle zakelijke transacties moet verantwoorden, dus ook deze.

Maar zoals gezegd: dat heeft verder geen invloed op het resultaat (want de goederen zijn niet ineens waardeloos geworden, je gaat het terugsturen – voor geld, neem ik dan aan?).

 

Het is trouwens een vreemd verhaal:

Je koopt in bij een particulier. Vervolgens mag je de goederen niet verkopen (voor wie mag dat niet?). En dan ga je de goederen retourneren (weet de particuliere verkoper dat wel?). Dan krijg je het geld terug?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg geen geld terug. Daarom wil ik doen als een prive aankoop. Ik moet de voorraad wel afboeken en daar staat een kosten rekening tegenover.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik mort het terugsturen naar de fabrikant die willen niet dat ik ga verkopen. Ik moet de voorraad dus afboeken maar dan worden het dus kosten. Om die reden wil ik het doen als privé aankoop. Die kan toch neem ik aan het is gekocht zonder btw en factuur.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

we zijn er nog lang niet hoor.. wat jij wil komt helemaal niet logisch over, ook al heb je misschien een foutje gemaakt met de inkoop dan mag je dat gewoon als kosten opvoeren, elke ondernemer heeft wel eens een zeperd, dan hoef je echt niet opeens die inkoop als prive aan te merken. (en met de boekingen die je een paar posts terug geleden beschrijft gebeurd dat ook niet)

 

Maar wat ook niet onbelangrijk is. Waarom meent de fabrikant het recht te hebben om te eisen dat jij die goederen naar hem op moet sturen? vertel het hele verhaal eens, het gaat welliswaar niet om een schokkend bedrag maar een fabrikant moet wel hele goede gronden hebben om zijn spullen terug te eisen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is dus of ik het beter als privé opgeven en buiten de zaak kan houden. Geld ben ik kwijt eenmanszaak is geen scheiding van het vermogen. Privé heb ik dus geen verlies op mijn balans staan. Dat bedoel ik eigenlijk en volgens is het mogelijk omdat er geen btw en factuur aan te pas is gekomen.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar wat ook niet onbelangrijk is. Waarom meent de fabrikant het recht te hebben om te eisen dat jij die goederen naar hem op moet sturen? Vertel het hele verhaal eens, het gaat welliswaar niet om een schokkend bedrag maar een fabrikant moet wel hele goede gronden hebben om zijn spullen terug te eisen.

 

Eens. Je komt zo wel in een rare spagaat terecht. Als die fabrikant jou tot kosten 'dwingt' zou die fabrikant daar voor moeten opdraaien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

je sleept er allerlei dingen aan de haren bij die niet relevant zijn.. dat er geen scheiding van vermogen is bij een eenmanszaak doet hier totaal niet terzake

 

je hebt iets ingekocht voor de zaak, dat blijkt niet verkoopbaar (wat de reden ook is) en dan heb je gewoon een kostenpost.

BTW is hier niet relevant omdat je hebt ingekocht van een particulier kun je geen btw terugvragen en als je er niks van verkoopt hoef je die ook niets af te dragen.

 

kortom gewoon als zakelijke kosten boeken en verder niet ingewikkeld gaan zitten doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt ik ben er al uit. Ik laat het buiten het bedrijf om die gezond te houden. Er is niks verkocht en geen btw heb me laten vertellen dat ik beter als privé persoon de lasten kan dragen dan de zaak omdat ik net startende ben.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 1

OP: "Help! HELP! I'm stuck in a well!!!"

Higherlevel leden 1-4: "Climb! Climb up and take our hands!"

OP: "I'm thinking I should dig... should I dig?"

HL 5: "NO! I was trapped in a well, and digging is a bad idea! Climb out!"

HL 6-8: "We're lowering ropes! Take hold of a rope!"

HL 9: "I've even tied a harness to the end of this one!"

OP: "I can feel the ropes, but I don't want to hold onto them... should I dig?"

HL10: "No! If you dig, you'll hit water, and then you'll be proper hosed. I should know, I almost drowned."

OP: "I dug a little bit just now, and I haven't hit water. I'm gonna keep digging..."

HL11-18: "No! Climb! Climb out!"

OP: "Guys, I'm seriously stuck in this well! Help! HELP!!!"

HL 19: "I was trapped in a well once. It took me two years, but I managed to build a climbing machine that pulled me to safety out of a well bucket and a pocket watch. I'm dropping

 

the blueprints, extra buckets, and an assortment of pocket watches."

HL 20: "I've engineered a jet-pack that will rocket you to safety. Stay where you are and we'll lower it down!""

OP: "Thanks for your help, guys. I'm gonna keep digging. I'll find the Mines of Moria and I'll just walk to the surface."

 

oude maar een goede

Link naar reactie
  • 0

Er is niks verkocht en geen btw heb me laten vertellen dat ik beter als privé persoon de lasten kan dragen dan de zaak omdat ik net startende ben.

 

Als je niet wilt luisteren naar de goede adviezen in dit draadje, waarom stel je er dan vragen?

 

Je hebt je ergens anders iets laten vertellen, maar die redenatie raakt kant noch wal.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Op een andere site ook de vraag gesteld klopt inderdaad. Die hebben mij dat advies gegeven. Waar mensen zijn zijn altijd verschillende meningen. Ik ben startende dus hun adviseerde mij het privé te dragen.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

... heb me laten vertellen dat ik beter als privé persoon de lasten kan dragen dan de zaak omdat ik net startende ben.

 

Je zit hier op een van de beste ondernemersfora van Nederland. Er nemen mensen de moeite om te reageren op jouw vraag. Mensen die een dusdanige kennis en kunde in huis hebben dat iedereen die het overkomt blij mag zijn dat ze in hun vrije tijd de moeite nemen om jou de helpende hand te bieden. En je gaat niet eens serieus in op de gestelde vragen en opmerkingen.

 

Keep on digging my friend, Moria awaits!

 

Of misschien toch nog eens goed nadenken over de reacties in deze draad en de juiste vragen stellen? Wellicht wil iemand jou dan uitleggen waarom het verstandig is deze kosten zakelijk te nemen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Per email in de vorm van brief. Moest het eerst aanvragen maar moest nu wel de voorraad retourneren aan hun. Bang voor concurrentie.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Per email in de vorm van brief. Moest het eerst aanvragen maar moest nu wel de voorraad retourneren aan hun. Bang voor concurrentie.

 

Je stelt een vraag, je verwacht een antwoord en laat alles in het vage :-\.

 

Van wie heb je die brief gekregen, scan de brief in of tik de tekst letterlijk over, en laat adressen en persoonlijke namen achterwege.

Wees concreet.

Link naar reactie
  • -1

Tuurlijk geen inbraak duhhh. Topic gaat verkeerde kant op hoe kan ik dit sluiten en ook is het geen namaak. Je moet aangesloten zijn bij een branch en dan mag je pas verkopen dat wist ik niet vandaar.

Klein heeft in mijn webwinkel 2 betekenissen: de prijs en het formaat die van klein naar groot loopt. Ik wil het voor iedereen mogelijk maken om iets kleins (prijs of formaat) te kunnen geven aan een ander.

http://www.dekleinekadootjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.