• 0

Help, ik kom er echt niet meer uit.

Zucht, ik word zo moe van mezelf.

Ik kom er niet meer uit.

 

Ik werk, woon samen, heb leuke dieren, maar ik voel me zo ontzettend nutteloos ermee.

Ik wil zo graag heel wat anders.

 

Ik droom al jaren van een eigen bedrijfje. Iets wat mij nu echt boeit.

Dat is voor mij een leven met paarden.(heb er nu 2)

Ik pieker mezelf suf hoe ik dat in een bedrijfje zou willen zien, en dat lukt me aardig.

Het idee is er dus, en de wil om eraan te beginnen ook zeer zeker.

Nu kreeg ik gisteren een aanbod van iemand die een gedeelte van zijn accomodatie aan mij wil verhuren.

Perfecter kan gewoon niet. Gewoon om de hoek zowat.

Maar nu het grote probleem, ik heb geen geld.

Dat is iets waar ik echt tegenaan zit te hikken. Hoe in hemelsnaam los ik dat nu weer op. Ik heb echt geen enkel idee welke weg ik daarvoor moet bewandelen.

Met sparen zou ik over 20 jaar er nog niet zijn en familie of kennissen met geld heb ik ook al niet.

Het word inmiddels zo gek dat ik nergens meer aan durf te kloppen zoals een bank of een ander die raad weet, gewoon bang dat ik te horen zal krijgen, jij kan je droom wel op je buik schrijven, jij zal eeuwig dat domme schoonmaakstertje blijven.

Ik ben normaal gesproken iemand die doorzet totaan de oplossing, maar nu weet ik het gewoon niet meer en ben doodsbang dat niemand mij kan helpen.

Ik wilde dit graag van me af schrijven, misschien wel in de hoop dat er toch iemand rondloopt die zegt, niet opgeven, heb je dat of dat al eens geprobeerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai paardje,

 

tja, als ik het zo lees word ik ook bijna wanhopig. Niet getreurd. Als ik je bedoelingen lees zie ik dat je van je hobby je werk wil maken. Met heel veel personen is dat ook gelukt. dus waarom jij niet?

 

Het ziet er ook naar uit dat het niet gaat om enorme bedragen die je wil investeren. Ik adviseer je om eerst even je bedoelingen op papier te zetten. op die manier kom je er ook achter wat de inveseringskosten zijn. Met die onderbouwing heb je een goede basis voor een kredietverstrekking. Dit kan bij een bank. Je staat dan zeg maar gewoon rood. Het maximale bankkrediet ligt ca. op 25.000 euri's afhankelijk van je zakelijke bankkeuze. SNS bank heeft bijvoorbeeld hele gunstige voorwaarden. Voor kleine bedragen heb je soms niet eens een businessplan nodig, alleen een kamer van koophandel inschrijving.

 

Het investeringsbedrag voor andere financieringsmogelijkheden is denk ik te klein. Misschien heeft iemand in je familie een X bedrag over, Alhoewel ik dat altijd risky vind.

 

met dit geld (rood staan) kan je dus investeren in je "paard bedrijfje". Ik heb hier alvast een goed idee voor het bedrijfje.

 

Waarom richt je je niet op kinderen? Ga op bijvoorbeeld braderieen, beurzen, markten enz, ritjes ponyrijden aanbieden. Voor 3 euro laat je kinderen een paar rondjes rijden. Ik denk dat ze er helemaal weg van zijn, wellicht hun ouders ook.

 

Heel veel succes.

Jan Willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Hey Paardje, in maart wilde je nog een complete manege kopen. Toen was geld ook je struikelblok. Nu zou je een deel van een manage kunnen huren. Dat is dus al een stuk beter. Misschien ben je iets teveel op de kosten gefixeerd. Wat denk je te kunnen verdienen? Begin daar eens mee. Stel jezelf voor dat je over een jaar of twee een goed lopend bedrijfje hebt. Hoe ziet dat eruit? Wat zijn dan je inkomstenbronnen? Hoe ziet dat er op jaarbasis uit? Wat zijn dan je kosten? Verdien je dan genoeg om een eventuele lening af te lossen? En wat moet je allemaal doen om daar te komen? Hoeveel kost dat extra? Van daaruit terug rekenend, kun je vaststellen of het sowieso wel haalbaar is. Is het dat niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe droom.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Ik droom al jaren van een eigen bedrijfje. Iets wat mij nu echt boeit. Dat is voor mij een leven met paarden.(heb er nu 2).

 

zou het een idee zijn om je droom anders vorm te geven? of om eerst een paar kleinere stappen te nemen? ik lees dat je schoonmaakt, zou je dat in een omgeving met paarden kunnen doen? je kunt daar ook langzamerhand andere werkzaamheden oppakken, meer ervaring en contacten op doen, enzovoort. zo kan het balletje ook beginnen te rolllen. doorzetten is ook weten wanneer een muur sterker is dan jij, stoppen met er tegen aan lopen om even rustig rond te kijken en er om heen lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, en nu iedereen toch al zulke goede ideeen heeft : kijk of je iets kunt regelen met de verhuurder.

 

Bijv : dat je minder huur betaalt zolang je nog aan het starten bent, maar dat je bijv. meer huur (dan de aangeboden prijs) zal betalen als het je meer voor de wind gaat.

Of dat je voor de kinderen van de verhuurder een dag in de maand exclusief paardrijles geeft in ruil voor (een deel van) de huur. Of dat je voor het personeel van de verhuurder een uitje/personeelsdag doet.

 

Oftewel : als je kijkt naar de belangen van de verhuurder, kan je misschien ruimte zien voor betaling anders direct in geld.

Link naar reactie
  • 0

Wat ben ik ontzettend blij dat jullie hebben willen reageren.

Ik dacht echt, daar zit ik dan.

 

jwkeus: Het staat zover dat ik het zelf kon doen op papier. Ik weet ongeveer wat het mij zou kosten om alles aan te schaffen en wat ik nodig heb voor +/- 3 maanden onderhoud. Dat zou moeten kunnen binnen 25.000 euro. Daar zou ik ruim mee uit de weg kunnen.

 

Twalevel: Ik praatte toen over kopen of huren. Ik liep toen tegen een perfecte accomodatie aan, maar wat daarvoor aan huur gevraagt word was veel en veel te veel (staat nu nog te huur omdat het zo duur is)

Ik weet nu wat een fatsoenlijke prijs is die iemand mag vragen en met die berekening moet ik toch zeker wel winst kunnen draaien als het loopt.

 

msteer: Ervaring heb ik, contacten ook, dat is het probleem niet.

 

Webwolff: Ik wil in ieder geval weten wat de mogelijkheden zijn. Ik kan zowiezo niet in zee met iemand die het mij te moeilijk maakt.

Het gaat om een nieuw en dus leegstaand complex dus het laatste gaat niet op.

 

 

Wat ik nu precies wil?

Ik richt me niet op kinderen, omdat daar veel risico aan zit. Daarbij ben ik ook niet zo heel goed met kinderen.

Ik wil me richten op mensen die al een klein beetje kunnen rijden minimaal. Ik wil een combinatie maken tussen lessen en vrijrijden(het laatste moet je dus zelf voor uit de voeten kunnen).

In het begin zal dat liggen op het vlak waar ik zelf het beste in thuis ben(klein beginnen), maar later wil ik eigenlijk ruimte maken voor de cowboys (hihi westernruiters). Dat omdat deze in deze omgeving nog niet voorzien zijn van ergens waar ze naar toe kunnen.

Kortom ik wil paarden gaan verhuren.

 

Het is dus niet zo dat ik het zover ik het zelf kan doen niet op papier staat, want mijn pc staat bomvol ermee.

Wat kost dit, wat kost dat, hoe moet het opbrengen enz.

De moeilijkere dingen heb ik nog niet, want ik heb geen idee hoe ik die moet berekenen (bv gas water en licht)

Het is zo ontzettend moeilijk om een ondernemingsplan te maken als ik alleen kennis heb van de praktijk in het paardenvak.

Telkens als ik er naar kijk denk ik, wat is dit voor knullig schoolwerkstukje zeg, hiermee kan ik echt niet naar een bank toestappen.

Hierbij heb ik gewoon hulp nodig, maar ik kan er niemand voor betalen.

Nu jwkeus zegt dat ik het gewoon moet proberen, krijg ik weer die drive om door te zetten, zo graag dat ik wil, maar ik ben zo bang dat mijn ondernemingsplan nog lang niet af genoeg is dat een bank mijn wil goed genoeg vind.

Link naar reactie
  • 0

Hee Paardje,

 

Wellicht is het een idee om een keer te gaan praten met Syntens. Dit is een organisatie die zich richt op "vernieuwende" ondernemers. Aangezien jij een starter bent, val jij volgens mij wel in die doelgroep.

 

Zij hebben adviseurs die je op allerlei gebied kunnen helpen (marketing, financiering enzovoorts). Het mooie is: ze doen het gratis! Namelijk: ze werken voor het ministerie van economische zaken.

 

Als ze je niet verder kunnen helpen, kunnen ze je vast wel verwijzen naar mensen die dat wél kunnen.

 

Hun website is: www.syntens.nl

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ze hebben mij in ieder geval goed kunnen helpen.

 

Mira

Link naar reactie
  • 0

Ervaring heb ik, contacten ook, dat is het probleem niet.

 

Waarom bel je niet gewoon iemand die al doet wat jij graag wil doen en vraag je of die de cijfers en je aannames eens met je doorneemt? Dat kan heel motiverend werken, en eventueel ook verkeerde veronderstellingen corrigeren.

 

Er zitten in een businessplan altijd aannames, dus je moet de bandbreedte zien te vinden tussen optimistische aannames (hoge inkomsten, lage kosten) en conservatieve schattingen (lage inkomsten, hoge kosten).

 

Verder is het misschien mogelijk om een deel van de investeringen pas te doen nadat je al begonnen bent. Ik noem maar wat: parttime met drie paarden en als dat goed loopt doorschakelen naar zesendertig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twalevel, als men nu ook echt zo behulpzaam zou zijn dan had ik nu wat verder geweest.

Laat ik het zo zeggen dat ik bij verschillende mensen heb geprobeerd vragen te stellen die mij op weg zouden kunnen helpen (geen kant en klare antwoorden, maar gewoon hulp of advies)

De gene aan wie ik het meeste zou kunnen hebben is niet bereid om me dan ook maar een heel klein beetje te helpen. Paardenvolk is raar volk hoor.

Ik ben zelfs al eens bij een accountant binnen gestapt, maar ook daar ben ik niet wijzer van geworden. Wat was er goed, wat was er slecht?

Wat betekenen al die moeilijke woorden (uit het financieen lijstje) en hoe vul ik ze het beste in.

Uiteindelijk stapte ik buiten en wist ik nog niet meer dan toen ik binnen stapte.

 

Ik ben idd van plan klein te beginnen. Niet alleen omdat ik zelf graag uitbreid wanneer ik voel dat het er klaar voor is, maar ook omdat groot beginnen ook meteen erg veel kost.

Het voordeel van de locatie die me aangeboden is, is dat ik gewoon kan blijven wonen waar ik woon, en dat ik gewoon het schoonmaak werk er voorlopig bij kan blijven doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.