• 0

Deskundig advies gevraagd, beslag dreigt!!

Hallo allemaal,

 

Ik heb met al een tijd geleden aangemeld en vooral meegelezen....maar nu vraag ik dringend om advies! Ik heb me zo'n 3 jaar geleden aangemeld en het hele verhaal van Marcel down/up gelezen. Dat heeft veel kracht gegeven ....volgens mij nu zelfs happy entrepreneur ;).

 

Maar even kort het verhaal. Al jaren gaat onze eenmanszaak niet goed (bouw). Een aantal jaar geleden bbz krediet gehad en het ging langzaam aan weer de goede kant op, althans we waren bezig met goed omhoog te krabbelen en een hoop schuldeisers betaald. Maar dan wordt je weer geconfronteerd met een aantal klappen die je niet kan dragen. Klanten BV's die failliet gaan met grote bedragen, klanten die niet betalen en je lange juridische procedures moet beginnen ( er lopen er nu 3) en verlies op projecten door lage prijzen tegenwoordig.

 

Al met al bbz een ton, maar de gemeente is heel coulant gelukkig.

Bank halve ton dk, maar er is cashflow dus nog geen moeilijkheden.

Payroll halve ton, begint nu te piepen.

Uitzendorganisatie, 37k, zij hebben nu beslag gelegd opende zakelijke rekening en inboedel volgt. Dus hier zit momenteel het grote probleem!!

Overige schuldeisers ca. 20k maar deze kunnen door inkomende omzet gewoon worden betaald.

 

-Nu zijn mijn vragen, kunnen we nu nog in overleg met de uitzendorganisatie ondanks beslag. Wanstaltig het tot faillissement komt dan is er niets ( er is geen vermogen). Nemen ze ons serieus als we het alleen doen of beter onder begeleiding?

- we zijn getrouwd in gemeenschap, kunnen we nu door het alsnog opstellen van huwelijkse voorwaarden 1 inkomen veilig stellen ( beide inkomen). Heb gelezen dat dat sinds 1 januari 2012 is gewijzigd? Met 1 inkomen kunnen we voorzien in hypotheek en de rest, dan kan alle omzet uit de eenmanszaak naar schuldeisers.

- is een minnelijke sanering een optie? Maar ga je daar als stel in of alleen als eenmanszaak en degene die daarvan eigenaar is?

- we hebben al contact opgenomen met feniksgroup ( werd hier aangeraden), maar heb vaker adviezen van Ruben van den Oord gelezen? Zou ik je mogen benaderen voorbeen advies.

 

Al met al we willen alles oplossen maar weten nu even niet meer welk pad het beste is voor ons gezin.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

en het hele verhaal van Marcel down/up gelezen. Dat heeft veel kracht gegeven ....volgens mij nu zelfs happy entrepreneur ;).

 

mocht ik willen dat ik Marcel Up was ;)

 

Al met al bbz een ton, maar de gemeente is heel coulant gelukkig.

 

Waar is het bbz krediet toendertijd voor gebruikt? als extra financiering denk ik? en dus niet voor een sanering?

 

 

 

kunnen we nu nog in overleg met de uitzendorganisatie ondanks beslag. Wanstaltig het tot faillissement komt dan is er niets ( er is geen vermogen). Nemen ze ons serieus als we het alleen doen of beter onder begeleiding?

 

In overleg gaan is altijd beter dan afwachten. Een beslaglegging is vaak het gevolg van geen overleg en duidelijke communicatie. Uuit ervaring is het zo dat een externe partij beter tot een oplossing/uitstel kan komen.

 

we zijn getrouwd in gemeenschap, kunnen we nu door het alsnog opstellen van huwelijkse voorwaarden 1 inkomen veilig stellen ( beide inkomen)

 

nee. De schulden zijn reeds gemaakt en nu huwelijkse voorwaarden opstellen gaat de een niet ontslaan uit haar verplichtingen vanuit het verleden.

 

is een minnelijke sanering een optie? Maar ga je daar als stel in of alleen als eenmanszaak en degene die daarvan eigenaar is?

 

er is geen stel of eenmanszaak. Jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor elkaars schulden.

 

en verlies op projecten door lage prijzen tegenwoordig.

 

 

dit baart me wel zorgen...

 

 

ALS er een levensvatbaar bedrijf zou zijn na een sanering dan zou een nieuw BBZ krediet een oplossing kunnen zijn. Er kan dan met een nieuw BBZ krediet een totale sanering plaatsvinden van de gehele schuld. Er blijft dan uiteindelijk na de minnelijke sanering 1 schuldeiser over,het bbz krediet. Geen makkelijke weg maar zeker haalbaar.

 

Als je per PM je gemeente even doorgeeft zal ik kijken voor je welk kantoor je daarbij zou kunnen begeleiden. De partijen die je zelf niet zijn geen partijen die je kunnen bijstaan bij het aanvraagen van een bbz,het rustig houden van de schuldeisers en het opzetten van een sanering.

 

Succes.

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik weet even niet hoe ik de 'qoutes' kan gebruiken, dus probeer het per regel....hopelijk blijft het leesbaar.

 

Maar bbz was als extra financiering.

 

Er zijn verliesgevende projecten geweest, maar dat draait nu weer beter. Er zit weer winst op en er komt nu weer voldoende cashflow...maar dan moeten we wel verder kunnen. We hebben binnenkort ook een gesprek staan over verbetering van winstmarges en vermindering kosten met iemand in dezelfde sector. Wellicht kan diegene ons goede tips geven.

 

En samen hoofdelijk aansprakelijk weten we, maar ik dacht gelezen te hebben dat er iets op 1 januari 2012 is veranderd waardoor het toekomstige inkomen ( vanaf moment opstellen hv of aanvraag scheiding) van de partner niet meegaat in de aansprakelijkheid. Wel het overige vermogen.

Link naar reactie
  • 0

 

En samen hoofdelijk aansprakelijk weten we, maar ik dacht gelezen te hebben dat er iets op 1 januari 2012 is veranderd waardoor het toekomstige inkomen ( vanaf moment opstellen hv of aanvraag scheiding) van de partner niet meegaat in de aansprakelijkheid. Wel het overige vermogen.

 

Zou best kunnen maar jullie blijven ten allen tijde allebei aansprakelijk voor de inmiddels ontstane schulden. Ik vraag me dan ook af wat je denkt te bereiken met een dergelijke noodsprong?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.