• 0

Aandelen in ruil voor werkzaamheden

Hallo,

 

ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf. Ik doe dat nu nog alleen en het zit nog in de ontwikkelingsfase.

Over 4 maanden wil het bedrijf lanceren en daarvoor heb ik dan ook al een goed podium geregeld.

 

Een goede zakelijke relatie van me wil me de komende 4 maanden kosteloos helpen met allerlei zaken waar ik zelf geen verstand van heb. In ruil daarvoor hebben we gezegd dat hij in principe 20% van de aandelen krijgt.

 

Echter, het bedrijf is nu nog gewoon een eenmanszaak en de optie lichten we alleen als het bedrijf ook daadwerkelijk na dat podium en de lancering over 4 maanden van de grond komt en een volgende fase in gaat. Dwz, investeerder, bv etc.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste in een contract kan gieten? Of wellicht al een voorbeeldcontractje? Het gaat dus eigenlijk om een soort opdracht in ruil voor aandelen maar alleen als het daadwerkelijk zover komt dat het bedrijf voldoende substantie heeft en overgaat tot bv.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je wel zeker dat je 20% van de aandelen wilt aanbieden? Hij blijft dan dus altijd betrokken bij je bedrijf en profiteert van je winst. Als je de komende jaren behoorlijke winsten draait (en dat is sowieso een reden om van emz naar een bv te gaan), dan krijgt hij daar ook een flink deel van. Staat dat in verhouding met de het werk wat hij de komende 4 maanden doet? En wat nou als het toch niet zo gaat lopen als gehoopt en de bv nooit van de grond komt? Dan krijgt hij niets. Kortom al met al voorzie ik met dit soort constructies altijd gezeik in de toekomst. Denk er nog maar eens heel goed over na.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

 

Een goede zakelijke relatie van me wil me de komende 4 maanden kosteloos helpen met allerlei zaken waar ik zelf geen verstand van heb. In ruil daarvoor hebben we gezegd dat hij in principe 20% van de aandelen krijgt.

 

 

Wat zou het je kosten om die "zaken" (ik neem aan dat het voornamelijk advies en administratieve handelingen betreft) waarmee hij je gaat helpen bij een adviesbureau in te kopen?

Link naar reactie
  • 0

Weet je wel zeker dat je 20% van de aandelen wilt aanbieden? Hij blijft dan dus altijd betrokken bij je bedrijf en profiteert van je winst. Als je de komende jaren behoorlijke winsten draait (en dat is sowieso een reden om van emz naar een bv te gaan), dan krijgt hij daar ook een flink deel van. Staat dat in verhouding met de het werk wat hij de komende 4 maanden doet? En wat nou als het toch niet zo gaat lopen als gehoopt en de bv nooit van de grond komt? Dan krijgt hij niets. Kortom al met al voorzie ik met dit soort constructies altijd gezeik in de toekomst. Denk er nog maar eens heel goed over na.

 

Dat zijn ook de grootste zorgen die ik heb. Ik zal alleen nog wat meer uitleg geven. In principe willen we dit samen opzetten alleen is het zo dat hij nu nog niet de volle 100% kan geven voor dit idee. Heeft nog een ander bedrijf namelijk. Die 20% zien we eigenlijk meer als zijn aandeel voor deze periode, wat er daarna komt is nog zeer onzeker. Daarom dacht ik meer aan een soort opdrachtconstructie.

Link naar reactie
  • 0

 

Een goede zakelijke relatie van me wil me de komende 4 maanden kosteloos helpen met allerlei zaken waar ik zelf geen verstand van heb. In ruil daarvoor hebben we gezegd dat hij in principe 20% van de aandelen krijgt.

 

 

Wat zou het je kosten om die "zaken" (ik neem aan dat het voornamelijk advies en administratieve handelingen betreft) waarmee hij je gaat helpen bij een adviesbureau in te kopen?

 

Het gaat juist om specifieke kennis en netwerk die hij heeft en die ik dus niet kan kopen. Zou natuurlijk wel bij hem kunnen maar hij doet liever mee dan dat ik hem inhuur. Kan dus alleen (zoals in vorige reactie aangegeven) op dit moment nog niet de commitment geven die ik het geef (full-time).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.