Hallo,

Voor mijn onderneming wil ik vrijwilligers naar het buitenland sturen voor een bepaalde tijd, waarvan ik de kosten wil vergoeden. Voor reiskosten en verblijfskosten is het mogelijk een bewijsstuk op te nemen in de administratie (i.e. bonnetjes), maar bij de gemaakte eetkosten is dit niet mogelijk (in het betreffende land is het zeer ongebruikelijk, en vaak onmogelijk, om een bonnetje/bewijsstuk te krijgen).

Is het mogelijk om een onkostenvergoeding voor het eten op te nemen in mijn administratie, zonder dat ik de bonnetjes heb als onderbouwing? Wellicht in de vorm van een vrijwilligersvergoeding?

Alle ideëen zijn welkom!

Alvast hartelijk dank.

Marike

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42389-niet-te-bewijzen-onkostenvergoeding/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Voor je over het betalen van vrijwilligers nadenkt moet je eerst nagaan of het überhaupt vrijwilligers zijn. Als zij niet werken in het algemeen belang of voor een specifiek maatschappelijk belang, maar voor een onderneming met winstoogmerk, zijn het geen vrijwilligers. Het werk zou dan ook door een betaald iemand gedaan zou kunnen worden. Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vrijwilligerswerk/vraag-en-antwoord/wat-is-vrijwilligerswerk.html

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Als je de ondernemingsactiviteiten goed kunt scheiden van de vrijwilligersactiviteiten zou je een stichting kunnen oprichten. Ligt het wel erg sterk in elkaar verlengde, dan is het eigenlijk een dienstverband en moet je ze in dienst nemen, met alle gevolgen van dien. Maar misschien zijn er nog andere constructies mogelijk om het op te lossen, misschien heeft iemand op dit forum dat eerder bij de hand gehad.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Afgezien van bovenstaande GOEDE tip/waarschuwing :

Je kan die mensen toch een ontvangstbewijs laten tekenen ? Met jouw verhaal inclusief de tickets etc en een berekening via bijvoorbeeld de big mac index van het "daggeld" zit je denk ik aardig "oke"

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar