• 0

mailing vanuit outlook

Ik heb even zitten twijvelen of deze bij het andere topic Mailing paste maar het lijkt me beter om dit niet te doen.

 

Ik wil graag een mailing opstellen en ben via via op deze site gekomen:

http://www.stavanza.nl/news.php

hier stond het volgende op:

 

 

Maak jou html nieuwsbrief zoals je het hebben wilt. (Layout, tekst, etc.)

Ga op jouw "postvak in" in outlook staan

Klik op Extra

Klik nu op Opties

Kies het tabje emailindeling

Zet jouw e-mail instellingen op html

Nu klik je op de briefpapierkiezer

In de briefpapierkiezer klik je op nieuw

Nu kies je dit bestand al sjabloon gebruiken

Nu bladeren aanklikken en zoek naar jouw opgeslagen nieuwsbrief

Klik op volgende

Wordt alles naar wens weergegeven? Klik nu op OK

Klik nogmaals op OK

Nu op toepassen klikken

 

Nu kun je op "nieuwe email verzenden" klikken en jouw nieuwsbrief verzenden.

 

Zet de geadresseerden in de BCC-lijst. Anders krijgt iedereen de emailadressen van de anderen te zien.

 

 

mijn vraag is

-Klopt dit allemaal?

-Kan je iedere mail een persoonlijke openingzin geven?

-is het verstandig om een mailing te versturen vanuit outlook(het gaat om enkele 10tallen, niet spectaculair veel dus)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klinkt echt heel erg amateuristisch, maar dat zou op zich niet uit maken. Als het er toch maar enkele tientallen zijn: doe het gewoon even handmatig. Kost je een uurtje, maar kan je wel iedere nieuwsbrief persoonlijk opstellen.

 

En gebruik de zoekfunctie op het forum eventjes, er zijn meerdere onderwerpen over mailings geweest. Succes!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even lopen zoekenmaar ik kan niets relevants vinden.

 

Maar het is mogelijk om mailingen teverzenden vanuit outlook, maar:

 

1 wat is de snelste manier om dit te doen(moet ook gepersonaliseerd worden)

 

2 Is het verstandig om dit te doen vanuit outlook, ivm. tijd en derg.?

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je een kleine oplage hebt kan je het volgens mij best vanuit Outlook doen. Worden het er meer, dan zou ik toch echt alternatieven zoeken. Zelf hebben wij een geautomatiseerd systeem wat persoonlijke e-mail kan versturen aan de ingevoerde adressen. Werkt echt heel prettig als je bijv. potentiele of nieuwe klanten wilt informeren. En als je dat systeem eenmaal hebt, gebruik je óók voor de kleine mailings geen Outlook meer.

 

Overigens zijn wij volkomende anti-spam! :o

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb wel een idee. Klein is inderdaad alles tot 50 / 100 berichten. Ik heb je al een PB gestuurd over ons eigen systeem.

 

Misschien kan je even googlen op "mailing software" of kijk eens bij tucows.nl, hotscripts.com etc. voor een passende oplossing?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij dreigt je mailing te stranden op de BCC, omdat veel spam filters daar niet blij mee zijn.

 

Er zijn speciale tools om mailings te genereren. Als je een eigen domein hebt met e-mail is de kans groot dat je email provider ook een mailinglist faciliteit biedt. Er zijn misschien ook wel gratis services te vinden, al moet je dan oppassen voor sluikreklame.

 

Een macro in Outlook zou in jouw geval de betere oplossing zijn. Je kunt dan aan iedere geadresseerde een geïndividualiseerd berichtje sturen.

 

Ken je niemand om een dergelijk macrootje te maken, gooi dan eens een balletje op op diverse forums of kijk eens op http://sourceforge.net/search/?words=mailinglist

Een paar suggesties waar je eens naar zou kunnen kijken:

http://www.postcastserver.com/

http://www.jam-software.com/smartserialmail/index.shtml

 

Deze software is niet duur en ze bieden beiden een trial die je kunt downloaden. Lijkt me heel wat beter dan te hannessen in Outlook.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Mij lijkt SmartSerialMail een goed programma om mailingen te versturen, ik heb alleen nog een vraag mbt. het selecteren van groepen.

 

De mailing gaat niet elke keer naar dezelfde groep, soms is het een algemene mailing maar het kan ook een specifieke mailing zijn en dus maar voor een beperkt aantal klanten bedoeld zijn.

 

- Hoe kan je een groep selecteren, doe je dit in SmartSerialMail zelf of moet je dit in een ander programma doen?

 

- Zijn er mensen die met dit programma werken, wat vinden jullie ervan?

 

- Zijn er nog andere mailingservers die jullie aanraden?

 

bvd. Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf Group Mail. Ben daar wel tevreden over, maar veel vergelijkingsmateriaal heb ik eerlijk gezegd niet. Er is een gratis versie (géén tijdelijke evaluatieversie dus) waarmee je wat kunt oefenen. O.a. te downloaden via www.barondorange.com. Als het je bevalt kun je altijd uitbreiden, maar alle echt noodzakelijke functies zijn ook in de gratis versie beschikbaar.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me jeroen, als mijn reactie de discussie in een verkeerde richting heeft gestuwd. Kennelijk krijg je nu een overload aan suggesties over wat je wel en niet moet gebruiken. Het was eerlijk gezegd alleen mijn bedoeling om je wat andere ideeën te geven.

 

Ik kan helaas niet uit ervaring spreken ten aanzien van de programma's die ik noemde. Het feit dat ze trial versies beschikbaar stellen lijkt me een goede gelegenheid om wat tests te doen. Ik raad wel aan om dan eerst een paar tests op eigen email adressen uit te voeren om het resultaat te zien. Ik ben zelf overigens ook benieuwd en meld me als proefkonijn.

 

Stuur me een persoonlijk berichtje als je tests wilt uitvoeren en ik je daarbij van commentaar mag dienen (ook inhoudelijk over je mailing) Misschien zijn er meer bereidwilligen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ik verstuur ook wel eens e-mails via het veld BCC en ik ben eens gaan zoeken en ik kwam hier uit:

 

http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/ondernemen_verkoop_en_marketing/mailing/mailingacties_via_e-mail.aspx

 

Op deze officieele site van microsoft raden ze je aan als je Mailingacties via e-mail wil versturen gebruik te maken van het veld BCC.

 

Het gaat mij niet om het mailingprogramma en derg. maar meer om het veld BCC

 

Ik heb weleens gehoord dat mensen die een spamfilter hebben geinstaleerd geen post meer ontvangen die via BCC gestuurd word.

 

Mijn vraag:

Ontvangt iedereen de mail als je dit via BCC verstuurd of word dit door veel spamfilters tegengehouden en in een andere map geplaatst?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt inderdaad door veel spamfilters tegengehouden. Bij Hotmail kun je er bijvoorbeeld vanuit gaan dat een mailing op die manier vrijwel zeker niet aankomt.

 

Het is daarom absoluut aan te raden mails stuk voor stuk te verzenden met de geadresseerde in het To:-veld. Dat kost meer bandbreedte en server-capaciteit, maar dat is het dubbel en dwars waard.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weleens gehoord dat mensen die een spamfilter hebben geinstaleerd geen post meer ontvangen die via BCC gestuurd word.

 

Dit is inderdaad mogelijk. BCC gebruiken betekent dat je de mail aan een aantal mensen tegelijkertijd stuurt, daar houden sommige filters niet van want die nemen het zekere voor het onzekere en gaan er van uit dat je het aan heel veel mensen in één keer mailt. Daarom versturen goede mailprogramma's de e-mails niet als bulk, dan voorkom je dit probleem.

Link naar reactie
  • 0

Even getest: Ik heb tig spamfilters, en daar komt hij gewoon doorheen. Ik heb inderdaad begrepen dat sommige filters berichten niet doorlaten als erg VEEL adressen in de BCC regel staan.

 

Als je het BCC-veld gebruikt kan jouw locale (op jouw pc) spamfilter niet zien of de mail naar 10 of 10.000 adressen werd verstuurd. Daar kan een spamfilter de mail dus ook niet op beoordelen.

 

Het zijn meestal meerdere factoren die meetellen. Een belangrijke is inderdaad of er wel een adres is opgegeven in het to-veld en in het from-veld. Er zijn er nog veel meer.

 

Vervolgens wordt de kans berekent dat het om spam zou kunnen gaan.

 

Het allerbeste blijft elke mail apart sturen met het mailadres in het to-veld. Dit valt toch te automatiseren dmv een mailing met behulp van word en oulook?

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk heb ik over 2 maanden een mailingprogramma maar voorlopig moet het dus nog via outlook.

 

Maar zouden jullie zakelijke actiemailingen nou wel of niet via BCC versturen?

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit dit topic, je andere topic gaat over vrijwel hetzelfde dus verdere discussie kan daarin. Daarnaast is je vraag over BCC versturen al beantwoord door mensen die je wezen op de risico's.

 

Ik wil trouwens niet bijdehand doen, maar één algemene tip: als je alle tijd die je nu hieraan besteed had om klanten binnen te halen en je werk te doen, had je in dezelfde tijd veelvouden van de kosten van een goed mailprogramma kunnen verdienen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.