• 0

Henks generator

Dit is al een oude topic maar ik zie dat Herman van der Helm en Nico Schouten hier nog een reactive geplaatst hebben.

Ik zit er aan tedenken om de stroom markt op tegaan dit als gevolg van een uitvinding ( bedenksel ).

Ik wil de markt betreden als verhuurder van generators een unit krijgt dan een vaste maandelijkse huurprijs.

Als voor beeld een 50 kwh unit heeft een continu vermogen van 40 kwh zo,n unit zou een huur moeten kosten

rond de 2000 euro exl per maand .

De doel groep zijn die gene die 24/7 stroom gebruiken zo als hotels.

Een hotel zie ik als een groot gebruiker en in mijn berekening zet ik ze op een stroom kosten van 14 cent per kwh.

De berekening word dan o.14 x 40 kwh = euro 5,60 p.u x 24 = euro 134,40 p.24 uur x 32 dagen = euro 4300,80 p,mnd.

Dit bedrag is de huurder kwijt voor 40 kwh als hij geen unit gebruikt.

De unit vebruikt stroom en dit zou volgens zelfde berekening euro 537.60 p.mnd zijn.

De unit heeft 50 kwh vermogen continu vermogen van 40 kwh dit kan op een uurtje piek naar 45 kwh.

Of de huurder nu 100% van de tijd de stroom gebruikt is aan de huurder de huur prijs blijft het zelfde.

Maar volgens mij als ik het goed heb mag hij wel de huur van de belasting afschrijven.

Het is maar een idee dat weet ik maar de uitvinding bestaat en ik weet ook dat ik nog veel meer moet uitzoeken

dat is ook waarom ik hier reageer.

 

Vriendelijk groeten : Henk.B T.H.P

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is dus een motor met daaraan een dynamo die meer energie oplevert dan je er in stopt.

Youtube staat al jaren lang vol met dergelijke bedenksels, sommigen ouder dan youtube.

Toch komen al die units niet op de markt of kunnen ze de claim niet waarmaken.

Heb je al bedacht waarom die niet werken en waarom jouw uitvinding wel werkt?

 

Een discussie over de toepassingen van de unit gaat denk ik voorbij aan de basis...

Wat zijn je plannen op het gebied van het demonstreren (bewijzen) van de werking?

 

Je zoekt naar geld voor je project. Zonder bewijzen moet je het doen met je FFF-netwerk (family, friends & fools).

Indien je de verschillende vakbekwame critici op dit forum kunt overtuigen dat er meer energie uitkomt dan je er in stopt, zul je beter voorbereid zijn op de ontmoeting met serieuze investeerders. Succes!

Link naar reactie
  • 1

De belasting is op dit moment een 175 watt motor draaid een 18 kw alternator aan belast

maar niet 18 kw belast.

De reken som is 18 kw alternator belast is 10% 1800 watt vermogen.

Onbelast is er 28 volt over twee fase.

In dc er is 40 volt drie maal plus en drie maal min.

De alternator = 88 volt bij 1000 rpm 6phole = 1125 rpm 99volt = 50 hz

Sorry vergat de amps van de alternator 105 amps

 

Kan je het hier mee doen ?

 

Henk

 

Ik heb een elektrotechnische achtergrond en weet een en ander van generatoren en belastingen.

Helaas kan ik geen touw vastknopen aan de terminologie en de rekenvoorbeelden die jij gebruikt.

Je hebt het over een alternator, over dc volts, toerentallen enz.

Wat het een met het ander van doen heeft snap ik niet.

 

Heb je zelf een elektrotechnische achtergrond of heb je op een of andere manier jezelf dit vakgebied eigen gemaakt?

 

En met eigen gemaakt bedoel ik niet de theorie maar vooral de praktijk.

Ben je gewend met grote vermogens te werken?

 

@mmint

Ja die hebben we hier ook wel eens eerder voorbij zien komen.

Kan even niet op de naam komen maar zodra ik die mij te binnen schiet dan plaats ik hem in dit topic.

 

Edit

Gevonden in een topic uit 2007.

Een paar weken geleden was er een club Steorn die ook iets dergelijks had bedacht. Met veel tamtam werd er op Engadget melding gemaakt van een aanstaande demonstratie, ik meen in Dublin.

Maar helaas op het laatste moment werd een demonstratie afgelast zonder bericht wanneer er dan wel een demo zou zijn.

 

Steorn op Wikipedia

Link naar reactie
  • -1

@ MMint

 

Kortzichtig geleuter als je niet weet hoe het werkt maak je je Eigen opvating er van.

Een windmolen is ook overunety maar dat maakt jou niets uit?

Je bent niet iemand die voor iets nieuws open staat maar je hakt het derect de kop af.

Bij mj sta jij nu ook in de bann.

Link naar reactie
  • 0

@ Mmint

 

Alles wat anders is dat wat jij denk is bull shit.

Als je dus geen overunety kan verdragen moeten we dus al die wind molens maar slopen.

Jij maakt m,n dag toch weer goed maar je blijft onder een bann. :P

 

Dat je het met mmint niet eens bent is nu wel duidelijk. Dat hoef je niet twee keer te melden, terwijl hij zelf geen reactie meer gegeven heeft (nee die kneus is niet van hem). Als je idee dan zo top is, ga dan de uitdaging aan en geef open en eerlijk antwoord op de kritische vragen die je krijgt.

 

Iedereen die vraagtekens bij je idee zet, afdoen als onkundig is wel erg makkelijk.... ::)

 

Groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk

 

 

Mijn vraag is of je iets helderder uit kunt leggen wat je nu precies bedoelt met je uiteenzetting van waarden.

Ik probeer te toetsen op welk niveau ik jou elektrotechnische kennis in moet schatten zodat ik het gesprek op gelijk niveau voort kan zetten. Dwz zolang jouw kennis op het gebied van elektrotechniek niet die van mij overstijgt want dan doe ik een stapje terug.

 

Wat ik tot op heden mis is een heldere uiteenzetting van waarden.

Dus primair, welke vermogens worden ingevoerd in wat voor soort apparaat.

En wat komt er secundair uit, ook hier graag een uiteenzetting van de te verwachten uitgangsspanning, het amperage enz.

 

Je schrijft verder

Een windmolen is ook overunety maar dat maakt jou niets uit?

Bij een windmolen weten we dat de arbeid wordt verricht door de wind welke de wieken van de molen aandrijft.

 

 

Jij geeft hier aan een apparaat te hebben ontwikkeld/bedacht welke bij een bepaalt ingangsvermogen (in het voorbeeld 5 kW/h) een output geeft van 40 kW/h.

De vraag die veel lezers hier zullen hebben, waar komt dat extra vermogen vandaan?

Hoe ziet dit apparaat eruit, is het een motor gekoppeld aan een generator met nog iets erbij? Wat is het?

 

Link naar reactie
  • 1

@Henk: dank je voor je aandacht. Als je mijn reacties goed leest, dan zul je zien dat ik me niet uitlaat over de al dan niet succesvolle werking van jouw vinding, hooguit over die van anderen.

Wel stel ik in mijn reacties vragen, geef ik je een uitdaging aan en wens ik je welgemeend succes.

 

Voor jouw overzicht zal ik die uit m'n laatste reactie kort nog eens noemen:

1. .... Heb je al bedacht waarom die niet werken en waarom jouw uitvinding wel werkt?

 

2. ... Wat zijn je plannen op het gebied van het demonstreren (bewijzen) van de werking?

 

3. ....Indien je de verschillende vakbekwame critici op dit forum kunt overtuigen dat er meer energie uitkomt dan je er in stopt, zul je beter voorbereid zijn op de ontmoeting met serieuze investeerders. Succes!

 

Omdat het afleid van de inhoud zal ik je niet vragen je laatste reacties nader te verklaren. Wel blijf ik benieuwd naar je reactie op bovengenoemde drie punten.

Link naar reactie
  • 0

@ Nico

 

De belasting is op dit moment een 175 watt motor draaid een 18 kw alternator aan belast

maar niet 18 kw belast.

De reken som is 18 kw alternator belast is 10% 1800 watt vermogen.

Onbelast is er 28 volt over twee fase.

In dc er is 40 volt drie maal plus en drie maal min.

De alternator = 88 volt bij 1000 rpm 6phole = 1125 rpm 99volt = 50 hz

 

Kan je het hier mee doen ?

 

@Henk,

 

Er ontgaat mij elke logische redenatie.

 

Niks staat in verhouding tot elkaar, dan ontstaan al denkfouten.

 

Een 175 W motor die draait aan een 18 kW alternator.

Onbelast 28V over 2 fasen, en dan 40V 3maal plus en drie maal min.

Ik heb enige kennis van elektrotechniek, maar dit is acracadabra.

 

 

Wil je mij overtuigen, doe het dan op de volgende manier:

 

Je pakt de besproken unit, sluit hem aan op de benodigde 5kW, dat kan makkelijk vanuit een bestaande groepenkast, beveilig deze groep met hooguit 10A en sluit er een externe machine op aan van 25kW, en die zou dan gaan werken.

 

Of de machine werkt en dan heb je mij al overtuigd, of de 10A zekeringen vliegen eruit en dan wordt er meer vermogen opgenomen als 5kW.

 

Als de machine werkt dan is het nog een kwestie van ingaande stroom meten, uitgaande stroom meten, idem met de spanningen.

Stroom vermenigvuldigen met de spanning en dan zou het uitgaande vermogen 5x zo groot zijn als het ingaande vermogen.

Als dat zo is, heb je goud in je handen.

:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Rive

 

Alles gaat niet zo als ik verzend de helft is weg.

Ik heb hier geen 5kwh motor en helemaal niet een 50 kwh alternator.

3 phase is de calculatie van 1.732 maal single phase single phase is over 2 polen.

Iedere stap die is genomen is de meeting tussen belast en onbelast.

Denk je dat het opwekken van energie kost geen vermogen?

Nou zeker wel daarom hanteer ik een regel vermogen alternator kost 10% onder last van de alternator

het vermogen van de last die word afgenomen vande alternator kost nog eens 10%.

duidelijker alternator 18 kwh onder last kost 1800 watt.

Ieder vermogen wat word afgenomen boven dit vermogen moet 10% bijgeteld worden

door de magnetishe weerstand die steeds groter word en de last die je er van neemt.

200 watt word 220 watt 500 watt word 550 watt.

Link naar reactie
  • 0

@ Rive

 

Een denk fout is zo gemaakt.

 

Een 24 volt accu neem er 5 zolang je de plus en de min geschijden bij elkaar doet blijft het 24 volt.

Bij een 3 phase alternator is dat niet zo.

Mijn omvormer 24 volt wilde het niet gebruiken en dat klopt om dat de hz te laag was

maar bij alle draaden bij elkaar gebonden te hebben ende volage terug gebragd naar 28 volt

accepteerde hij het wel 300 watt lampen branden een omvormer en een 40 watt lamp.

En de 300 watt lampen zijn 12 volt lampen 3x = 36 volt maar kan ook 45 volt aan.

Ith aind what you do but its the whay that you do it and that what makes you ?

Link naar reactie
  • 0

@ MMint

 

Dit is het derde bericht aan jou MMint ik hoop dat deze wel door komt de andere twee zie ik niet meer terug.

vraag 1 Waar om de andere niet werken en die van mij wel.

Die andere heb ik niet gemaakt en de meeste die gemaakt zijn die zijn fake en dat zijn ze meestal om dat ze

te ingewikkeld zijn deze van mij begrijpt m,n dochter van 11 jaar zelfs.

vraag2 wat de plannen zijn? en de demonstratie.

De plannen zijn om een demo temaken van 1mgw dit is enkeld om groot gebruikers te laten zien hoe het werkt.

Zelfs bij een demo zal je niet naar binnen kunnen kijken enkelt zie je het resultaat maar daar is geld voor nodig

de genoemde 50 kwh kost al meer dan 30.000 euro aan material.

vraag 3 Hier vraag je of ik de mensen op het forum kan overtuigen.

Dat kan niet omdat er eregens anders een verplichting is en daar moet ik mij 100% aanhouden en als deze

verplichting er niet meer is dan nog niet hier op het forum wel op een andere manier met een NDA.

 

 

Vriendelijk groeten : Henk.B T.H.P

Link naar reactie
  • 1

@Henk, dan je voor je antwoorden, dat geeft wat meer inzicht. Even voor alle duidelijkheid; je kunt er gerust van uit gaan dat de leden van dit forum reageren om jou te helpen. Je vroeg om advies en dat krijg je. Dat advies kan zijn: "ga door, doe dit en dit"; maar het kan ook zijn "stop maar, heeft geen zin".

Voor het geven van een goed advies moeten men wel weten waar het over gaat. Je hebt daarbij ook veel aan mensen met kritische vragen, want als jij zo meteen ergens 30k vraagt, zal die geldschieter zeker willen weten dat het geen bodemloze put is en dus ook met kritische vragen komen. Daar moet je dan wel een antwoord op hebben, dus hoe eerder en hoe meer je over je vinding nadenkt, hoe beter. Zelfs de grappig bedoelde plutonium opmerking van Ron was op z'n plaats, want waar hij impliciet naar vraagt is "waar komt die geleverde energie vandaan? In jouw voorbeeld is het 5 kWh in, 40 kWh uit, dus waar komt die 35 kWh vandaan???

Vergeet trouwens niet dat ook dit topic gelezen kan worden door een mogelijke investeerder. (Wie weet hebben Ron, ikzelf of een andere ondernemer wel 30k op een onrendabele spaarrekening klaarliggen voor een geschikte investering...)

 

Goed om te lezen dat jouw vinding volgens jou werkt en eenvoudig te begrijpen is. Dan moet het zeker mogelijk zijn om lezers hier zonder grote investering of NDA te overtuigen. In plaats van een prototype van 30.000 euro, zou ik als ik jou was beginnen met een werkende testopstelling, voorzien van de benodigde meetpunten en dergelijke. Het mooie van elektrische opstellingen is dat je ze meestal op kleine schaal kunt maken en dat ze dan ook al moeten werken. Kun je daarvan aantonen dat die werkt, dan ben je al heel wat dichter bij die 30k.

 

Dus: wat is in essentie je huidige testopstelling? Wat voor motor en alternator heb je momenteel in je opstelling? Met hulp van vragen van Nico en RiVe zul je beter beslagen ten ijs komen. Als jij het geleverde en het opgenomen vermogen op de juiste manier kunt meten, dan kunnen zij je helpen met het opstellen van de juiste berekeningen. Daarvoor hoef je echt nog geen geheimen prijs te geven. Je eigen berekeningen lijken vooralsnog wat onoverzichtelijk, dus dat kan beter.

 

Edit: even snel met je meegedacht: ik neem aan dat je wel een simpele verbruiksmeter hebt, zo eentje die opgenomen wattage weergeeft. Misschien kan je daar nu al een eerste test mee doen. Zet 'm in je stopcontact en sluit daar je ketting van motor-alternator-omvormer-verbruiker op aan. Zet de boel aan en meet het opgenomen vermogen aan de net-aansluiting. Zet vervolgens je meter tussen je omvormer en de verbruiker (bv. een stofzuiger of föhn), en meet het gebruikte vermogen van de verbruiker. Volgens jouw vinding zou dan het gemeten opgenomen vermogen bij de net-aansluiting duidelijk minder moeten zijn dan het door de unit geleverde vermogen na de omvormer. In die opstelling is het door verlies misschien niet de eerder genoemde factor 8, maar toch wel substantieel minder. Wil de die test eens doen? Ik ben benieuwd naar je meetresultaten!

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk,

 

Ik begrijp niks van wat je opschrijft en wat je ermee bedoelt. Je zal wel een demonstratie-set hebben opgesteld en daar zullen ook gemeten getallen uitkomen, maar de samenhang van wat je hier hebt neergezet, is voor mij onbegrijpelijk.

 

Als je aantoont dat het toegevoerde vermogen 1/5e is van het afgegeven vermogen, dan ben je binnen een jaar de meest vermogende man ter wereld. Dan staat je naam op dit lijstje.

 

Waar staat T.H.P. voor achter je naam?

 

En ook een mooi en duidelijk antwoord van mmint.

Link naar reactie
  • 0

@ MMint @ RiVe

 

Wat ik al eerder gepost heb ik heb elders een verplichting loopt dat op niets uit dan kan ik er makelijker over praaten.

Daar is ook een foto naar verstuurd die laat zien dat het prototype werkt incl omvormer met lampen werkend

en op de foto zie je ook waarom het zo kan werken de motor en alternator staan er open op niet verborgen.

Zo,n 50kw unit is wel leuk maar zou je alleen in een hotel kwijt kunnen 1mgw of meer kan na demostratie ingezet

worden om geld teverdienen voor de volgende unit.

Mijn vraag is deze een bedrijf kan die zijn stroom verbruik afschrijven van de belasting ja of nee en als hij een unit huurd

mag hij deze huur afschrijven? zeg maar een data center want dat is het punt waar de huurder zijn grootste

voor deel haald.

 

T.H.P zo wil ik mijn bedrijf gaan noemen als die er komt dit zijn de begin letters en daar onder komt rental.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is deze een bedrijf kan die zijn stroom verbruik afschrijven van de belasting ja of nee en als hij een unit huurd

mag hij deze huur afschrijven? zeg maar een data center want dat is het punt waar de huurder zijn grootste

voor deel haald.

 

Volgens mij mag je alle kosten die je maakt voor je bedrijf aftrekken van de belasting, dus ook alle energiekosten.

 

Wat is een mgw?

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat is een mgw?

 

 

als leek ook maar eens een post in deze lastige materie :)

 

 

mgw staat voor megawatt?

 

 

Groet,

 

Danny

 

MegaWatt ken ik als MW

 

Mijn inziens zit daar ook de denkfout, er worden allemaal termen en kreten door elkaar gehaald waardoor het overzicht er al niet meer is.

 

Wil je dit kunnen bevatten dan dien je van stap 1 zeer consistent te werken, en dan kom je er wel achter of het mogelijk is of niet. Ik denkt het laatste.

 

Een foto zegt niks, het gaat om het verschil wat erin komt en wat eruit komt. En met het omzetten van energie is er nog nooit meer uitgekomen als dat erin is gegaan. Het rendement is altijd lager geweest dan 100%.

 

Link naar reactie
  • 0

@ MMint

 

Edit. MMint nee zo,n meter heb ik niet wel een multimeter en die meter heb ik ook niet nodig want de motor

word gevoed door 2 accu laders van 10 amp 24 volt ieder de motor vraagt 19.9 amp 24 volt.

De motor kan dus nooit meer vermogen krijgen dan de accu laders leveren.

 

Vriendelijke groeten : Henk.B T.H.P

Link naar reactie
  • 0

@Henk: doe jezelf een plezier en koop voor een paar tientjes zo'n verbruiksmeter; gewoon een goedkope van de bouwmarkt of conrad ofzo...

 

Zonder geheimen prijs te geven kun je dan het door mij genoemde experiment uitvoeren. Verbruiksmeter in stopcontact - aanzetten - meten; meter in omvormer - aanzetten - weer meten.

Maak gerust foto's van je opstelling waarbij je geheime onderdelen (als die er zijn) blurt. Een filmpje is natuurlijk nog mooier!

 

Nb. Alleen een brandende lamp, zonder meter is onvoldoende omdat je dan niet ziet hoeveel vermogen deze gebruikt. Een multimeter meet geen vermogens en zo op het eerste gezicht klopt er iets niet in je berekeningen, maar daar kan een ander je wel bij helpen.

Link naar reactie
  • 0

@ RiVe

 

Je hebt gelijk met MW die g is niet nodig.

Ik ben het enkeld niet met je eens wat je zegt over de foto.

En dat het nooit meer kan zijn dan het vermogen wat je er instopt.

Hoe haalde twee man vroeger een schip op de helling van enkele tonnen?

 

@ MMint

 

Ha ha een bouwmarkt dat zou wel leuk zijn de supermarket is hier niet groter dan een oude buurt winkel.

 

Vriendelijke groeten : Henk.B T.H.P

Link naar reactie
  • 0

@ RiVe

 

Je hebt gelijk met MW die g is niet nodig.

Ik ben het enkeld niet met je eens wat je zegt over de foto.

En dat het nooit meer kan zijn dan het vermogen wat je er instopt.

Hoe haalde twee man vroeger een schip op de helling van enkele tonnen?

 

@ MMint

 

Ha ha een bouwmarkt dat zou wel leuk zijn de supermarket is hier niet groter dan een oude buurt winkel.

 

Vriendelijke groeten : Henk.B T.H.P

 

Tot nu toe nog wel Henk.

 

En hoe het vroeger allemaal gebeurt is, daar zullen we nooit meer achter komen. piramides van Egypte die met mensenkracht gebouwd zijn, theater van Epidaurus, levadas op Madeira, mensen waren vroeger ook hoogbegaafd.

 

 

@ MMint

 

Ha ha een bouwmarkt dat zou wel leuk zijn de supermarket is hier niet groter dan een oude buurt winkel.

 

Maar je hebt wel internet, dan bestel je toch een aantal meetinstrumenten bij een webshop.

Wil je een investeerder, dan zal je toch zelf een bijdrage moeten leveren om de interesse van de investeerder te kunnen wekken.

 

Link naar reactie
  • 0

@ RiVe

 

Even je link bekeken nee dat is wat ik bedoel moeilijke dingen die niet werken hier zetten ze een accu in de zon.

Somige dingen zijn niet zo moeilijk als het lijkt zo als armwerking.

!0 ton optillen kan daar makelijk mee een hefboom een contra gewicht een zak die je met zand vol gooid.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.