• 0

2e hands telefoon opkopers gezocht

Beste mensen van dit mooie forum!

 

Ik had even een vraag, ik ben nu al een half jaar bezig om telefoons op te kopen en verkopen. Over het algemeen gaat het om de iphone toestellen.

Dit gaat goed! Dit is een bijverdienste wat steeds beter loopt de marge op de producten zijn niet hoog maar je moet wat doen om iets te verdienen tegenwoordig, doe het met een kvk nummer soms is het met bon, soms is er geen btw omdat het 2e hands producten zijn (hoe dit werkt weet ik niet precies daar heb ik een hele goede boekhouder voor en ik betaal netjes mijn btw).

 

Maar even to the point. Ik heb vaak contact met telefoon winkels die af en toe wel is van mij inkopen en die hebben het er steeds weer over dat ze de toestellen direct door verkopen aan een adres die hele hoge bedragen voor de 2e hands toestellen geeft. De telefoon winkels kopen zeg maar 10 iphone 4s op gebruikt en verkopen ze meteen door aan een handelaar of bedrijf. Nou dacht ik dit is opschepperij van die man van die winkel maar bijna iedere gsm opkoper heeft het hier over.

 

Mijn vraag dus waar leveren ze deze telefoons in? Niemand maar dan ook niemand geeft mij een tip hierover wat natuurlijk ook logisch is maar dit kan mijn bedrijfje naar een hoger level brengen, ik kan sneller afleveren en ik hoef niet 3a4 dagen te wachten tot mijn telefoon weer verkocht is en ik kan veel meer inkopen. Maar ik kan er totaal niks over vinden op het internet.

 

Is er iemand hier die een telefoon winkel heeft of had die mij hier wat informatie over kan geven hoe dit in zijn werk gaat?

 

Wie wil deze simpele handelsman helpen haha.

 

Groet,

 

Tom

 

 

[Mod edit: prijzen verwijderd: niet relevant en insinueert (al dan niet onterechte) reclame/zelfpromotie ]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas ben ik geen persoon met telefoon winkel of iets in die richting, maar ik kan me voorstellen dat die telefoons worden opgekocht om naar Afrika of Zuid-America te exporteren. Daar hebben dat soort toestellen veel meer waarde dan hier. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar ik kom wel geregeld in Ghana. Dan neem ik soms ook wat 2e hands apparatuur mee voor de verkoop.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ik geen persoon met telefoon winkel of iets in die richting, maar ik kan me voorstellen dat die telefoons worden opgekocht om naar Afrika of Zuid-America te exporteren. Daar hebben dat soort toestellen veel meer waarde dan hier. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar ik kom wel geregeld in Ghana. Dan neem ik soms ook wat 2e hands apparatuur mee voor de verkoop.

 

Ok, dat zou heel goed kunnen dat er handelaren zijn die hier in Nederland veel opkopen om daar weer te verhandelen.

 

Hoe het werkt weet ik niet precies zoals ik al aangaf er is niemand binnen mijn klantenkring en afnemers die daar wat over los wil laten.

Link naar reactie
  • 0

Je laatste reactie komt een beetje denigrerend op mij over, P.J. Maar ik denk dat je het niet zo bedoeld hebt.

 

Uiteraard is er ook wel gewone legale handel mogelijk met Afrikanen waaronder Nigerianen. De reden waarom er handel in zit, is dat hier iedereen na een jaar z'n mooie telefoon weer op marktplaats zet omdat ze het nieuwste type willen hebben. Het aanbod van 2e handse spullen (zoals telefoons, computers, laptops ed) is hier dus relatief groot en zijn de prijzen dus laag. In Afrika is aanbod van deze 2e handse spullen veel lager, maar willen veel mensen juist die hebben. Daar zitten ook best wel mensen die wel geld hebben. Net als in India zijn daar echter de verschillen tussen arm en rijk groter.

 

Simpele vraag en aanbod. En dus is daar best met een normale legale handel geld in te verdienen.

Uiteraard is ook daar schimmige handel net zoals dat hier is, maar grootschalige handel met Afrikanen of Nigerianen betekent niet dat het per definitie twijfelachtig is.

Draaijer Engineering - Technisch ontwerp- & adviesbureau binnen de installatietechniek

 

www.draaijer-engineering.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou op internet een aantal engelstalige advertenties zetten waarin je partijen telefoons aanbied.

Grote kans dat deze grote afnemers zelf contact met je opnemen.

 

Er is idd een grote markt in Afrika voor goed werkende tweedehands electronica.

Hoeft niet Nigeria te zijn. Hier in België zijn het vooral Congolezen die de containers shippen.

 

Daarnaast zijn er ook recyclage bedrijven actief die oude telefoons herstellen of uit elkaar halen.

 

http://www.fnacrecyclage.be/home?c=nl-be

http://www.love2recycle.be/nl/GSM/home.html

 

En dit zijn de kleintjes (zoals je zelf). Zoek maar eens goed via google en bedrijfsgidsen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.