• 0

Webshop, Verzending van goedkope artikelen per pakketpost?

Beste Ondernemers,

 

Momenteel zit ik met een 'klein' vraagstuk. Wij hebben een winkel waarvan het assortiment voor 90% <5 euro is. Toch zijn er al snel artikelen die niet meer in een envelop passen etc. Nu vraag ik me af hoe concullega's dit doen, webshophouders met artikelen die laag geprijsd zijn?

 

Of hebben andere ondernemers tips voor me hoe ik deze verzendkosten het beste kan doorberekenen? Een artikel van 3,95 plus 5,95 verzendkosten gaat nooit iemand kopen denk ik.

Winkel in huisdecoratie en allerhande gebruiksartikelen in onder andere huishoudelijk, verzorging, speelgoed, hobby, gereedschap, computeraccessoires en dierenbenodigdheden..

 

Meer dan 1000 verschillende artikelen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het hangt er vanaf, ik heb gisteren een product bestelt voor rond de 7 euro, daar kwam ook 6 euro verzendkosten bij (een 'meenemer' voor in een oven), dus dat heb ik probleemloos gedaan. Verzenden was kosteloos boven 20 euro maar daar kwam ik niet aan, dus dan betaal ik verzendkosten. Wat mij betreft geen probleem.

 

Kun je niet stimuleren dat de ordergrootte toeneemt? Als men 4 producten van 4 euro koopt, dan kan ik me voorstellen dat het qua verzendkosten makkelijker te doen is. Volgens mij is dat de meest voor de hand liggende manier, waarbij je dus alsnog wél verzendkosten rekent voor bestellingen onder de 15 of 20 euro.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt dus inderdaad een uitdaging om het zo voor elkaar te krijgen dat je onder aan de streep geld over houdt. Met goedkope producten die veel kosten om te verzenden, is de balans tussen jouw kosten en jouw omzet moeilijker recht te trekken.

 

Wat Jeroen voor stelt is een goede optie, probeer het zo te krijgen dat men gelijk meerdere van die producten besteld zodat je een grotere omzet per order krijgt en de verzendkosten per artikel dus lager worden.

 

Linksom of rechtsom zul je toch je kosten moeten kunnen dekken. Met producten die onder de 5 euro kosten maar meer dan 5 euro kosten om te verzenden, moet je je misschien ook moeten afvragen of dat inderdaad handig is om te versturen naar je klant.

Link naar reactie
  • 0

Ik had het briljante plan om de verzendkosten te verwijderen van mijn shop. Kan kortere stukken vaak wel als brievenbuspost doen. Vervolgens gingen de tarieven omhoog, ik heb toen maar besloten dat er vanaf 15,00 euro geen verzendkosten zijn. Het is bij mij anders echt niet te doen. Ik vind het niet erg als mijn marge niet op elke bestelling is zoals ik zou willen maar ik ga echt niet inleveren op een verkoop.

 

Ik zeg niet dat jij het ook zo moet doen, maar het is mijn manier om toch te stimuleren dat men iets meer koopt.

 

Link naar reactie
  • 0

Of je je dat kunt veroorloven hangt ook van de marge op je product af. Stel dat het producten van 5 euro per stuk zijn, en je gaat gratis verzenden vanaf 25 euro, tegen kosten van ongeveer 7 euro. Je marge op het product moet dan 1.40 euro zijn om quitte te spelen, is die lager, dan verlies je geld aan orders die precies op de grens zitten.

 

Dat het letterlijk 2x zo duur is om een pingpongbal te verzenden dan een boek van een kilo is natuurlijk absurd, maar je komt er niet echt onderuit als je vanuit nederland verzendt.

 

Wat je overigens ook kunt doen is je winkelsysteem zodanig aanpassen dat je per product kunt invoeren of het wel/niet door de brievenbus gaat, en als er items in een bestelling zitten die niet passen verzendkosten gaan rekenen, met een stukje uitleg erbij. De irritatie van klanten over verzendkosten rust deels ook op onbegrip: lang niet iedereen weet dat het 7 euro kost om een pingpongbal te verzenden via postnl. Als je duidelijk uitlegt hoe dat zit en dat de verzendkosten veel lager zijn voor dingen die wel door de brievenbus passen denk ik dat je meer begrip kweekt.

 

Uiteraard kan een klant dan alsnog van zn aankoop afzien, maar zonder het gevoel dat je de bij de laatste stap 'naait' door er opeens verzendkosten bovenop te gooien die duurder zijn dan de order zelf.

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je sinds eind mei met de tips uit het andere topic gedaan?

 

Geschikte artikelen selecteren en gewoon uitproberen? Probeer eens een aantrekkelijke, representatieve selectie te maken!

 

Een webshop kan ook een oriënterende catalogus-functie hebben voor fysieke bezoekers.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen!

 

via via hier terecht gekomen, en ik lees even mee ondanks dat het een oude topic is.

Voor mij geldt bovenstaande ook, en ik las dat er wat vragen zijn waarom iemand zo'n goedkoop assortiment aanbiedt.

Ik zal hier ook aan voldoen, alleen zal bij mij het assortiment voornamelijk uit 1 tot 5 euro bestaan, met wat uitschieters naar de 20.

Heel belangrijk dus om te gaan nadenken over betalingsmiddelen integratie, maar ook over de verzendkosten.

Ik zal ook veel brievenbus post hebben, maar ik richt hiermee meer op de paketten.

iemand nog tips of ervaringen voor en met verzenders?

 

Hartelijk dank!

Link naar reactie
  • 0

Voor 1 tot 5 euro gaat lastig worden. Enige optie in mijn ogen is briefpost of ophalen.

 

Voor de 15-20euro pakketten zou je eens contact op kunnen nemen met GLS.(Of ander bedrijf in deze soort.)

Hun rekenen een ophaaltarief + verzendkosten.

Hoe meer pakketten je in 1x laat ophalen hoe goedkoper je totale zending is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.