• 0

Merchant website en affiliate backlinks

Ik ben de beheerder van een site en heb een vraag over de backlinks die wij hebben via het affiliate programma. Wij zijn sinds een jaar aangesloten bij een netwerk waar publishers zich aansluiten bij ons en ons dus promoten.

 

Wat ik me nu afvraag is in hoevere deze links kwaad doen op ons backlink profiel.

Want betaalde links zijn niet goed voor je website zegt google maar er zijn toch veel affiliate netwerken en alle grote webshops maken er ook gebruik van. Ik weet dat die links een no-follow moeten hebben en dat is gecontroleerd.

 

Als ik de google penguin tool bekijk zie ik geen negative effecten. Het enigste vreemde is dat onze pagerank het afgelopen jaar van 3 naar 0 is gezakt en weet nu dus niet of dit de oorzaak er van is.

 

Dus ben dit nu stap voor stap aan het uitzoeken maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden helaas.

 

 

[Mod edit: naam en link naar site uit topic verwijderd]

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is erg belangrijk dat je de backlinks cloaked of tenminste een noFollow laat geven.

Heb je directe links is het risico groot dat je van Google een penalty krijgt.

Beste manier is een affiliate link zoals deze: aff.jedomein.nl/click.php?affid=123&optieparam=xyz

Deze kan je dan naar de juiste URL op je site redirecten met een 302 status.

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Nofollow is zeker een aanrader, maar wanneer ik je website doorblader zie ik dat er niet al te veel originele content op staat.

 

Check het via deze link

Content marketing speelt een zeer belangrijke rol in jouw pagerank score

 

Succes

William

 

 

[Mod edit: link werkend gemaakt]

Leidend groothandels- en inkoperbedrijvengids - netwerkadressen voor het zoeken en vergelijken van groothandels, leveranciers, importeurs en fabrikanten uit Nederland, Belgie en Europa. Met TradeBadge Leveranciersgoedkeuring. - www.itru.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.