• 0

Wat vinden jullie van IetsDoenOfferte?

Omschrijving van je concept:

Onderstaande is de beschrijving van een project van mij.

Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.

 

-----------------------------------------------

In onze zoektochten op het internet om iets te gaan ondernemen, i.v.m. een weekend weg met ons voetbalelftal en een vrijgezellenfeest, kostte het ons uren om iets geschikts te vinden. Toen we een aantal opties hadden gevonden, moesten we ieder bedrijf weer apart benaderen om de kosten cq. een offerte op te vragen. Hiermee werd het idee van IetsDoenOfferte.nl geboren!

 

Wat we precies doen;

 

Wij bieden de mogelijkheid om een bezoeker gratis een oproep/aanvraag te laten plaatsen, met daarin zoveel mogelijk informatie (soort uitstapje, aantal mensen, budget, gewenste regio, e.d.). Wij benaderen vervolgens de in aanmerking komende bedrijven, zodat deze een offerte/aanbieding op maat uit kunnen brengen! Hierdoor hoeft men, bij het plannen/zoeken naar een uitje, niet het hele internet af te zoeken en steeds opnieuw weer offertes aan te vragen. Lekker makkelijk dus!

 

Het concept wat we brengen is natuurlijk niet helemaal nieuw, echter in deze branche (recreatie/uitgaan/toerisme) is het idee naar onze mening wel uniek! Vaak loopt de standaard communicatie via meerdere kanalen en het wordt dan al snel onoverzichtelijk. Bij ons verloopt alles simpel, centraal en overzichtelijk (online).

 

Kijk ook eens op de website http://www.ietsdoenofferte.nl

-------------------------------------------

 

Ik ben benieuwd

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de website zelf geprogrammeerd en ontworpen, daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor de online strategie.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik ben gewoon benieuwd wat iedereen van dit concept vind.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De snelheid voor het plaatsen van een aanvraag is vrij uniek en simpel.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips, ideen en misschien wel iemand die wilt helpen om er nog meer suc6 van te maken.

 

 

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het een erg drukke site, je wordt niet echt gestuurd in waar de belangrijke zaken staan en waar je dus moet beginnen met lezen. Je laat mij ook zoeken naar wat je precies voor mij kunt betekenen. Als ik bovenaan begin, dan kan ik "een aanvraag plaatsen", "zelf iets gaan doen" en "passende offertes ontvangen". Maar waarvoor? Waar het om gaat vertel je in een lichte kleur, dus het minst opvallend. Met een aantal plaatjes daaronder die ook niet direct een hint geven. Een in het oog springende tagline zou geen overbodige luxe zijn.

 

Als ik een thema selecteer ( "Extreme sports") dan verwacht ik daar informatie over te krijgen. Maar in plaats daarvan krijg ik een zoekveld met de suggestie om daar "Op zoek naar extreme sports" in te tikken. Ik zou direct alle resultaten laten zien en dan wellicht alsnog een zoekveld om daarin verder te zoeken.

 

Als ik je suggestie overigens volg, krijg ik een scherm met een foutmelding "Er gaat iets niet goed! U heeft geen omschrjving ingevoerd".

 

Als ik de tekst rechts van dat formulier lees, haak ik af. "Wij brengen de 17105 aangesloten bedrijven op de hoogte van uw vraag". Die bedrijven - die door jou "in minimale mate gecontroleerd zijn op betrouwbaarheid" - kunnen vervolgens allemaal "contact met u opnemen" of voor meer informatie "een afspraak met u maken". Niet alleen wil ik niet platgemaild of platgebeld (spam?) worden door al die bedrijven, maar je toegevoegde waarde ontgaat mij zo eerlijk gezegd volledig, zowel voor de aanvrager als voor de bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd schrik ik nogal van deze zin: '- Wij brengen de 15789 aangesloten bedrijven op de hoogte van uw vraag'.

Uuuh betekent dat dat 15789 bedrijven mij gaan mailen? Lijkt mij niet maar zo staat het er wel. Ik zou dat echt anders gaan formuleren.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een heel goed idee. Al zal er nog flink gewerkt moeten worden aan de uitwerking van het concept en de site.

 

Tegelijkertijd breng je het als een idee, dat een paar weken geleden geboren is. Maar aan de getallen te zien : 15000 bedrijven, bijna 60.000 aanvragen afgehandeld, heb je/jullie al een aardige business case en daar zit ook een verdienmodel onder. Dat succes zie je ook terug in de bedrijvengids. Al is inschrijven gratis.

 

Ik ga ervan uit dat jullie op één of andere manier structuur aanbrengen in de aanvragen, zodat je de leveranciers kan selecteren en informeren over de kansen die ze krijgen en / of missen.

Link naar reactie
  • 0

Maar aan de getallen te zien : 15000 bedrijven, bijna 60.000 aanvragen afgehandeld, heb je/jullie al een aardige business case ...

 

Het domein is zo'n 600 dagen oud, dus 60.000 aanvragen betekent 100 per dag. Dan zou je op dit moment wel wat meer open aanvragen verwachten dan 11.

 

Even zoeken levert ook wel heel bijzondere aanvragen op. Een feestzaal gezocht voor 's avonds, aanvangstijd 13.35 uur. Een kinderverjaardag (middag en nacht) voor 516 personen, budget per persoon € 82, budget totaal € 5410. Of een verjaardagslocatie gezocht met ontbijt, lunch, restaurant en catering, aanvangstijd 24:35 uur ... 8)

Link naar reactie
  • 0

Een hoop tips waar we iets mee kunnen bedankt hiervoor.

Ik zal er op een aantal reageren. De website is ontstaan uit www.allesvoorjehuis.nl die niet meer bestaat omdat het nieuwe concept ons beter leek. Veel van de bedrijven van daar zijn mee gegaan naar IetsDoenOfferte.nl vandaar ook de grote stijging in korte tijd. Op AVJH hadden wij ook een offerte systeem en hebben deze offerte aanvragen toegevoegd aan IDO om zo content te generen alleen hebben wij ook ontdekt dat er gegevens niet helemaal kloppen bij aanvragen. Hier werken we nog aan maar heeft voor ons geen prio omdat het met name wel pagina's heeft gecreerd voor seo en natuurlijk inspiratie voor de bezoekers.

 

Met name http://www.ietsdoenofferte.nl/aanvraag-plaatsen kan ik wel wat tips voor gebruiken, deze pagina hebben we al behoorlijk onder handen genomen in de afgelopen tijd maar dit is 1 van de balngrijkste pagina's. Je kan bijvoorbeeld ook al zo doen http://www.ietsdoenofferte.nl/aanvraag-plaatsen/bruiloft krijg je al weer een wat ander design en zo zijn er natuurlijk nog meer.

 

Super bedankt voor de tips die er al zijn.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
  • 0

Het is een oud topic maar de enige plek waar wellicht duidelijkheid geschept kan worden. Ik vind IetsDoenOfferte namelijk niet al te prettig in haar handelswijze. Ik krijg al jaren spam op mijn bedrijfsemail terwijl ik mij nooit heb ingeschreven.

 

"Schrijf je dan uit!"

 

En daar komt mijn argwaan én vraag hier (aan NECAnGel) om de hoek: In het verleden heb ik vaker meegemaakt dat spambedrijven willekeurig naar info@ emailadressen van websites mailen (ik gebruik mijn info@ eigenlijk niet maar hij komt wel binnen in mijn hoofdadres als 'catchall') en, als je hun uitschrijflink volgt en daar op 'uitschrijven' klikt je dus juist méér spam krijgt omdat ze nu weten dat je adres gebruikt wordt én dus geld waard is.

 

Nou is er met de uitschrijfpagina van IetsDoenOfferte nog iets anders vreemds aan de hand. Hij heet 'Afmeldpagina' en je moet er keuzes maken voor wat je wel of niet wil ontvangen met JA of NEE. Maar het staat er gelijk heel ambigu: Is het nou JA of NEE waar je je voor afmeld of JA of NEE wat je nog wél wil blijven ontvangen? Bovendien: eigenlijk moet ik mij afmelden voor iets waar ik mij nooit voor aangemeld heb. Het voelt allemaal niet echt betrouwbaar. Dus: wat is nou de juiste manier om van je site af te raken, NECAnGel?

Link naar reactie
  • 0

Het is een oud topic maar de enige plek waar wellicht duidelijkheid geschept kan worden. Ik vind IetsDoenOfferte namelijk niet al te prettig in haar handelswijze. Ik krijg al jaren spam op mijn bedrijfsemail terwijl ik mij nooit heb ingeschreven.

 

"Schrijf je dan uit!"

 

En daar komt mijn argwaan én vraag hier (aan NECAnGel) om de hoek: In het verleden heb ik vaker meegemaakt dat spambedrijven willekeurig naar info@ emailadressen van websites mailen (ik gebruik mijn info@ eigenlijk niet maar hij komt wel binnen in mijn hoofdadres als 'catchall') en, als je hun uitschrijflink volgt en daar op 'uitschrijven' klikt je dus juist méér spam krijgt omdat ze nu weten dat je adres gebruikt wordt én dus geld waard is.

 

Nou is er met de uitschrijfpagina van IetsDoenOfferte nog iets anders vreemds aan de hand. Hij heet 'Afmeldpagina' en je moet er keuzes maken voor wat je wel of niet wil ontvangen met JA of NEE. Maar het staat er gelijk heel ambigu: Is het nou JA of NEE waar je je voor afmeld of JA of NEE wat je nog wél wil blijven ontvangen? Bovendien: eigenlijk moet ik mij afmelden voor iets waar ik mij nooit voor aangemeld heb. Het voelt allemaal niet echt betrouwbaar. Dus: wat is nou de juiste manier om van je site af te raken, NECAnGel?

 

Mijn excuses voor de late reactie maar zie nu pas dat u hier heeft gereageerd. Wij hadden inderdaad wat problemen in ons afmeld systeem en de mogelijkheden hiervan. Dit hebben we nu aangepakt. Hoe u op onze lijst bent gekomen in het verleden kan door callcenters zijn die voor ons hebben gebeld of wat bedrijvengidsen die wij hebben gehad. Als ik u nog moet afmelden hoor ik dat graag en maak ik het in orde.

SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.