• 0

faillissement van een werk bv

Beste allen,

Ik heb een (domme) vraag betreft het ondertekenen van contracten.

Eigenlijk weet ik het antwoord waarschijnlijk al, maar wil het toch graag voorleggen.

 

De situatie:

De afgelopen jaren heb ik in loondienst voor een investeerder diverse bedrijven gereorganiseerd.

Nu is afgelopen maart een bedrijf, waar ik sinds de overname in oktober verantwoordelijk voor was, failliet gegaan door gebrek aan cashflow. (de order- en leadportefeuille was iets rooskleuriger voorgesteld dan in werkelijkheid).

 

Afgelopen mei ben ik door deze investeerder (die ik al sinds 2005 ken) gevraagd om samen met hem een doorstart te maken met een aantal personeelsleden. Ik zou 50% van de aandelen krijgen en daar zouden dan onder vallen een bv met daaronder 3 werk bv's. (2 filialen en een bv voor online business)

We zouden ieder een participatie bv oprichten en een management bv. (hij had die al, ik nog niet)

Daar ik ivm het faillissement een uitkering kreeg, hebben ik de ondertekening van de management overeenkomsten en de oprichting van mijn bv's uitgesteld. Ondertussen heb ik gewoon continu netjes gesolliciteerd naar andere functies om netjes aan mijn verplichtingen voor het UWV te voldoen.

 

Het personeel wat mee ging is vanaf het begin geïnformeerd over de financiële status van de start-up en iedereen wilde graag mee, onzekerheid of niet, want spannend enz.

Vrij snel kwamen er een aantal klanten over vanuit het oude bedrijf en kwam er "wat" geld binnen door een grote order, maar niet voldoende voor alle vaste lasten.

Vandaar dat we vanaf het begin gesprekken hebben gehad met diverse (7) grote investeerders, helaas zonder resultaat.

Nu beginnen sinds juli de orders langzaamaan binnen te komen, maar daarmee komt er nog geen geld binnen (startdata per half september)

De medewerkers hebben sinds 1 juli geen salaris meer ontvangen en daarvoor telkens in delen.

Dit was tot juli geen probleem, maar nu barst ineens de bom (wat ik me goed voor kan stellen, want iedereen heeft geld nodig) en zijn er 2 medewerkers die het werk hebben neergelegd en faillissement aan willen vragen voor de werkmaatschappij waar het personeel in valt (projecten en overige inkomsten en eigendommen vallen onder andere bv).

 

Zoals ik eerder vertelde heb ik nog geen documenten ondertekend, mede doordat de notaris op vakantie is die de oprichting van de bv's regelt. (onderbewust misschien door de onzekere situatie)

Nu wil mijn partner zsm de contracten ondertekenen, maar ik wil dit niet voor mijn bv's rond zijn bij de notaris ivm aansprakelijkheid.

 

Is er iemand die hier zijn ongezouten mening over wil delen? :-\

Mocht het verhaal niet geheel duidelijk zijn, dan zal ik alle vragen beantwoorden

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.