• 0

Samenwerken met een stichting

Beste forumgebruikers,

 

Ik wil als BV samenwerken met een Stichting.

Deze stichting heeft namelijk een product waarvoor mensen betalen en de inkomsten komen dan ten goede van de stichting.

Ik zie echter meer mogelijkheden met betrekking tot de exploitatie van dit product en ik zou het graag wat commercieler willen doen. Echter de stichting mag natuurlijk geen winst uitkeren aan de eigen bestuurders.

De reden dat de stichting er is is juist om het product in stand te houden en te promoten, zonder dat het gedachtegoed erachter verloren gaat.

Ik wil uiteraard op een repsectvolle wijze hiermee omgaan, meehelpen het product aan de man te brengen, maar uiteraard wil ik ook kunnen verdienen aan de inkomsten die het met zich meebrengt als mijn ideeen succesvol ten uitvoer worden gebracht.

Ik sta op goede voet met het stichtingsbestuur wat nu bestaat uit drie personen en zij willen natuurlijk graag gewaarborgd zien dat "hun" product beschermd blijft.

Hoe pak ik dit het beste aan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe zou je dat doen met een licentie?

Heb je daar misschien een voorbeeld van? Qua inkomstenverdeling? Het gaat om een product ter waarde van circa €60.

De inkomsten die zij nu genereren zijn vrij laag. Wanneer zij met mij samenwerken groeit het aantal inkomsten, dus ook voor de Stichting. Alleen die winsten mogen niet uitgekeerd worden.

Ik doe echter al het werk en ik wil er zelf natuurlijk wel aan verdienen, en tevens de ideologische doelstellingen van de stichting respecteren.

Bedankt voor je reactie overigens.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer zij met mij samenwerken groeit het aantal inkomsten, dus ook voor de Stichting. Alleen die winsten mogen niet uitgekeerd worden.

 

Dat is toch helemaal jouw probleem niet. Als ik een blik soep koop van een stichting gaat het mij toch niet aan wat ze met dat geld doen. Ben je behalve als afnemer ook anderszins betrokken bij de stichting?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer zij met mij samenwerken groeit het aantal inkomsten, dus ook voor de Stichting. Alleen die winsten mogen niet uitgekeerd worden.

 

Dat is toch helemaal jouw probleem niet. Als ik een blik soep koop van een stichting gaat het mij toch niet aan wat ze met dat geld doen. Ben je behalve als afnemer ook anderszins betrokken bij de stichting?

 

En, aanvullend op deze wijze woorden van Twa:

 

[*]winsten mogen inderdaad niet uitgekeerd worden aan de oprichters of bestuurders, maar mogen natuurlijk probleemloos aangewend worden om het doel van de stichting te realiseren - dat lijkt mij ook de wens van zo'n ideologische club;

[*]dat er geen winsten uitgekeerd mogen worden neemt betekent natuurlijk niet dat er geen betalingen aan de oprichters of bestuurders gedaan mogen worden - dat is een totaal andere kwestie.

 

Maar primair: laat de zorgen van de stichting voor het bestuur van de stichting en ga je vooral richten op de exploitatie van het product ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties, ik zal het nog even verduidelijken.

De stichting wil een vaste prijs van €60 voor haar product hebben en ik kan het wegzetten voor bv €89

€29 is dan voor mij en ik betaal de stichting gewoon €60.

Het is dus te vergelijken met bv het CBR.

Zij hebben een product: rijbewijs. Het rijbewijs kost vast €45. Iedere rijschoolhouder biedt rijlessen aan om dit rijbewijs te halen tegen prijs X per uur.

 

In mijn situatie is het alleen zo dat ik de eerste en vooralsnog enige aanbieder ben, die ook nog moet helpen de operaties van de stichting te optimaliseren.

 

Wat zou commercieel handig zijn om ervoor te zorgen dat men niet het product direc zelf bij de stichting koopt voor €60?

Hoe kan je zoiets tackelen?

Link naar reactie
  • 0

In mijn situatie is het alleen zo dat ik de eerste en vooralsnog enige aanbieder ben, die ook nog moet helpen de operaties van de stichting te optimaliseren.

 

Wat zou commercieel handig zijn om ervoor te zorgen dat men niet het product direc zelf bij de stichting koopt voor €60?

Hoe kan je zoiets tackelen?

 

Dan is er toch geen probleem: de stichting verkoopt niet aan anderen dan aan jou. Mensen kunnen niet bij de stichting aankloppen om het product te kopen.

 

Maar als dat wel zo zou zijn, wat is dan jouw toegevoegde waarde voor de klant? Wat bied jij meer dan de stichting doet? Ergens moet je de meerprijs kunnen verantwoorden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

In mijn situatie is het alleen zo dat ik de eerste en vooralsnog enige aanbieder ben, die ook nog moet helpen de operaties van de stichting te optimaliseren.

 

 

Waarom moet jij de operaties van de stichting optimaliseren? Wat is jouw relatie met de stichting, anders dan afnemer?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom dit zo moeizaam gaat, snap ik niet. Als zij niks aan de verkoop en ontwikkeling doen en jij helpt ze daarbij, moet het niet zo moeilijk zijn een overeenkomst af te sluiten voor een exclusieve vertegenwoordiging. Tussen de regels door is te lezen dat er meer speelt. Kun je om een of andere reden niet vragen om een exclusieve vertegenwoordiging of is er tweespalt in het stichtingsbestuur?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En je kunt natuurlijk heel simpel voor de stichting werken, als direct personeelslid of externe partij die ingehuurd wordt om de boel te optimaliseren. Dan heb je geen gedoe met twee partijen die onder eigen naam hetzelfde product verkopen voor andere prijzen. Daarvooer hoef je niet 'in de stichting' te zitten maar kun je wel prima de afspraken zo vormgeven dat het eindresultaat naar ieder wens is.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties tot nu toe mensen. Twabla, het gaat helemaal niet moeizaam en er speelt helemaal niets, er is geen tweespalt in de stichting oid. Mijn vraag is gewoon zoals het er staat.

Het overwegen in licentie was een zeer goede opmerking waar ik wat mee kan. Verder kan ik idd een overeenkomst maken zodat mensen via mij het produkt afnemen voor 3 jaar, voor mijn prijs ipv die van de stichting.

Heb in ieder geval feedback gehad van de stichting dat ze mijn plannen omarmen, net als de optie van een licentieovereenkomst.

 

Dennis en Marnix bedankt! En Twabla ook, mits je je conspiracytheorieknop uitzet :-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.