• 0

op en aanmerkingen gevraagd voor nieuwe groothandelswebshop

Omschrijving van je concept:

Groothandel in sextoys, Lingerie en dvd's.

Ik wil me voor belangrijk deel gaan toeleggen op dropshipping, het verzorgen van het voorraad en logistieke werk voor andere webshops.

Maar uiteraard kunnen (web)shops ook gewoon normaal bij me inkopen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

dit systeem is de afgelopen 4 jaar al aan gewerkt maar bouw van systeem kwam steeds niet ver genoeg van de grond door diverse omstandigdheden.

Afgelopen weken is echter met een nieuwe partij heel hard gewerkt aan het online krijgen van een webshop geheel gericht op B2B verkopen.

Website is dus gebouwd. Hieraan zal de komende dagen nog de laatste hand gelegd worden om teksten aan te passen en toe te voegen. Laatste modules worden nog aangepast om info juist weer te geven en aantal zaken moeten nog getest worden.

 

Verder zijn er ruim 7500 producten aan de juiste categorieën toegevoegd en de juiste optie waardes gegeven (zodat opties als kleur of maat gekozen kunnen worden).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

ik wil zelf bij de verkoop minder afhankelijk worden van google traffic en wil een oplossing bieden voor de honderden/duizenden webshops die er zijn die dit soort producten verkopen of willen verkopen maar geen behoefte/ruimte/geld hebben om alle producten zelf op voorraad te houden en de verzending te verzorgen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Meeste groothandels die er in Europa zijn zijn nog helemaal ingericht op levering van grote hoeveelheden naar de B2B klant en kunnen niet direct naar eindklant leveren (dropshipping).

Zijn wel een paar bedrijven die dit doen maar ik bied hierbij weer een heel assortiment aan.

Daarnaast wil ik me op nog een paar punten onderscheiden maar die kan ik nog even niet noemen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop op feedback over de uitstraling van de site, duidelijkheid en gebruikersgemak.

Heb aantal punten die naar mijn idee voor verbetering vatbaar zijn en ben benieuwd of die hieruit ook naar voren komen.

 

1 voorbeeld: ik tweiffel over de manier waarop de categorieën links weergegeven zijn. Vond dit bij ontwerpen erg mooi en handig dat alles direct uitgeklapt zichtbaar is, maar in de praktijk is de lijst toch wel erg lang geworden.

Verder zijn alle op en aanmerkingen welkom.

 

Ik hoor ook graag hoe de snelheid van de website bij jullie is. Is nog vrijwel niks aan snelheids optimalisatie gedaan, dit zal eerdaags nog gebeuren.

 

Site: http://www.erointimate.com/index.php - voor mensen die verder willen testen kan ik ook login verstrekken zodat interne systemen bekeken/getest kunnen worden.

 

 

 

 

[spatie in kopregel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Groothandel staat nu in een nogal kleine schrijfletter. Ik keek er de eerste keer overheen. Na je vraag nog eens gelezen te hebben ging ik op zoek naar elementen die wezen op een groothandel. Niet de gewone weg dus !

 

De vaktermen zoals dropschipping zullen veel mensen direct duidelijk maken dat het een groothandel betreft.

 

Mooi werk !

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je categorieen structuur niet.

 

Je begint eerst met een hele rij aan categorieen m.b.t. kleding, daaronder ga je die weer herhalen onder Dames lingerie.

 

Die lijst is ook veel te lang, ik heb datzelfde probleem met een webshop van mij, ook veel categorieen. Ik heb dat met deze extensie opgelost: Category 3 Level Toggle Menu - vQmod

Standaard toon je dan alles dichtgeklapt, openklappen van het menu betekent dan dat de pagina niet opnieuw geladen hoeft te worden (wat OpenCart standaard wel doet).

 

Hoe kunnen webwinkels bestellen? Inloggen en dan de bestelling doen? Of per email of xml o.i.d.?

 

En wie kunenn er allemaal bij jou bestellen? Als dat iedereen mag zijn wees dan voorbereid op werkelijk iedereen, ook hobbyisten, mensen-die-snel-rijk-denken-te-worden, 12-jarigen etc. etc. Vervelend voor webwinkeleigenaren die wel serieus zijn, want dat soort figureren verpesten de markt met al die mijnwebwinkeltjes. Dan is er voor niemand nog geld aan te verdienen.

Mod edit: ankertekst toegevoegd en hyperlink werkend gemaakt

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je categorieen structuur niet.

 

Je begint eerst met een hele rij aan categorieen m.b.t. kleding, daaronder ga je die weer herhalen onder Dames lingerie.

dat is een tekortkoming in het huidige import systeem. de bovenstaande losse kleding categorieën is een heel aparte categorie structuur voor andere webshop. maar huidige import systeem zet die automatisch aan in de shop. moet ik straks dus weer handmatig uitzetten. Is iets dat in een geheel nieuw te bouwen import en export systeem wordt opgelost.

Die lijst is ook veel te lang, ik heb datzelfde probleem met een webshop van mij, ook veel categorieen. Ik heb dat met deze extensie opgelost: Category 3 Level Toggle Menu - vQmod

Standaard toon je dan alles dichtgeklapt, openklappen van het menu betekent dan dat de pagina niet opnieuw geladen hoeft te worden (wat OpenCart standaard wel doet).

Bij ontwerp vond ik mooi dat alles direct zichtbaar was, maar is toch wel erg lang inderdaad. denk dat ik toch maar ingeklapt moet gaan plaatsen en sub categorieën pas zichtbaar moet maken na aanklikken hoofd categorie.

Hoe kunnen webwinkels bestellen? Inloggen en dan de bestelling doen? Of per email of xml o.i.d.?

Is dat niet duidelijk? als je producten bekijkt zie je al "in winkelmandje button". Bestellen gaat dus gewoon door toevoegen van producten aan een winkelmandje. Via XML (inschieten via een API) wil ik wel gaan aanbieden maar is geen standaard systeem voor verkrijgbaar dus moet helemaal van de grond af gebouwd worden en is redelijk duur. dat zal dus pas later beschikbaar komen.

En wie kunenn er allemaal bij jou bestellen? Als dat iedereen mag zijn wees dan voorbereid op werkelijk iedereen, ook hobbyisten, mensen-die-snel-rijk-denken-te-worden, 12-jarigen etc. etc. Vervelend voor webwinkeleigenaren die wel serieus zijn, want dat soort figureren verpesten de markt met al die mijnwebwinkeltjes. Dan is er voor niemand nog geld aan te verdienen.

 

 

Enkel zakelijke aanbieders mogen bij mij inkopen. Kort gezegd: bedrijven met een KvK en BTW nummer. zonder KvK en BTW nummer kan je ook geen account aanmaken. en voordat je account geactiveerd wordt controleer ik die gegevens.

Zonder account kan je niks bestellen en zie je de prijzen ook niet.

 

Mod edit: en nog maar een keer ankertekst toegevoegd en hyperlink werkend gemaakt

Link naar reactie
  • 0

Ja is wel duidelijk dat je zelf de producten moet bestellen via de website.

 

Echter Ik heb zelf veel met dropshipping te maken gehad en daar konden de orders gemaild worden. Kortom ik had daar in OpenCart een heel systeem omheen gebouwd, die de bestellingen automatisch doorstuurde per mail naar de juiste leveranciers (na goedkeuring van de order). Ik moet er niet aan denken dat ik al die orders iedere keer zelf bij elkaar zou moeten klikken bij allemaal verschillende leveranciers. Dit zou mij weerhouden om hiermee aan de slag te gaan.

 

Uiteraard moet men een KvK nummer hebben om te kunnen bestellen, maar let maar op, zodra bekend is dat een bedrijf aan dropshipping doet, dan komt er van alles op af. Ik vind dat als je met je producten/ bedrijf een bepaalde kwaliteit wil uitstralen, dit echt niet ten goede komt als straks je producten in allerlei prutswinkeltjes liggen. Maar dat is mijn mening.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ja is wel duidelijk dat je zelf de producten moet bestellen via de website.

 

Echter Ik heb zelf veel met dropshipping te maken gehad en daar konden de orders gemaild worden. Kortom ik had daar in OpenCart een heel systeem omheen gebouwd, die de bestellingen automatisch doorstuurde per mail naar de juiste leveranciers (na goedkeuring van de order). Ik moet er niet aan denken dat ik al die orders iedere keer zelf bij elkaar zou moeten klikken bij allemaal verschillende leveranciers. Dit zou mij weerhouden om hiermee aan de slag te gaan.

wordt nog gewerkt aan een quick order systeem waarbij je in een soort van tabel snel de artikelnummers en aantallen kan invullen en dan automatisch de productnamen en prijzen erbij opgezocht worden en je dan in 1 keer al die producten aan winkelmandje toevoegd.

 

Via e-mail accepteren... moet ik eens over nadenken, leverd wel weer erg veel werk op aan mijn kant om die orders dan in te voeren.

Uiteraard moet men een KvK nummer hebben om te kunnen bestellen, maar let maar op, zodra bekend is dat een bedrijf aan dropshipping doet, dan komt er van alles op af. Ik vind dat als je met je producten/ bedrijf een bepaalde kwaliteit wil uitstralen, dit echt niet ten goede komt als straks je producten in allerlei prutswinkeltjes liggen. Maar dat is mijn mening.

is lastig tegen te houden denk ik, Zeker als ik de enige ben die zeer selectief gaat worden met accepteren van groothandels klanten.

Is de bedoeling marktaandeel af te snoepen van bepaalde groothandels waar nu hoofdzakelijk door webshops ingekocht word.

Lastig om controleerbare criteria op te stellen voor wie te wel als klant voor groothandel en/of dropshipping accepteert.

Link naar reactie
  • 0

Voor jou maakt het niet uit. Hoe meer webshops die mee doen, des te beter voor jou.

 

Voor de webshophouder echter niet. Want allemaal verkoop je hetzelfde, zelfde afbeeldingen etc. etc.

 

Leuker voor een webshophouder om de buit te verdelen tussen een aantal concurrenten, dan straks met tientallen anderen dezelfde spullen te verkopen. Wij begonnen destijds erg goed, totdat jan en alleman erbij kwam. Ondanks onze topposities verkochten we aanmerkelijk minder. Want klanten zien ook dat het allemaal dezelfde producten zijn, dus dan speelt opeens prijs nog een rol. Werkt niet motiverend als je bijna gedwongen wordt om daar dan aan mee te doen.

 

Vervolgens gaan de goeien geen tijd meer besteden aan een webshop die sporadisch iets oplevert. Met als gevolg dat de hobbyisten en zolderkamerverdieners overblijven.

 

Klinkt misschien overdreven, maar zo is het toen echt gegaan.

 

Ik zou in ieder geval een limiet stellen aan het aantal webshops, of eisen stellen aan de kwaliteit of wat dan ook. Leuker voor iedereen en dan is het de moeite waard voor de webshoppers om er tijd in te steken.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

momenteel worden in Nederland (en omringende landen) voornamelijk producten van 2 andere groothandels aangeboden.

Veel shops hebben dus inderdaad allemaal hetzelfde assortiment.

 

Limiet aan aantal webshops zou dom zijn voor mezelf.

Ik richt me met deze producten juist voornamelijk op webshops en in veel mindere mate op stenen winkels in de winkelstraat.

In de winkels in de winkelstaart zijn deze producten al heel erg pupulair met verkoop en worden ze bijna wereldwijd overal al aangeboden.

 

In webshops wordt een groot deel van mijn assortiment nog bijna niet aangeboden en juist daarop ga ik me richten om deze producten ten koste van producten van huidige groothandels op internet in webshops aangeboden te krijgen.

 

eisen stellen aan kwaliteit... weet nog niet zo goed hoe ik me dat zou moeten voorstellen en handhaven.

 

Weiger ik die klant dan kan hij (groot) deel van de producten ook elders krijgen of als hij dat nu nog niet kan zal een concurrent daarop wel inspringen) en ben ik klant kwijt en gebeurd er nog steeds hetzelfde.

 

Door KvK en BTW nummer verplicht te stellen voorkom ik al die 13 en 14 jarige kinderen die talloze shops maken zonder serieus mee bezig te zijn.

Maar helemaal is dat niet te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniël,

 

ik ga dit op een 'geschikt' moment uitgebreider bekijken vanwege mijn algemene belangstelling voor OC webshops ;).

 

Voor nu ontbreken een favicon en ik zou sextoy(s), lingerie en dvd vooraf laten gaan aan dropshipping en groothandel. Dat is wat je wilt verkopen.

 

Webshopnaam met schreef vind ik vreemd en de tagline is inderdaad slecht leesbaar.

 

Ik zou voor de groepen sextoys, lingerie en dvd in ieder geval ook een informatiepagina aanmaken!

 

Ik zie wél prominent 'meer informatie', maar niet direct 'kopen' bij producten.

 

De SEO-URL's zijn nog slordig van opmaak met streepjes en underscores en soms ontbrekende SEO-tekst. En ik lees Engelse namen en teksten op Nederlandse productpagina's. Spatiëring en interpunctie is in het algemeen slordig.

 

Purelove, sexshopsupply geeft een vreemde doodlopende link.

 

Genoeg werk te doen nog.

 

Waar staan de verkoopargumenten voor wederverkopers om juist jouw assortiment in te slaan en om juist met jou samen te werken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniël,

 

ik ga dit op een 'geschikt' moment uitgebreider bekijken vanwege mijn algemene belangstelling voor OC webshops ;).

prima, als je eens een "rondleiding" door het systeem wil dan hoor ik dat wel.

 

Voor nu ontbreken een favicon en ik zou sextoy(s), lingerie en dvd vooraf laten gaan aan dropshipping en groothandel. Dat is wat je wilt verkopen.

favicon is leuk om straks te doen ja als de shop helemaal loopt. dan kan ik dat wel toevoegen. Titel tag moet ik nog eens serieus naar kijken, zit nog geen gedachte achter kwa SEO.

Webshopnaam met schreef vind ik vreemd

Ik weet even niet wat je hiermee bedoeld.

 

en de tagline is inderdaad slecht leesbaar.

wordt nog aangepast.

Ik zou voor de groepen sextoys, lingerie en dvd in ieder geval ook een informatiepagina aanmaken!

is iets om in overweging te nemen.

 

Ik zie wél prominent 'meer informatie', maar niet direct 'kopen' bij producten.

De SEO-URL's zijn nog slordig van opmaak met streepjes en underscores

SEO urls zijn nu eigenlijk opgemaakt door de productnaam te nemen en alle spaties te vervangen door een underscore. Daarna alle byzondere tekens verwijderd en dan is de SEO url geboren. - stonden dan dus al in de naam. en met 8 duizend producten (voorlopig) niet te doen om voor elk product handmatig een SEO url te maken.

en soms ontbrekende SEO-tekst.

Welke tekst bedoel je? categorie SEO omschrijving of een meta omschrijving?

Overigens verwacht ik ruim 90% van de klanten binnen te halen uit zelf aanschrijven en direct contact en maximaal 10% maar waarschijnlijk minder vanuit google. doelgroep is behoorlijk beperkt en dus makkelijk op eigen initiatief te benaderen.

En ik lees Engelse namen en teksten op Nederlandse productpagina's. Spatiëring en interpunctie is in het algemeen slordig.

Alle productomschrijvingen zijn afkomstig vanaf leveranciers. wil graag eigen unieke omschrijvingen maken maar met 8 duizend producten is dat erg veel werk en erg duur (ben zelf geen tekstschrijver).

Purelove, sexshopsupply geeft een vreemde doodlopende link.

Is een categorie foutje die ik straks als alle producten erin staan verwijder.

Genoeg werk te doen nog.

 

Waar staan de verkoopargumenten voor wederverkopers om juist jouw assortiment in te slaan en om juist met jou samen te werken?

 

Groet,

 

Highio

nog genoeg te doen ja, ben nu alle meest noodzakelijke punten aan het oplossen zodat de site online kan en er weer omzet gemaakt kan worden. daarna verbeter traject in om al die kleine puntjes die er zijn te verbeteren en op te lossen.

Link naar reactie
  • 0
Ik weet even niet wat je hiermee bedoeld.

Schreef verwijst naar het lettertype. Ik vind dit niet bij een logo in deze branche passen (smaak).

 

Welke tekst bedoel je? categorie SEO omschrijving of een meta omschrijving?

Tekst voor de SEO-URI.

 

Als je klanten op een andere manier overtuigt, dan mag de tekst of het idee ook best op de webshop (onder bedrijfsinformatie) staan, toch?

 

Succes met de aanpassingen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

zo zijn weer diverse zaken gedaan:

 

* alle producten staan nu in het systeem (altans... de laatste 500 nieuwe producten moeten nog)

* lege en onjuiste categorieën zijn uitgezet (categorieën inklappen moet nog gebeuren)

* tagline/slogan is aangepast en iets duidelijker (nog niet 100% tevreden)

* op aantal plekken nog wat duidelijker gemaakt dat we groothandel zijn en niet aan particulieren leveren

* quick order systeem is in testfase bij de maker hiervan.

* (Itijdelijke) favicon toegevoegd (moeilijk om op 16 x 16 pixels iets relevants te krijgen)

* verzendsysteem erin gezet

* aantal extra modules geinstaleerd

* helpdesk plaatje doorgelinkt naar contact pagina.

* diverse andere (kleine puntjes).

 

Moeten nog diverse zaken gebeuren zoals (nieuwe) teksten op aantal plaatsen maar hiervoor is ondertussen opdracht gegeven en verwacht ik binnen paar dagen te kunnen plaatsen.

Andere dingen gebeuren de komende weken. Moet aantal zaken paar weken uitstellen omdat programmeur vanaf volgende week 3 weken op vakantie gaat en nu dus eerst de meest noodzakelijke dingen gedaan worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.