• 0

De zoveelste die kleding wilt laten produceren!

Beste forumleden!

 

Ook ik ben jong, en speel met het idee om een eigen kleding lijn/merk op te zetten, zoals nog 872857 anderen.

Ik heb geen ervaring binnen deze branche, en beschik over een klein budget, maar toch denk ik dat mijn idee zeker uitvoerbaar is.

 

Ik wil mij namelijk richten op mannen polo's in een bepaalde stijl.

Hiervoor heb ik 4 ontwerpen gemaakt en een eigen logo gecreeërd. in wil dit graag via een webshop in de zeflde stijl gaan verkopen.

 

Ik kan vrijwel alles zelf wat hierbij komt kijken, behalve de polo's daadwerkelijk maken!

 

Ik zoek dus een manier om met fabriekanten in contact te komen die kwalitatief hoogwaardige polo's kunnen maken, in kleine hoeveelheden. (het liefst 40 stuks)

Ook moeten zij het logo voor op de borst kunnen maken op een vergelijkbare manier als dat van Lacoste.

 

Ik ken de site Alibaba, maar zie hier echt door de bomen het bos niet meer zoveel aanbieders van vooral grote partijen.

 

Dus nu concreet mijn vraag: Hoe vind ik contact met kleding producenten die in kleine oplages kunnen leveren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

Ik heb de zoekfunctie zeker gebruikt, en kwam er inderdaad achter dat ik niet de enigste ben met deze vraag.

Toch heb ik nergens een goed antwoord gevonden.

 

Welke stappen moet ik nu maken om in contact te komen met producenten die kleine hoeveelheden leveren? Waar begin ik mijn zoektocht?

Link naar reactie
  • 0

Polo's zijn in alle soorten en maten te koop. Logo's kunnen ingeweven worden (duur) of later toegevoegd (transfer is goedkoper). Verdiep je even in die techniek, dan is het vinden van een leverancier ook veel makelijker.

 

Zoek je 40 stuks in totaal of per maat? Als dat je totale order is, dan kun je waarschijnlijk het beste zoeken naar promotionele kledingleveranciers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je hulp!

 

Het logo apart gemaakt worden op een vergelijkbare manier als het logo van lacoste, en vervolgens op de polo worden gezet.

Voorbeeldje: http://www.findfreegraphics.com/image-10/lacoste+logo.htm

 

Het gaat om een totaal van 40 stuks. Waarvan 4 verschillende ontwerpen in 2 verschillende maten.

 

Het is een goede tip om te zoeken naar promotionele kledingleveranciers.

Ik vind het alleen lastig waar ik moet zoeken? hoe vind ik fabrikanten die dergelijke polo's kunnen maken in kleine oplages?

Link naar reactie
  • 0

 

Met "die polo's liggen al klaar", bedoel je te zeggen dat vrijwel elke fabriekant polo's kan maken met verschillende kleurvlakken en dergelijke?

 

Elke fabrikant kan die maken ja,maar niet in die aantallen.

 

Wat TwaBLA bedoelde(denk ik:) ) is dat er standaard polo's in veel kleuren reeds op voorraad liggen bij fabrikanten,drukkerijen. Daar kan je dan je logo op borduren,drukken,transfer.

Link naar reactie
  • 0

Met "die polo's liggen al klaar", bedoel je te zeggen dat vrijwel elke fabriekant polo's kan maken met verschillende kleurvlakken en dergelijke?

 

Denk nou eens een beetje na. Er is geen fabrikant die een complete productielijn opstart voor 40 polo's. Je zal dus met standaard polo's moeten werken. Die liggen op voorraad bij diverse leveranciers van promotionele kleding en zij zijn gewend om transfers te maken in kleinere oplagen.

 

Als je kleurvlakken wenst, zal je een atelier moeten inschakelen en dan kosten die polo's een veelvoud van standaard polo's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bijde bedankt voor jullie reactie,

 

Ik denk na hoor? ik heb hier totaal geen ervaring mee dus vind het moeilijk in te schatten wat fabrikanten wel en niet doen.

Op standaart polos met een eigen logo'tje er op zit ik niet te wachten, dan zal ik dus op zoek moeten gaan naar een atelier.

 

Wat zijn denken jullie de minimale hoeveelheden waarin je 4 verschillende ontwerpen in 2 verschillende maten kunt laten maken zonder te werken met een duur atelier?

Link naar reactie
  • 0

Pfoee dan heb ik me daar lelijk op verkeken.

 

Dan is mijn concept dus alleen haalbaar als ik met een duur attelier werk en €150,- per stuk ga vragen?

 

Probeer een online campagne op te zetten waarin je je producten presenteert. Probeer op deze manier onder vrienden,bekenden en fans voororders binnen te halen voor je eerste ontwerp. Vanaf een 300 stuks zijn er wel degelijk opties in Portugal voor een eigen ontwerp.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg in mijn omgeving goede reacties over de ontwerpen, niet alleen van vrienden.

 

Ik denk alleen dat het nodig is om fotos van modellen met de polos aan nodig zijn om echt de sfeer over te brengen die ik wil neer zetten, dat gaat niet lukken met tekeningetjes ben ik bang. En daarvoor heb ik dus echte exemplaren nodig... Ook wil ik kijken of bepaalde artiesten die passen bij de doelgroep me willen helpen door de shirts te dragen. Op deze manier hoop ik het balletje aan het rollen te krijgen. Maar om dit te realiseren heb ik dus eerst een paar echte polo's nodig.

 

Heb jij (of iemand anders) misschien een concreet advies wat ik nu het beste kan doen om dit voor elkaar te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Dan is mijn concept dus alleen haalbaar als ik met een duur atelier werk en €150,- per stuk ga vragen?

 

Nee, je laat een atelier een eerste partijtje maken. Verkoopt die voor de prijs die je zou vragen bij een grotere partij. En als je overstolpen wordt met orders, geeft je accoord aan die grotere opdracht. Dan leg je dus geld toe op de testpartij, maar dat zijn kosten voor marktonderzoek die je later terugverdient op de grotere partij. Zorg wel dat je de vraag in beweging houdt, dus moet de go/nogo voor grotere productie voorbereid zijn als de kleine partij op de markt gezet wordt. Mensen gaan geen maanden wachten op hun bestelling.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt dat is een hele logische maar doeltreffende opmerking denk ik, zo had ik het nog niet bekeken!

Ik denk dat deze strategie goed aansluit bij mijn concept en ga dit hoogstwaarschijnlijk toepassen, bedankt!

 

Toch vind ik het moeilijk om al googlend goede atteliers en fabriekanten te vinden, heeft iemand daar nog tips voor?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie in verschillende topics op dit forum genoeg landen langs komen, maar het probleem is vooral dat ik niet weet hoe ik in contact kom met de juiste fabrikanten?

 

p.s. Ben ook wel een beetje benieuwd naar het antwoord op de laatste vraag van geschenkplein.nl ;D

Link naar reactie
  • 0

@espen,

Ik waardeer het sowieso dat je met me mee denkt en probeert te helpen, begrijp me niet verkeerd! maar dit is niet het onderwerp waarom ik een topic ben gestart. Hoe ik ze aan de man ga brengen is 1 van de vele fasetten van het ondernemen. Ik heb het hier in mijn eerste post niet over gehad omdat dit niet relevant is voor mijn vraag, namelijk: hoe vind ik de juiste fabrikant?

Nogmaals ik waardeer je input, maar het verkopen gaat goed komen!

 

@R. v. Zandwijk

Ik wil liever niet mijn eigen ontwerpen hier posten, maar ik kan wel beter omschrijven wat ik wil.

De kwaliteit, het materiaal, het model (eigenlijk alles) van de polo zelf en het logo, mogen het liefst identiek zijn aan de polo's van Lacoste (maar dan uiteraard met mijn merk als logo).

Het enigste verschil is dat Lacoste vaak 1 kleur gebruikt, of horizontale strepen (of in hun nieuwe lijn allerlei apparte patronen). Ik wil graag met kleurvlakken werken. Bijvoorbeeld een witte polo met een roodkleurig vierkant vlak er op. De kleuren die ik wil gebruiken moeten niet hard zijn, meer zachten tinten. Ook wil ik dat het niet erop gedruikt is, maar echt de stof zelf door en door die kleur heeft.

 

Hier een plaatje van een Lacoste polo, bedankt voor de hulp!

Voorbeeld_kwaliteit.thumb.jpg.a203b01f96bd87a0178c3de676c717c2.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.