How to spot a manager

Aanbevolen berichten

Variant:

 

Een schaapherder hoedt zijn kudde op een berg. Op een gegeven moment stopt er een auto waaruit een keurig geklede heer stapt. “Wat een mooie kudde,” zegt die. “Als ik u kan vertellen hoeveel schapen uw kudde telt, mag ik dan een schaap uitzoeken?”

 

“Wat mij betreft prima,” zegt de schaapherder. De keurige heer vertrekt en komt de volgende dag terug met twee assistenten en een paar computers. Na een week hard werken gaat hij weer naar de schaapherder en zegt: “Het zijn er 234.”

 

“U zit er niet ver naast," zegt de schaapherder. "En omdat u er zo dicht bij zit, mag u toch een schaap uitzoeken”. De heer zoekt een schaap uit en wil vertrekken. Dan zegt de schaapherder: “Mijnheer, als ik raad wat uw beroep is, krijg ik dan mijn schaap terug?”

 

“Dat is goed,” zegt de heer. “U bent manager,” zegt de schaapherder. “Hoe weet u dat?” vraagt de heer, verwonderd.

 

“Dat zal ik u uitleggen: in de eerste plaats doet u dingen die niets toevoegen, want ik weet natuurlijk precies hoeveel schapen ik heb. Vervolgens besteedt u aan deze onzin een heleboel tijd van uzelf en van anderen. En ten slotte, het allerbelangrijkste, u hebt geen verstand van schapen. En mag ik dan nu mijn hond terug?”

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.