• 0

Google AdWords voor een taxateur

Voor een klant van ons willen we eens proberen of Google AdWords kan helpen om hem wat meer klanten te bezorgen. Het is een taxateur actief in de Stedendriehoek (Apeldoorn, Zutphen, Deventer)

Nu ben ik bezig met het invullen van de zoekwoorden, maar ik vraag me nu af welke zoekwoorden ik moet gebruiken en of je op 1 regel ook meerder zoekwoorden (zeg maar "taxatie deventer") kunt gebruiken.

Iemand hier ervaring mee??

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

• 0

Je kunt inderdaad meerdere termen op 1 regel gebruiken, dat lijkt me wel een verstandige aanpak.

Als je 'taxateur deventer' als zodanig neerzet wordt je advertentie gematched op zoekopdrachten waarin beide woorden voorkomen. (bijvoorbeeld 'taxateur in deventer'). Wanneer je de term tussen " neerzet, wordt er gematched op een zoekopdracht die precies overeenkomt met je keyword.

Verder zijn er nog negatieve zoekwoorden, die niet in de opdracht voorkomen. Stel dat je onroerend goed taxeert, maar geen auto's of kunstwerken, dan zou je de laatste als negatieve term kunnen opnemen. Dat doe je door er een - voor te plaatsen.

Kun je hiermee verder?

• 0

Hier kan ik zeker verder mee

wat is nu de consequentie als ik een "+" tussen de twee zoektermen op 1 regel zet dan??

ik zat zelf te dneken aan de volgende zoektermen:

taxatie deventer

taxateur deventer

taxatie zutphen

taxateur zutphen

taxatie apeldoorn

taxateur apeldoorn

moet ik nu ook de meer algemene zoektermen "taxatie" en "taxateur" ook nog toevoegen? En ja inderdaad is hij taxateur van onroerende zaken, dus kan ik dan als zoekterm ook toevoegen "-kunst" en "-auto"

Verder zit ik ook nog even te kijken naar de regio die je invult. Hoe bepaalt de zoekmachine waar de mensen vandaan komen als jij aangeeft dat het moet gaan om mensen uit Deventer, Apeldoorn, ZUtphen of bv. een straak van 25km rondom Deventer??

• 0

Ga het gewoon proberen! Google geeft je allerhande richtlijnen om je combinaties te testen. Het is niet te doen om dat vooraf allemaal te bepalen. Als je je maximum-bedragen in de gaten houdt kun je je nooit een buil vallen. En bovendien: slecht scorende advertenties leveren niks op, maar kosten ook niks.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

• 0

slecht scorende advertenties leveren niks op, maar kosten ook niks.

Let op: deze gedachte is een veel gemaakte (beginners) fout bij Adwords campagnes. De positie van een advertentie wordt mede bepaald door door het (historische) aantal kliks dat deze krijgt t.o.v. het aantal vertoningen. Als je begint met te brede woorden heb je snel kans dat je advertentie uitgeschakeld wordt wegens een te lage CTR. Dit kun je wel opnieuw weer activeren, maar je blijft dan de 'ballast' van de de lage historische CTR meedragen in de toekomst m.a.g. lagere posities, minder kliks etc...

Het is beter een campagne 'smal' te beginnen en ook meerdere gerichte advertenties te schrijven gericht op b.v. "huis taxeren" en "onroerend goed taxeren". Des te beter je tekst aansluit bij de zoekwoorden, des te hoger de CTR en betaal je in de toekomst minder voor hogere posities.

In jouw geval zou ik met een stuk of 5 advertenties i.c.m. met een 200 zoekwoorden beginnen en dit dan later uitbouwen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

• 0

Verder zit ik ook nog even te kijken naar de regio die je invult. Hoe bepaalt de zoekmachine waar de mensen vandaan komen als jij aangeeft dat het moet gaan om mensen uit Deventer, Apeldoorn, ZUtphen of bv. een straak van 25km rondom Deventer??

Dit wordt op basis van het IP adres bepaald en is volgens Google voor 75% nauwkeurig.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

• 0

Ik beschik zelf over een ip-naar-land database, waarschijnlijk uit dezelfde bron als die van google. Voor zover ik weet is deze aanzienlijk beter dan 75% nauwkeurig - in ieder geval voor IP's van de westerse landen en de grote aziaten.

Voor zover ik weet bestaat er nauwelijks techniek om te targetten op gebieden -binnen- nederland. Groningen of maastricht - het wordt allebei geteld als 'nederland' en dus ook weergegeven bij de zoekresultaten. Mogelijkheden met groter detail heb ik bij google of overture nog niet gezien.

Je kunt nu 2 dingen doen om te voorkomen dat je geld verspeelt aan mensen buiten de target regio: Alleen gaan voor zoekopdrachten met daarin de naam van een plaats of pronvicie, of je werkgebied vermelden in de advertentie ("de snelste taxateur uit deventer", ofzo).

Nadeel van aanpak 1 is dat veel mensen je advertentie mislopen. Nadeel van aanpak 2 is dat veel mensen hem zien maar niet klikken, wat uiteindelijk tot een (te) lage clickratio kan leiden met uitsluiting tot gevolg.

• 0

Klaarblijkelijk zijn ze dus toch al wat verder als ze binnen Nederland 75% kunnen 'targetten'. Ze bieden het niet voor niets aan natuurlijk. Google heeft toen zo'n bedrijf daarvoor overgenomen. Iets met 'mapping' erin maar weet niet meer precies wat. 'mindmapping'?

Hope is not a strategy!

• 0

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter meerdere advertenties aanmaken met voor elke advertentie een aantal zoekwoorden, waarbij er wel meerdere op een regel gebruikt worden.......

Met die regio vraag ik me dus nog steeds af of het goed werkt en of je niet beter de plaatsnaam/regio in de zoekwoorden kunt zetten.

Hoe zouden jullie bv. een taxateur zoeken in Google voor je huis in Deventer??

• 0

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter meerdere advertenties aanmaken met voor elke advertentie een aantal zoekwoorden, waarbij er wel meerdere op een regel gebruikt worden.......

Met die regio vraag ik me dus nog steeds af of het goed werkt en of je niet beter de plaatsnaam/regio in de zoekwoorden kunt zetten.

Yep, dat is het beste.

Ik zou de regio functie gewoon proberen én de plaatsnaam en regio in de advertentieteksten plaatsen. Daarbij kun je natuurlijk de geografische koppelingen aan de keywords maken. Hiermee heb je de grootste kans dat je een hoge CTR behaald en dus hoge posities tegen een lage CPC ;D

Hope is not a strategy!

• 0

Sowieso, waar zit die regio-optie in adwords? Ik heb hem nog niet kunnen ontdekken.

Volgens de documentatie is het beschikbaar in 'bepaalde landen', wellicht valt nederland daar niet onder. Voor de VS is nl wel een translatie van ip adres naar regio (staat en soms nog wat fijner) beschikbaar - ligt het daaraan?

• 0

Op het moment dat je een nieuwe campagne aanmaakt heb je de keuze tot een internationele, nationale, of regionale campagne. Ik denk dat je het daarna niet meer kunt veranderen.

Ik heb deze week nog uit de mond van de Salesmanager Benelux van Google gehoord dat ze in NL met 75% nauwkeurigheid geografisch kunnen targetten.

Klik in 'campagnebeheer' maar eens op 'nieuwe campagne maken'. Je ziet dan meteen in de rechter kolom de mogelijkheden.

Hope is not a strategy!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar