• 0

BTW op design- en ontwikkelkosten land buiten EU

Beste HL'ers,

 

Ik importeer sieraden uit een land buiten de EU, Indonesië. Dit jaar ben ik naar mijn leverancier toe gevlogen om mijn eerste samples te laten ontwikkelen. Op basis van deze samples heb ik mijn eerste bestelling gedaan vanuit Nederland en dit is geïmporteerd. Uiteraard betaal ik invoerrechten en BTW over hetgeen dat geïmporteerd is. Ik heb de volgende factuur ontvangen van mijn leverancier:

 

Producten EUR 1000,00 (hierover btw betaald via mijn inklaarder)

Huur auto gedurende 30dgn EUR 350,00

Design en ontwikkelkosten samples EUR 200,00

 

Mijn vraag: Betaal ik ook BTW over de design en ontwikkelkosten van de samples die ik niet geïmporteerd heb maar waar wel mijn bestelling op gebaseerd is?

 

Via de website van de belastingdienst blijkt dat voor de huur van de auto geen btw verschuldigd is in NL als de maximum huurperiode 30dgn is.

 

Hoor graag of iemand hier een antwoord op heeft.

 

Mvg,

 

Dennis

 

 

The best time to plant a tree was 20 years ago..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yep!

 

Edit: even nuanceren. De autohuur is belast in het land waar de huur plaatsvond. Het design niet. Die geef je in NL aan als uit het buitenland verworven diensten waarvan de BTW naar jou is verlegd (vraag 2a op de aangifte). Vervolgens trek je diezelfde BTW weer af als voorbelasting bij vraag 5b. Per saldo betaal je dus geen BTW

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.