• 0

Artiesten regeling

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Kai,

 

Dat is nogal complexe regelgeving, en afhankelijk van een aantal factoren. Is de artiest/band bijvoorbeeld zelf ingeschreven bij kvk / buma/stemra? Is er een samenwerkingsverband of hebben ze een contract met een productie- of management bedrijf?

 

Misschien kun je iets specifieker over jouw situatie zijn?

 

 

Martijn

 

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
  • 0

Ze zijn nog nergens ingeschreven, en zijn pas 2 jaar het spelen.. Ze hebben ook nog geen contract...

 

Dus een beginnende band die ik eventueel zou gaan willen verlonen via mijn toekomstige boekingskantoor.. Wil graag weten op welke manieren dat kan,.

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

  • 0

Zolang je salarisadministratie < 10 personen is, is het eigenlijk altijd goedkoper om hier een gespecialiseerd bureau voor in de handen te nemen, of een administratiekantoor. Bij dit soort aantallen kost de software (lees halfjaarlijkse/kwartaal updates) meer dan het uitbesteden in totaal......(en dan hebben we het nog niet eens over de cursussen die je dan evt. zou moeten volgen....

 

Egbert Punter

  • 0

Het getal dat 2thepoint noemt wil ik graag nuanceren. Financieel gezien klopt die 10 wel. Operationeel is dat een ander verhaal. Als je zelf de salarisadministratie gaat doen, realiseer je goed dat je er bijna een vak bij neemt. Het moet je ook enigzins liggen, administratie en zo. Sommigen mensen zouden zelf nog een aardig eind kunnen komen, anderen moeten daar vooral niet aan beginnen.

 

Ook denk ik dat je als ondernemer zo veel mogelijk moet doen waar je goed in bent, en bij de meesten is dat niet administratie ;D

 

Een andere optie zou kunnen zijn dat je (op een gegeven moment) iemand in dienst neemt voor de (salaris)administratie, maar daar zitten ook de nodige risico´s en haken en ogen aan, en is meestal, als je het goed berekent, een veel duurdere en tijdrovendere optie dan uitbesteden aan een kantoor dat zich daarop heeft ingericht. Bovendien weet je dan zeker dat het goed gebeurt.

 

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
  • 0

Ik zit idd nog niet in de situatie dat ik een goede boekhouder heb..

 

Maar zo te zien heb je die wel nodig als ik artiesten loon wil gaan uitbetalen. Dat zal niet direct zijn, maar wil uiteraard wel de mogelijkheid en kennis hebben om dit te doen.

 

Het makkelijkst is natuurlijk als de artiest ingeschreven staat, en dus facturen kan sturen.

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.