• 0

Zet uw onderneming in het zonnetje!

In kindertekeningen is de zon vaak het stralende middelpunt. Met deze blog hoop ik dat alle ondernemers deze gouden cirkel ook als middelpunt behouden bij het uittekenen van hun plannen. Wanneer kinderen een zon tekenen pakken ze al snel een geel of gouden potlood waarmee ze de cirkel een prominent plekje geven op hun tekening. In het geval van de kinderen staat deze gouden cirkel voor de buitenwereld, “De zon geeft licht en warmte, voedt en stimuleert. Hij zet je aan om in actie te komen, de wereld te verkennen”*.

 

Niet alleen kinderen hebben door hoe belangrijk deze cirkel is. Zo ook de succesvolle bedrijven met een goed doordachte visie. Simon Sinek heeft dit samengevat in de ‘Golden Circle’ **, gebaseerd op deze succesvolle bedrijven. De gouden cirkel heeft 3 ringen, waarbij de kern van de cirkel is ‘waarom’. De middelste cirkel bevat ‘hoe’ en ‘wat’ staat in de buitenste cirkel.

 

Volgens Sinek weet iedereen ‘wat’ ze doen, weten alweer minder bedrijven ‘hoe’ ze het doen en wat bijvoorbeeld hun bedrijf uniek maakt. Slechts enkele, de succesvolle, weten anderen te inspireren door de ‘why’. Waarom ben je met het bedrijf gestart, wat is je overtuiging hierin? Wanneer je klanten mee kunt nemen in je overtuiging is het voor hen ook gemakkelijker om als ambassadeur voor je bedrijf op te kunnen treden.

 

Met de organisatie van The Next Event in mijn achterhoofd ben ik begonnen aan deze blog. Als ondernemende organisatie geloven we er in dat ondernemers elkaar het beste kunnen helpen. Daarbij willen we andere ondernemers graag vooruit helpen met de basis van hun bedrijf zodat ze vanuit daar kunnen bloeien en groeien (why). Vanuit daar zijn we als organisatie gaan kijken hoe (how) we dit kunnen doen. De online meest besproken onderwerpen, en waar dus de meeste vragen over zijn, hebben we hiervoor genomen als basis. Daarbij dienen we natuurlijk wat (what) te bieden, dit hebben we gedaan in een full-service evenement waarbij de bezoekers kunnen genieten van de kennis en de netwerkmogelijkheden.

 

Onderwerpen als cashflow, verzekeren of offertes schrijven zijn wellicht niet de meest aansprekende onderwerpen (bij mij in ieder geval niet, ga liever aan de slag met mijn dienst). Echter zijn ze zeker van belang voor de basis van je bedrijf. Hiermee willen we dan ook de ondernemers helpen zodat ze vanuit daar hun visie succesvol kunnen uitvoeren.

 

Wat is jullie marketing boodschap? Kunnen jullie dat kort omschrijven in een reactie op deze blog? Door deze reacties kunnen we ook weer van elkaar leren.

 

Mocht je vooral in de ‘wat’ blijven hangen (zoals velen), wees dan niet bang om de vicieuze cirkel te breken en zet je eigen onderneming in het zonnetje!

 

Ps. We hopen dat het zonnetje ook volop schijnt tijdens The Next Event op 21 september. Kom ook netwerken en sparren onder het genot van een drankje en een heerlijke barbecue (meer info op www.thenextevent.nl)

 

* Bron: http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Opvoeden/Wat-kindertekeningen-je-vertellen.htm

** Youtube:

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We hebben in de loop der jaren ontdekt dat ons product goed verkoopt aan mensen die fysieke problemen zoals rugklachten hebben en willen blijven werken. Hier vallen veel eenmansbedrijven onder en enkele grootbedrijven die mensen willen re-integreren. In de preventieve hoek valt het niet mee om mensen ervan te overtuigen om ons product als preventief middel in te zetten om voorzienbare grote kosten te voorkomen.

Het lijkt wel of niemand beseft wat voor gevolgen arbeidsuitval voor werknemers EN werkgevers betekent voor henzelf EN de maatschappij.

 

Dit ontdekkend hebben we geconstateerd dat wij een oplossing voor een probleem hebben, maar de goegemeente nog niet eens beseft dat ze een probleem hebben.

Om deze reden zijn we met een bewustwordingsstrategie bezig in samenwerking met grotere organisaties om dit besef door te laten klinken.

 

De marketing slogan waar we nu mee naar buiten gaan is: Veilig tillen is niet meer tillen.

We starten met deze campagne op de vakbeurs Veilig werkt Beter in den Bosch. (zie agenda) Hier geef ik als ervaringsdeskundige drie maal een presentatie waarom je niet meer zou moeten willen tillen.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is niet zozeer dat mensen niet beseffen dat ze een probleem hebben. Het probleem ligt in de zeer menselijke eigenschap om zaken op de lange baan te schuiven, op dit moment is het geen probleem en later, als ik tijd heb zal ik er wel eens over nadenken of er wat aan doen. Aan die menselijke eigenschap zal een bewustwordings campagne niets veranderen.

Ik denk dat je marketing slogan ook niet echt helpt. Zo'n slogan is een dooddoener, wat heb je aan zo'n uitspraak. Beter zou het zijn om iets te verzinnen wat mensen intrigeert en prikkelt om actie te ondernemen of zich te gaan informeren.

Heeft je product voordelen nu, direct, op korte termijn? Alleen het misschien voorkomen van klachten op lange termijn is een moeilijk argument om verkopen mee te realiseren. Kun je misschien korting aanbieden op een arbeidsongeschiktheidsverzekering als een ondernemer jullie product gebruikt? Zoiets levert direct een tastbaar voordeel op.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Leuk dat je aftrapt Herman! Bedankt.

Laten we het even gaan vertalen naar de Golden Circle. Is de slogan 'Veilig tillen is niet meer tillen' onderdeel van de bewustwordingscampagne? Want juist de bewustwordingscampagne kan ik mijn ogen heel goed aansluiten bij de "waarom". Wat is jullie overtuiging, waarom is veilig tillen niet meer tillen? Ik denk dat je hiermee juist mensen bewust kan maken.

 

Ik zie dat je dit in je dit in de presentatie op de beurs ook gaat doen omdat je het daar over de waarom gaat hebben. Leuk en veel succes op de beurs!

 

Bert@jo fijn dat je meedenkt :) Ben echter wel benieuwd hoe jij het voor je ziet dat je met de korting en de voordelen op korte termijn de mensen kunt 'betoveren' en overtuigen / laten geloven in jouw visie. Je zit dan voornamelijk op de "hoe" en "wat" volgens mij.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn schoonmaakbedrijf gebruik ik momenteel 2 slogans en dat is best lastig.

 

Rieel-schoonmaak, gewoon ... schoon !! en Rieel-Schoonmaak, Ouderwets Schoon !!

 

Hiermee probeer ik aan te geven dat we anders werken dan het gemiddelde schoonmaakbedrijf. In deze tijd wordt de schoonmaak gedomineerd door normtijden en werkprogramma's om de kosten zo laag mogelijk te houden. gevolg: hoge werkdruk voor medewerkers en ontevreden klanten omdat de verwachtingen niet waargemaakt worden.

 

Een pakkende marketingslogan bedenken is toch niet zo makkelijk. En hoe verwerk je zoiets in een offerte?

 

Misschien dat ik er 21 september een antwoord op vind. ;)

Link naar reactie
  • 0

Dat verwacht ik wel, genoeg kennis aanwezig de 21e.

 

Waarom heb je ervoor gekozen 2 slogans te gebruiken als je dat best lastig vind? Zet je ze in op verschillende markten of gebruik je ze door elkaar?

 

Vind je het goed/leuk wanneer we er hier alvast samen over meedenken? Ook al gaat de blog niet echt om de slogans, maar goed het staat wel in verband met de visie.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Het waren er 2 die als eerste in mij op kwamen op het moment dat ik snel een flyer in elkaar aan het knutselen was. Nou vind ik Gewoon ... Schoon !! zelf erg algemeen (wordt ook door diverse anderen gebruikt maar anderen vinden Ouderwets ... Schoon !! wel erg oubollig. :-\

 

Zoals eerder al gezegd werk ik niet met normtijden of uitvoerige werkprogramma's maar ga ik in mijn offerte uit van de verwachtingen van de klant. dat vertaal ik dan in een x uren dienstverlening tegen een concurrerend tarief.

 

Klant weet dus wat hij kwijt is en hoelang we daar voor bezig zijn. Ik wil zo transparant mogelijk zijn en niet een vast bedrag noemen en vervolgens 20% minder inzetten om het tarief wat op te krikken.

 

Ik wil klanten verder duidelijk maken dat als de schoonmaak een keer goed gebeurt dat de frequentie ook lager kan zijn en dat daardoor de kosten ook in de hand gehouden kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Leuk dat je aftrapt Herman! Bedankt.

Laten we het even gaan vertalen naar de Golden Circle. Is de slogan 'Veilig tillen is niet meer tillen' onderdeel van de bewustwordingscampagne? Want juist de bewustwordingscampagne kan ik mijn ogen heel goed aansluiten bij de "waarom". Wat is jullie overtuiging, waarom is veilig tillen niet meer tillen? Ik denk dat je hiermee juist mensen bewust kan maken.

 

Ik zie dat je dit in je dit in de presentatie op de beurs ook gaat doen omdat je het daar over de waarom gaat hebben. Leuk en veel succes op de beurs!

 

 

 

 

 

Het waarom ga ik uitleggen als ervaringsdeskundige. Mijn eigen versleten rug en gewrichten zijn het antwoord op de waarom vraag. Alle andere werknemers en werkgevers worstelen nu en in de toekomst ook met ditzelfde aspect. Tillen, duwen, sjouwen en trekken is met de huidige stand der techniek niet meer nodig. Je hoeft als werkgever en werknemer geen roofbouw meer te plegen op de lichamelijke gezondheid om een goede productie te realiseren. Het levert zelfs veel geld op als je geen lichamelijke belastingen meer uitvoert.

Link naar reactie
  • 0

@Henk: Bij je uitleg moest ik meteen denken aan 'schoon, helder en transparant' met verwijzingen naar je dienstverlening maar ook naar de uitwerking. Wellicht daar op voortborduren als je zelf je slogans te ouwbollig en te algemeen vind? Met 'gewoon schoon' denk ik namelijk niet meteen aan de meerwaarde die je biedt.

 

Succes op de beurs Herman!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0
@Henk: Bij je uitleg moest ik meteen denken aan 'schoon, helder en transparant' met verwijzingen naar je dienstverlening maar ook naar de uitwerking. Wellicht daar op voortborduren als je zelf je slogans te oubollig en te algemeen vind? Met 'gewoon schoon' denk ik namelijk niet meteen aan de meerwaarde die je biedt.

 

Inderdaad, het blijft lastig om je marketing concept in een korte zin te verwoorden. :-\

 

De slogan van Herman vind ik een ijzersterke. ;)

 

Veilig tillen is niet meer tillen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op jullie website gekeken, omdat ik geen idee had welk probleem je oplost. Mooie innovatie en heldere video.

 

Maar ik las ook de door jullie genoemde voordelen. De meeste voordelen die worden genoemd, zijn geen voordelen maar kenmerken. Dan blijven er maar drie voordelen over. Twee daarvan hebben betrekking op het voorkomen van klachten. Maar zijn die twee voordelen wel zo spannend voor een ondernemer. Zoals je aangeeft kennen ze het probleem niet en moet je het aanpraten. Dat lijkt me heel lastig. Een behoefte aanpraten is heel lastig.

 

Ik vraag me af : kennen ze het probleem? Wat zeggen ze zelf? Wat is hun ervaring? Is er veel uitval?

Als 20% met rugklachten is uitgevallen, dan heb je een case die ze begrijpen.

 

Je moet een propositie hebben die een ondernemer direct geld oplevert. Die zijn er vast.

Bijvoorbeeld, dat één man, makkelijk en zelfs beter het werk kan doen van twee man. Denk maar aan de witgoed video.

Ik denk aan : Til moeiteloos voor twee of zoiets. Daar zitten heel veel voordelen aan vast en dat levert direct veel geld op.

Wat besparen ze op de laadklep? Is geen laadklep een reden om het apparaat te kopen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op jullie website gekeken, omdat ik geen idee had welk probleem je oplost. Mooie innovatie en heldere video.

 

@Robert,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

1 tip: vermeld even op wie of op welke reactie je reageert; dat voorkomt verwarring in een discussie met meerdere deelnemers.

In di geval - gelet op de inhoud - lijk je te reageren op Herman.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
Inderdaad, het blijft lastig om je marketing concept in een korte zin te verwoorden. :-\

 

Herkenbare situatie, Henk, misschien helpt het je om hier aan te geven hoe de ´pay off´ van onze accommodatie tot stand is gekomen. Het lijkt simpel, maar we (mijn vrouw en ik) hebben ´gewoon´ alle feedback en reacties van B&B gasten eens op een rijtje gezet en hier de rode draad in gezocht. Zo ontdekten wij al discussiërend dat echt iedere bezoeker of gast bij aankomst, binnenkomst en/of tijdens het ontbijt wel iets opmerkte waaruit een aangenaam verrassingseffect bleek. De andere rode draad ging over de verdere gastbeleving die wij vrijwel altijd terug kregen, dat had onmiskenbaar te maken met de gastvrijheid die men ondervond. Na even door stoeien werd het dus 'verrassend gastvrij'. Achteraf klinkt het simpel, maar in het kort geeft het wel weer wat onze markt aan ons waardeert en wat wij vinden dat we dus elke dag opnieuw waar moeten maken.

 

Misschien heb je er wat aan.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

@hans. "verrassend gastvrij" klinkt voor mij als : we hadden geen hoge verwachtingen, maar we zijn aangenaam verrast. Met andere woorden : mogelijk is uw eerste indruk niet goed, maar u zult verrast worden. Volgens mij bedoel je : "verrassend en gastvrij".

Op jullie site staat als toelichting : "... verrassend gastvrije prijs-kwaliteitverhouding"?

 

Voor mond tot mond reclame kan ik me "verrassend gastvrij" goed voorstellen. Maar ik vraag me af of het goed werkt bij de benadering van nieuwe klanten.

 

Ik worstel zelf nog met het Nederlands van mijn pay off : "Ik help je met solliciteren aan een baan"

 

Een pay-off moet :

[*]zeggen wat je doet

[*]en vertellen wat je toegevoegde waarde is.

En bij voorkeur een aantal goede zoekwoorden bevatten, zodat je wordt gevonden met Google.

 

Mijn pay-off vertelt mijns inziens goed waar ik voor sta en wat het oplevert. Maar helemaal tevreden ben ik niet. Is het wel goed en helder Nederlands?

Link naar reactie
  • 0

voor mij is je pay-off niet duidelijk (misschien omdat het op mij ook niet overkomt als goed Nederlands).

 

Help je met solliciteren of help je mensen aan een baan? Groot verschil in mijn ogen.

Of een combinatie waarbij je hulp biedt voor een goede sollicitatie zodat een (betere) baan binnen handbereik is?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0
Voor mond tot mond reclame kan ik me "verrassend gastvrij" goed voorstellen. Maar ik vraag me af of het goed werkt bij de benadering van nieuwe klanten.
Leuke input op zich, waarvoor dank, maar op dit moment geen klagen: we zijn net een week open en hebben al vier boekingen plus nog 2 serieuze opties staan. Het lijkt omgekeerd te werken dan jij stelt: als mond tot mond zou het weleens kunnen werken als niet te hoog gespannen verwachtingen en dan toch verrast, maar in het totaalplaatje, dus in relatie tot de algehele mix (product, prijs, presentatie etc.) werkt het wel zoals wij verwachtten (hoopten :)), we mikken hierbij natuurlijk wel op een bepaald segment, dat misschien altijd wel redelijk hoge verwachtingen heeft en dito eisen stelt. En die weten we dan nog steeds - ook qua prijs-kwaliteitverhouding - met onze gastvrijheid te verrassen...

 

Terug naar de vraag van Henk nu?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Een pay-off moet :

[*]zeggen wat je doet

[*]en vertellen wat je toegevoegde waarde is.

 

Mijn pay-off vertelt mijns inziens goed waar ik voor sta en wat het oplevert. Maar helemaal tevreden ben ik niet. Is het wel goed en helder Nederlands?

 

Ook ik worstel hier met het taalgebruik en in jouw definitie van 'pay-off' lees ik niet terug welk probleem de doelgroep mogelijk heeft en welke oplossing zij daarvoor zoekt.

 

Ook jouw pay-off moet 'gaten verkopen in plaats van boormachines!' Jij lijkt te zeggen dat je boormachines verkoopt en dat jouw boormachines beter boren dan andere, maar jouw doelgroep wil van jou eerst horen dat je het probleem (h)(er)kent, dan pas dat er boormachines bestaan om dat klusje te klaren en tot slot dat jij dat probleem kunt oplossen.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Of een combinatie waarbij je hulp biedt voor een goede sollicitatie zodat een (betere) baan binnen handbereik is?

Als ik het - overigens in tweede instantie na over het taalgebruik te zijn heengestapt - lees, denk ik dat ik bij Robert Vos moet zijn om met 100% zekerheid een baan te vinden, omdat hij mij helpt bij het solliciteren naar die baan. Dat komt wel heel ambitieus over, maar is het te realiseren?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Mijn pay-off vertelt mijns inziens goed waar ik voor sta en wat het oplevert. Maar helemaal tevreden ben ik niet. Is het wel goed en helder Nederlands?

 

Voor mij was het dus niet helemaal duidelijk zonder op je website te kijken.

 

Waar zit het probleem bij je doelgroep? Welke oplossing bied je daarvoor?

Zoals Hans aangeeft verkoop je nu vooral de boormachines.

 

Als we dan weer even teruggaan naar de Golden Circle, genoemd in de blog, zit je vooral in de "wat". Maar belangrijker is de hoe en de waarom?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Ik worstel zelf nog met het Nederlands van mijn pay off : "Ik help je met solliciteren aan een baan"

 

Die worsteling is naar mijn bescheiden mening terecht ... ;)

 

Mijn toegevoegde waarde is, dat mijn begeleiding resulteert in een goede baan. Ik verplicht me dat resultaat te bieden en werk op basis van no-cure, no pay.

 

Na het ontleden van je pay off kom ik uit op die eerste zin ("ik help jou aan een baan"). Maar die tweede zin haalt die pay off dan weer onderuit, want van enige garantie blijkt dus geen sprake te zijn, hooguit krijg ik geen rekening. Daarmee komt voor mij de "wat" op losse schroeven te staan en worden de "hoe" en het "waarom" voor mij ook minder relevant.

Link naar reactie
  • 0

@hans-1 en @linda: Over het boormachine voorbeeld. Ik zorg dat mijn klanten met hun eigen boormachine goed gaan boren, zodat ze zelf goede gaten maken.

 

@hans-2 : Over succesvol solliciteren op een goede baan. Correct, je moet bij mij zijn.

 

@linda : Ik heb geen probleem met mijn doelgroep. De boodschap (mijn value proposition) komt over. Ik ben nog niet tevreden over het Nederlands van mijn pay-off.

 

@john. Ik heb bijna 100% succes. Mocht je twijfelen, dan is er no-cure, no-pay. Mijn pay-off was ook : "ik help je aan een baan". Maar is dat correct? Ik zorg ervoor als personal coach, dat je jezelf aan een baan helpt. Daar heb je nog veel meer aan.

Link naar reactie
  • 0

Om je even verder op weg te helpen: je verklaart aan ons het boormachine voorbeeld vanuit jouw visie, maar is het relevant om dat aan ons uit te leggen? Verder lees ik in slechts vier reactiezinnen maar liefst elf (!) verwijzingen naar jou ('ik', 'mij', 'mijn'). Relevanter is m.i. dat je (veel meer) vanuit je doelgroep gaat redeneren.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

@hans. "verrassend gastvrij" klinkt voor mij als : we hadden geen hoge verwachtingen, maar we zijn aangenaam verrast. Met andere woorden : mogelijk is uw eerste indruk niet goed, maar u zult verrast worden.

 

Zo komt het op mij niet over, zeker als je de betekenis van Pay-off bekijkt.

 

(Leuk topic wordt het trouwens, had nog nooit van Pay-off gehoord, leer iedere keer weer wat op HL ;))

 

Vind "verrassend gastvrij" een ijzersterke toevoeging, kort en bondig. Pas als je er gelogeerd hebt en het viel tegen dan kan je zeggen dat de vlag de lading niet dekt. oftewel dat Hans zijn "Pay-off niet waar maakt.

 

Terug naar mijn eigen case: Ook ik krijg heel veel (positieve) feedback van klanten, Alleen dat vertalen naar een pakkende Pay-off is nog een hele klus. ;D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.