• 0

Wat vinden jullie van mijn Bitcoin wisselkantoor?

Omschrijving van je concept:

BTCdirect.nl bied een laagdrempelige methode voor Nederlanders om via iDEAL Bitcoins aan te schafffen. U kunt bij ons direct Bitcoins kopen en verkopen zonder de omslachtige betaalmethodes en tijdrovende verificatieprocessen die op de grote handelsbeurzen gebruikelijk zijn.

 

Wij hebben onze website een informatief karakter gegeven omdat Bitcoin bij de massa nog vrijwel onbekend is en een hoop vragen oproept.

 

Daarnaast zijn wij van plan om onze website met diverse diensten uit te breiden en onze service nog verder te optimaliseren.

Ook gaan wij Bitcoin-meetings organiseren waar geïnteresseerde in dit nog relatief nieuwe fenomeen de mogelijkheden van peer-to-peer geld kunnen bespreken en ideeën kunnen uitwisselen.

 

In onze ogen is het van belang dat ondernemingen zoals BTCDirect.nl een actieve rol innemen als het gaat om fraude bestrijding en communicatie met belanghebbende instanties.

Zodat wij ons steentje bijdragen aan de versoepeling van de verdere acceptatie van Bitcoin in Nederland.

Vandaar dat wij in overleg zullen treden met branchegenoten om hun visie over bepaalde zaken te bespreken.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

BTCDirect.nl is het eindproduct van de gezamamelijke inspanning van het team erachter.

Alles wat er tot nu staat hebben wij zelf uitgedacht en vervolgens ontwikkeld.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een platform bieden waar Nederlanders simpel, snel en eenvoudig Bitcoins kunnen aanschaffen.

Wij geloven dat men in de toekomst niet meer om peer-to-peer geld heen kan.

Door middel van onze website bieden wij onze klanten een laagdrempelige methode aan om hun intrede te maken in deze wereld. Daarnaast stellen wij onze klanten ook in staat om hun Bitcoins weer aan ons terug te verkopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Op de grote internationale handelsbeurzen kunt u niet via iDEAL betalen.

Ook maken zij vaak gebruik van tijdrovende verificatieprocessen.

Wij vonden het tijd om een Nederlandstalige website te beginnen waar Nederlanders direct Bitcoins kunnen kopen.

Daarnaast kunnen wij ons voorstellen dat er omtrent Bitcoin nogal wat onduidelijk heerst. Wij bieden zowel telefonische als e-mail support aan om u door het aan- en verkoopproces te begeleiden alsmede al u andere vragen te beantwoorden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom!

Wat kan er beter? Wat moet er anders? Wat zien jullie als een belangrijke toevoeging?

 

Wij zullen vanaf heden actief gaan deelnemen op dit forum.

We zijn helaas pas een korte tijd geleden met dit forum in aanraking gekomen, maar wat een schat aan informatie is hier voor handen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Team BTCDirect.nl

 

 

 

[alle links verwijderd op één na - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooie site.

 

1 vraag - dezelfde vraag die zo te zien ook al is gesteld op het Bitcoinforum: "Wie zijn wij "?

 

Het lijkt mij dat als jullie nieuwe potentiële afnemers wilt aanboren, jullie niet alleen iets moet doen aan de onbekendheid van Bitcoin zelf, maar ook vooral wat moet doen aan de onbekendheid van SMD Group BV en de volledige afwezigheid van namen en/of gezichten van de initiatiefnemers ,aandeelhouders, stakeholders, directie en medewerkers op jullie site en in jullie uitingen

 

De site oogt goed en interessant genoeg om verder te lezen, maar een aankoop waag ik nog niet: daarvoor wil ik echt eerst zien en lezen wie jullie zijn.

 

Pas dan ga ik eventueel overwegen om ook eens een Bitcoin, Altariaanse dollar, Flainian Pobble Bead of een Triganic Pu aan te schaffen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel dat je momenteel geen aankoopfee in rekening brengt, maar of er al dan niet een verkoopfee is - en hoe hoog die dan is - heb ik nergens expliciet kunnen vinden.

 

Overigens valt het mij tegen dat je 1 euro betalingskosten voor iDeal rekent, dat voelt dan toch weer als een aankoopfee. Zijn er nog meer bijkomende kosten als ik verder ga?

 

Verder lees ik dat een kooporder direct wordt uitgevoerd op het moment dat de betaling door jullie is ontvangen tegen de dan actuele koers en dat een verkooporder wordt uitgevoerd tegen de actuele koers omtrent het moment van ontvangst van de digitale goederen. Waarom dat verschil?

Link naar reactie
  • 0

Mooie site.

 

1 vraag - dezelfde vraag die zo te zien ook al is gesteld op het Bitcoinforum: "Wie zijn wij "?

 

Het lijkt mij dat als jullie nieuwe potentiële afnemers wilt aanboren, jullie niet alleen iets moet doen aan de onbekendheid van Bitcoin zelf, maar ook vooral wat moet doen aan de onbekendheid van SMD Group BV en de volledige afwezigheid van namen en/of gezichten van de initiatiefnemers ,aandeelhouders, stakeholders, directie en medewerkers op jullie site en in jullie uitingen

 

De site oogt goed en interessant genoeg om verder te lezen, maar een aankoop waag ik nog niet: daarvoor wil ik echt eerst zien en lezen wie jullie zijn.

 

Pas dan ga ik eventueel overwegen om ook eens een Bitcoin, Altariaanse dollar, Flainian Pobble Bead of een Triganic Pu aan te schaffen.

 

 

Beste Norbert, bedankt voor je reactie!

 

Na overleg met mijn collega's kan ik niet anders concluderen dan dat je gelijk hebt.

Komende week zal er op de site een subpagina gewijd worden aan de mensen uit ons team.

 

Ik zal mezelf hier vast voorstellen omdat ik ook degene ben die via dit account zal deelnemen aan dit forum:

 

Ik ben Davy Stevens, 26 jaar. Nadat ik mijn propedeuse HBO-Recht had behaald ben ik overgestapt naar de Radboud Universiteit in Nijmegen. Daar ben ik begonnen met mijn academische studie Nederlands Recht. Na een aantal jaar besloot ik over te stappen naar de studie Economie omdat mijn interesses dusdanig verschoven waren dat deze studie meer aansloot bij mijn nieuwe ambities, namelijk ondernemen. Toen kwam ik aanraking met Bitcoin. Nadat ik me had ingelezen en de ongekende mogelijkheden van Bitcoin tot me door begonnen te dringen heb ik besloten om mijn studie te pauzeren en me vol op het ondernemerschap én Bitcoin te storten.

 

De ongekende mogelijkheden van Bitcoin en de superioriteit ten opzichte van de huidige online betaalmethoden fascineren mij het meest. Ik ben ervan overtuigd dat peer-to-peer geld in de toekomst een vanzelfsprekendheid zal zijn. Daarom blijf ik mij voor 100% inzetten om via onze site (en daarbuiten) de acceptatie van Bitcoin in Nederland te begeleiden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel dat je momenteel geen aankoopfee in rekening brengt, maar of er al dan niet een verkoopfee is - en hoe hoog die dan is - heb ik nergens expliciet kunnen vinden.

 

Overigens valt het mij tegen dat je 1 euro betalingskosten voor iDeal rekent, dat voelt dan toch weer als een aankoopfee. Zijn er nog meer bijkomende kosten als ik verder ga?

 

Verder lees ik dat een kooporder direct wordt uitgevoerd op het moment dat de betaling door jullie is ontvangen tegen de dan actuele koers en dat een verkooporder wordt uitgevoerd tegen de actuele koers omtrent het moment van ontvangst van de digitale goederen. Waarom dat verschil?

 

Beste John, bedankt voor je feedback!

 

Met aankoopfee doelen wij in deze op het percentage dat door de internationale handelsbeurzen bovenop de handelprijs wordt berekend. Een verkoopfee berekenen wij ook niet, wij hanteren uiteraard wel een marge. De marge die wij hanteren voor het terugkopen van Bitcoins is afhankelijk van de prijsstelling van onze andere inkoopkanalen.

 

Naast de €1 iDEAL kosten worden er verder geen kosten in rekening gebracht.

 

Dat verschil heeft te maken met het simpele feit dat wij uw order plaatsen op de grootste Bitcoin handelsbeurs, Mt.Gox. Wij kunnen een inkooporder pas uitvoeren nadat wij er zeker van zijn dat de betaling is afgerond. Een verkooporder kan pas worden uitgevoerd nadat wij de Bitcoins hebben ontvangen omdat wij geen eigen voorraad hanteren waaruit wij kunnen verkopen. Om niet afhankelijk te zijn van schommelingen in de koers berekenen wij daarom de koers op het moment dat wij de Bitoins hebben ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Dat verschil heeft te maken met het simpele feit dat wij uw order plaatsen op de grootste Bitcoin handelsbeurs, Mt.Gox. Wij kunnen een inkooporder pas uitvoeren nadat wij er zeker van zijn dat de betaling is afgerond. Een verkooporder kan pas worden uitgevoerd nadat wij de Bitcoins hebben ontvangen omdat wij geen eigen voorraad hanteren waaruit wij kunnen verkopen. Om niet afhankelijk te zijn van schommelingen in de koers berekenen wij daarom de koers op het moment dat wij de Bitoins hebben ontvangen.

 

Dat snap ik, maar dat was mijn punt niet. Ik doelde op het gebruik van het woord "omtrent". Waarom bereken je de koers niet direct op het moment dat je de bitcoins hebt ontvangen, maar "omtrent het moment" dat dat gebeurt? Dat komt op mij vaag over.

Link naar reactie
  • 0

Dat verschil heeft te maken met het simpele feit dat wij uw order plaatsen op de grootste Bitcoin handelsbeurs, Mt.Gox. Wij kunnen een inkooporder pas uitvoeren nadat wij er zeker van zijn dat de betaling is afgerond. Een verkooporder kan pas worden uitgevoerd nadat wij de Bitcoins hebben ontvangen omdat wij geen eigen voorraad hanteren waaruit wij kunnen verkopen. Om niet afhankelijk te zijn van schommelingen in de koers berekenen wij daarom de koers op het moment dat wij de Bitoins hebben ontvangen.

 

Dat snap ik, maar dat was mijn punt niet. Ik doelde op het gebruik van het woord "omtrent". Waarom bereken je de koers niet direct op het moment dat je de bitcoins hebt ontvangen, maar "omtrent het moment" dat dat gebeurt? Dat komt op mij vaag over.

 

Je hebt helemaal gelijk, daarnaast is het ook nog eens feitelijk onjuist. Ook bij een verkooporder berekenen wij direct de actuele koers op het moment van ontvangst van de Bitcoins.

 

Bedankt voor de nuttige feedback.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees in de voorwaarden dat je geen BTW berekent bij de verkoop van bitcoins.

Dus als iemand ze via je site koopt.

Waarom hoeft dat niet?

 

Ten eerste omdat er geen product of dienst wordt geleverd, er wordt alleen valuta gewisseld. Daarom betaal je over de waarde van de bitcoin geen BTW.

Ten tweede omdat het aan- en verkopen van valuta een financiële dienst is, die is vrijgesteld van de BTW, daarom betaal je over de aan- of verkoopfee ook geen BTW

 

En als men bitcoins koopt, wordt er ook geen BTW berekend?

 

Uiteraard, om dezelfde redenen

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry Btcdirect.nl, ik wil je draadje niet kapen. Mooie website, en ik ging je algemene voorwaarden lezen...zodoende..

(Waarom hanteer je geen Bitstamp koers of een andere die lager is? Dan ben je echt concurerend...)

Ik hoop dat je succes hebt met https://btcdirect.nl

 

=================

 

Dijsselbloem zegt (vooralsnog) dat bitcoin geen financieel product is in de zin van de Wft is en dat (bemiddeling bij de) aan- of verkoop van Bitcoins geen financiële dienst is.

 

(Een staat in de VS en Duitsland hebben bitcoin inmiddels wel als financieel product/valuta erkent overigens)

 

PDF op: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/06/07/antwoorden-op-vragen-bitcoin.html

 

Naar huidig inzicht is Bitcoin geen elektronisch geld in de zin van de Wet op het financieel toezicht, onder meer omdat Bitcoins niet zijn uitgegeven in ruil voor ontvangen geld en geen vordering op de uitgever vertegenwoordigen. Daarmee voldoet de Bitcoin in ieder geval niet aan twee van de vier in de wet gestelde vereisten. Bitcoin is ook anderszins geen financieel product in de zin van de wet. Ook de (bemiddeling bij de) aan- of verkoop van Bitcoins is geen financiële dienst, zodat de Wet op het financieel toezicht niet van toepassing is.

 

==================

 

En enigszins off-topic, ben ik ook wel benieuwd hoe Bitcoins die "gemijnd" worden in de boekhouding van een bedrijf verwerkt moeten worden.

 

= Zou je “gemijnde” Bitcoins moeten waarderen in euro’s op 1 januari en dat als inkomsten opgeven en daarover vpb moeten betalen, of zou je zelfs de gemijnde Bitcoins steeds moeten waarderen op het moment dat je ze binnen krijgt?

 

= Gezien de uitspraak van Dijsselbloem kun je ze niet boeken als liquide middelen, misschien wel als beleggingen/speculeren?, of als voorraad, zoals een fabriek die schroefjes maakt, maar die nog niet verkocht heeft?

 

De "aard" van bitcoin is onder andere anonimiteit, Ik kan me voorstellen dat sommigen zich niet drukmaken over bovenstaande vragen..

Er zal toch wel meer duidelijkheid over moeten komen lijkt me.

Link naar reactie
  • 0

In de tekst staat: Er komen maar 21 miljoen Bitcoins in omloop, maar op de video (ook op jullie website) word zeer duidelijk gezegd: "Bitcoins are generated all over the internet, by anybody running a free application called a bitcoin miner."

Dan heb je iets uit te leggen...

 

Binnen twee minuten vond ik al een stuk of zes berichten over wisselkantoren die moeten sluiten, waarbij mensen hun geld kwijtraken, sites die gehackt worden, en andere ellende. Zie bijvoorbeeld: http://www.nu.nl/internet/3409708/bijna-helft-bitcoin-wisseldiensten-moest-sluiten.html

Citaat: "Als meer dan 5570 Bitcoins (zo'n 750.000 euro) per dag worden verwerkt, heeft een wisseldienst meer dan 70 procent kans om gehackt te worden. Bij diensten die maximaal 275 Bitcoins per dag verwerken is deze kans 20 procent. In zeker 5 van de 18 gevallen dat een dienst sloot, raakten gebruikers hun geld kwijt."

 

Die Bitcoin is een speculatief product en geen serieus betaalmiddel. Dat zal het ook niet worden om de hele eenvoudige reden dat het ding niet betrouwbaar is. De piramide zal misschien nog wel even groeien, maar je hoeft geen econoom te zijn om te begrijpen dat die zeepbel een keer barst.

 

Het beste aan deze pagina is nog wel de zin: "Bitcoin moet beschouwd worden als een riskante investering..."

Link naar reactie
  • 0

Beste Novorso,

 

Je had bovenstaande informatie prima in een aantal vragen kunnen verwerken.

Nu je het op deze manier als waarheden verkondigt laat je zien dat je geen moment verder hebt gezocht en je bij de eerste negatieve berichtgeving je eigen vooroordelen bevestigd zag, en daarmee blijkbaar tevreden was.

 

Anderzijds bied mij dit een mooie kans om al het bovenstaande te ontkrachten en de negatieve beeldvorming te doen kantelen en in het voordeel van Bitcoin te laten werken.

 

Afijn daar gaan we;

 

In de tekst staat: Er komen maar 21 miljoen Bitcoins in omloop, maar op de video (ook op jullie website) word zeer duidelijk gezegd: "Bitcoins are generated all over the internet, by anybody running a free application called a bitcoin miner."

Dan heb je iets uit te leggen...

 

 

Beide feiten zijn waar, er komen inderdaad maar 21 miljoen Bitcoins in omloop. Dat is vastgelegd in het protocol. Dit protocol is open source en dus door iedereen in te zien. Het aantal van 21 miljoen Bitcoins die worden gemined staat vast en kan dus niet worden aangepast. Daarnaast is het dus inderdaad zo dat iedereen Bitcoins kan minen. Wat dus ook over de hele wereld gebeurd. De ratio waarmee Bitcoins vrij komen word steeds lager naarmate het Bitcoin netwerk meer rekenkracht krijgt. Zie hier een grafiek met het aantal geminede Bitcoins over tijd.

 

Het algoritme dat de ratio van de geminede Bitcoins bepaald is bewust gekozen. Het benaderd namelijk de manier waarop goud wordt gegenereerd.

 

Binnen twee minuten vond ik al een stuk of zes berichten over wisselkantoren die moeten sluiten, waarbij mensen hun geld kwijtraken, sites die gehackt worden, en andere ellende. Zie bijvoorbeeld: http://www.nu.nl/internet/3409708/bijna-helft-bitcoin-wisseldiensten-moest-sluiten.html

Citaat: "Als meer dan 5570 Bitcoins (zo'n 750.000 euro) per dag worden verwerkt, heeft een wisseldienst meer dan 70 procent kans om gehackt te worden. Bij diensten die maximaal 275 Bitcoins per dag verwerken is deze kans 20 procent. In zeker 5 van de 18 gevallen dat een dienst sloot, raakten gebruikers hun geld kwijt."

 

 

De wisselkantoren waar jij op doelt faciliteerde ook een opslag voor Bitcoins of maakte gebruik van een account waar de klant geld op diende te storten. Onze transacties worden direct verwerkt, de klant betaalt via iDEAL en wij verzenden direct de Bitcoins. Als de klant Bitcoins wil verkopen stuurt hij deze naar ons adres en de volgende dag maken wij het geld naar zijn bankrekening over. Op deze manier lopen onze klanten geen risico als onze website gehackt zou worden.

 

Die Bitcoin is een speculatief product en geen serieus betaalmiddel. Dat zal het ook niet worden om de hele eenvoudige reden dat het ding niet betrouwbaar is. De piramide zal misschien nog wel even groeien, maar je hoeft geen econoom te zijn om te begrijpen dat die zeepbel een keer barst.

 

Het beste aan deze pagina is nog wel de zin: "Bitcoin moet beschouwd worden als een riskante investering..."

 

De Bitcoin is wel degelijk een serieus betaalmiddel. Sterker nog, hij is superieur ten opzichte van de huidige online betaalmethoden. Voor uitleg hierover kan je terecht op onze website. Vervolgens bezig je het woord 'piramide' maar dan denk ik dat je niet helemaal begrijpt wat een piramidespel inhoud. Bitcoin is volledig gedecentraliseerd, er staat niemand bovenaan de piramide die geld incasseert van nieuwe deelnemers.

De waarde van Bitcoin word bepaald door vraag en aanbod, net zoals elke andere vrije markt economie. Aangezien de Bitcoin economie nog erg jong en volatiel is dien je inderdaad te spreken van een riskante investering. Behalve als investering kun je Bitcoins natuurlijk ook gewoon als betaalmiddel gebruiken, daar is die tenslotte voor bedoeld.

'

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vraag is vooral: hoe goed is het allemaal beveiligd?

 

Je zou niet de eerste exchange zijn die compleet geplunderd wordt door hackers, bitcoins zijn natuurlijk een aantrekkelijke buit. Ik zie dat jullie aanraden een online wallet te gebruiken, maar eerlijkgezegd denk ik dat veiliger is de bitcoins in je eigen wallet, op je eigen pc, te bewaren. Blockchain.info is tenslotte toch een derde partij waarvan je de dienstverlening niet kunt garanderen.

 

Wat ik me verder afvroeg: Je verkoopt 1% onder MTGox tarief, wat op zich prima kan. Maar wat als ik in 1x 10.000 euro aan bitcoins wil kopen? Welke koers krijg ik dan, die voor die transactie, die daarna, of een gewogen gemiddelde? Een losse transactie van 100 BTC kan nl best een paar centen verschuiving veroorzaken op een grote exchange als MTGox, en een nog veel grotere op een wat kleinere als bitstamp.

Link naar reactie
  • 0

Beste Benm,

 

Het klopt dat een hardware wallet veiliger is dan een online wallet.

Het wachten is echter op de Trezor, dat zal een zeer waardevolle toevoeging blijken te zijn.

Als je nu, op een volledig veilige manier, je Bitcoins offline wilt halen vergt dat redelijk veel technische kennis.

Daarom hebben we ervoor gekozen om de online wallet van blockchain.info aan te raden.

Die is erg gemakkelijk in het gebruik en als je secuur met je vertouwelijke informatie omgaat zullen je Bitcoins in beginsel ook daar veilig zijn.

Op het moment dat de eerste Trezors geleverd worden zullen we hier meer aandacht aan besteden.

 

Zoals ons systeem nu werkt is het zo dat als een klant voor €10.000 aan Bitcoins wil kopen dat wij voor dat bedrag een bestens order op de beurs voor hem plaatsen. Het kan dus zo zijn dat er dus een miniem prijsverschil te noteren valt. Maar door de handelsvolumes op Mt.Gox is dat tot nu toe te verwaarlozen gebleken.

Link naar reactie
  • 0

Een software wallet is meestal ook veiliger dan het op een exchange laten staan. Niet zozeer intrinsiek, maar meer omdat er weinig buit te maken valt via het hacken van 1 persoonlijke wallet vs een complete exchange of een online wallet service. Ik zou daarom eerder adviseren lokaal een client als electrum te draaien en daarin je bitcoins veilig te bewaren. Technisch is dat inderdaad gecompliceerder, maar ergens mag veiligheid wat moeite kosten in deze.

 

Of die bestens orders zo'n goed idee zijn betwijfel ik. Neem bijvoorbeeld het order boek van bitstamp (toch een van de belangrijkste exchanges voor europese gebruikers): https://www.bitstamp.net/market/order_book/

 

Op dit moment is een bestens order 123.67 voor 100 BTC aankoop, 121.66 voor 100 BTC verkoop. MtGox loopt nog met een mid-price van $136.91, maar dat zal wel gelijk trekken (net een dip in de prijs).

 

Het gemiddelde volume van een normale handelsuur op MTGox is een paar honderd BTC, reken maar dat een order van 100 daar beweging in zet, en een bestens order relatief duur uitpakt vergeleken met een limit order die je evt na een uur oid alsnog omzet naar bestens als de prijs niet even dipt.

Link naar reactie
  • 0

Anderhalf uur later is de server nog niet op. Als gebruikerservaring is elke hick-up vervelend, is elke onbereikbaarheid zorgwekkend en is langdurige verstoring soms rampzalig.

 

Nu zit je neem ik aan midden in de ellende van probleem uitzoeken, backups restoren, oorzaken repareren, etc..

 

Grote vraag is natuurlijk wat je gaat doen om in de toekomst te voorkomen dat je bij een soortgelijke crash wederom langdurig uit de lucht bent. Wat is je recovery en fallback scenario?

Link naar reactie
  • 0

De site is niet goedgenoeg beschermd .slechte ervaringen mee.

Ik hoop hiermee iedereen gewaarschuwd te hebben....pas op..

Er is geld van mijn rekening bij BTCdirect bij geschreven: zie hier onder hun reactie...

[Mod edit: deze tekst is aangepast, zie onder]

Beste,

 

Naar aanleiding van ons telefoongesprek op 03-02 stuur ik u deze e-mail.

U gaf in ons gesprek aan dat u €70,40 dacht af te rekenen voor een

product maar dat de gelden uiteindelijk naar onze rekening zijn verstuurd.

 

BTCDirect is intermediair in de aan- en verkoop van bitcoins.

Het is een aantal keer voorgekomen dat oplichters misbruik maken van ons

systeem door via een frauduleuze webshop producten of diensten aan te

bieden en hun klanten uiteindelijk bij ons laten afrekenen.

Wellicht dat dit ook in uw geval is gebeurd.

Ons systeem werkt volledig geautomatiseerd en op het moment dat er een

betaalbevestiging werd ontvangen is er voor €70,40 bitcoins overgemaakt

naar het bitcoinadres van de vermoedelijke oplichters.

 

Ik zou u willen aanraden om aangifte te doen bij de politie.

Helaas kan ik op dit moment verder niks voor u betekenen omdat ook

BTCDirect gebonden is aan privacy wetgeving.

 

Als u verder nog vragen heeft kunt u altijd contact met ons opnemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Davy Stevens

Co-founder BTCDirect

 

 

[Mod edit: ongefundeerde beschuldigingen verwijderd ]

Link naar reactie
  • 1

Beste Weikram,

 

Wij vinden het erg jammer dat u op dit zeer gewaardeerde forum een negatief beeld probeert te schetsen over BTCDirect en ons onterecht verwijten ten laste legt. Graag geven wij dan ook toelichting op uw verhaal en wensen wij op deze manier uw valse aanwenselen te ontkrachten. Wij hopen dat u zich na onze uitleg bewust wordt van onze positie in dit verhaal en u overgaat tot het plaatsen van een rectificatie met daarin een welgemeend excuses of kiest voor het aanpassen van uw verhaal.

 

De fraude zoals ik heb beschreven in de e-mail die u van mij heeft ontvangen is een bekend verschijnsel.

Zie voor een beknopte doch zeer heldere uitleg: http://computerworld.nl/beveiliging/81210-oplichting-door-nepshops-explodeert

 

U bent slachtoffer geworden van een vorm van oplichting waarbij misbruik wordt gemaakt van ons systeem.

Dat wij oplichters zijn en dat onze website niet goed genoeg beschermd zou zijn is absoluut niet waar. Wij zijn net als u de dupe van deze vorm van internetcriminaliteit en ons imago leid hier onder.

 

WIj steken veel tijd in fraudepreventie maar kunnen helaas niet alle fraudeleuze transacties filteren.

Op korte termijn implementeren wij een verficatieprocedure waarbij helaas een stukje gebruiksgemak verloren gaat maar waar deze vorm van fraude voortaan niet meer zal kunnen plaatsvinden.

 

Hopende op waardering en begrip uwerzijds.

 

Met vriendelijke groet,

 

Davy Stevens

Co-founder

Link naar reactie
  • 0

Nette reactie van BTCDirect, zowel in bovenstaande post als in de eerdere reactie per e-mail.

 

Dat weikram is opgelicht zal best zo zijn, maar weikram zou ook moeten concluderen dat de betreffende webshop hier de oplichter is en niet de bitcoin boer. Soortgelijk misbruik kan vast ook middels andere partijen, bv. via het rekeningnummer van een bedrijf waar de oplichter iets heeft besteld...

 

Enig nadeel is in dit geval wellicht dat die bitcoins zo anoniem als de pest zijn en dat een transactie met geen mogelijkheid kan worden teruggedraaid.

 

Beetje jammer dat weikram lid geworden is louter om hier een beschuldiging te posten. Wat mij betreft mag zijn reactie geschrapt worden...

Link naar reactie
  • 0

Een vraagje: Een bitcoin draagt toch een vast nummer??? Ik vraag dit omdat ik net als Weikram hetzelfde heb meegemaakt en ik niet helemaal begrijp waarom iemand die bitcoins steelt niet achterhaald kan worden.

 

En voor Weikram wil ik nog best wat rechtzetten. Ik was op een bonafide bedrijf aan het bestellen, kreeg een registratie-email en een vraag of zij me konden helpen omdat ze wel gezien hadden dat ik interesse had om 10 uur. Wat er gebeurde: ik kreeg alleen maar storing op Ideal, geen emails met vragen om codes oid. Ik heb om 12.00 uur weer besteld en toen ging alles prima, ook product ontvangen etc. Om 10.00uur bleek iets overgeschreven naar BTCdirect. Zij zeggen dan moet je de naam in de gaten houden, maar het viel plots in storing en sowieso heten inningsbedrijven heel anders dan de site waar je op bestelt. Op veel manieren willen zij juist zichzelf goed praten en dat vind ik niet o.k. Het gaat bij hun juist fout en niet daarvoor.

BTCdirect maakt m.i. juist wel andere bedrijven op deze manier zwart. Zij zouden meer de hand in eigen boezem moeten steken. Ik heb mijn geld niet van hun teruggekregen. Zij verdienen wel een commissie over dit geld wat doorgesluisd wordt naar criminelen. Ze kunnen dacht ik zelf best de nummers volgen waarvan zij weten dat het om oplichting gaat. Vroeg of laat worden ze verkocht. Wat mij betreft mag de bitcoin zolang het een parasiet is die op echt geld leeft heel snel verdwijnen. Het brengt alleen maar heel veel stress en ellende met zich mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.