• 0

Financiële impasse [financiering webshop creatieve sector]

Hallo lezers,

 

Inmiddels ben ik een jaar bezig om de financiering voor een webwinkel vanuit huis te realiseren, maar zit in een impasse.

 

De situatie:

Ik ben 30 jaar en heb nooit een baan kunnen behouden door teveel ziektedagen.

Vanaf eind 2007 ontvang ik bijstand en heb hierin geen vooruitzichten.

Een eigen bedrijf heb ik altijd willen hebben en de laatste 1-2 jaar ben ik bezig om dit te realiseren.

Ik wil vooruit met mijn leven, een doel hebben in het dagelijks leven en de kans om ooit samen te wonen. Samenwonen is zo geen optie omdat mijn vriend te weinig verdiend, en ik niet ga samenwonen wetende dat we vrijwel direct schulden gaan maken, ofwel, extra motivatie voor mij om eigen inkomen te genereren. Daarnaast zijn er behandelingen waardoor ik mij beter zou voelen, maar door de eigen bijdragen kan ik ook deze niet betalen.

Bij mijn ouders heb ik inmiddels een schuld opgebouwd van ongeveer € 3.000,- die ik ook wil aflossen (en aflos met €50,- p.m.), maar dat zal niet lukken in de huidige situatie en van tijd tot tijd komt er zelfs bij.

Door de bijstand heb ik niet voldoende inkomen om te sparen voor de opstart.

 

Ik ben met mijn plan naar de gemeente gegaan, maar heb geen kans op BBZ en andere regelingen.

Wel zijn we tot de conclusie gekomen, dat als ik het financieel voor elkaar kan bakken, dat ik een webwinkel mag doen met (deels) behoud van uitkering, en dat de winst van de uitkering word getrokken.

Ik verwacht niet rijk te worden, en kan (lichamelijk) ook niet 24/7 met mijn shop bezig zijn.

Het doel is voldoende te verdienen om uiteindelijk uit de bijstand te kunnen, maar dit zal langzaam worden opgebouwd, waardoor ik maandelijkse lasten kort moet houden om geen extra schulden te maken en niet als ik een maand niets binnenhaal dat ik direct in de problemen kom.

 

Vergeleken met andere bedrijven gaat het om een “lullige” € 2.000,- voor een mooie opstart.

Banken ed, willen dat je 25% eigen geld geld hebt, wat ik dus niet heb. En je plan moet door een accountant worden nagekeken wat ook weer geld kost. Terwijl ik ook geen realistisch plan kan geven qua inkomsten groei, door ik niet goed weet hoeveel tijd ik hieraan kan besteden. (lichaam is onvoorspelbaar, maar met een week levertijd is dit goed haalbaar, uit de tijd maar bestaat nog steeds).

 

Microkrediet heb ik uitgerekend dat ik uiteindelijk bijna € 2.800,- betaal voor een lening van € 2.000,-

Ook heb ik diverse crowdfunding sites geprobeerd, maar daar waar je moet betalen vallen al af.

Of ik kreeg de reactie dat ik niet tot de doelgroep behoorde van hun investeerders.

Familie en vrienden hebben ook niet veel om te investeren.

 

Na bovenstaande opties sta ik nu met een project op een crowdfunding site met donaties.

https://www.4just1.com/project/433 maar ook dat is niet echt een succes. Maar ik kan ook niet verwachten dat men mij zomaar geld geeft hiervoor.

 

Bijkomende info/dilemma’s:

Het betreft een webwinkel op creatief gebied, dat in principe weinig ruimte in beslag neemt.

Het ondernemingsplan is klaar, het financiële vooruitzicht niet meegerekend.

Voor goeie inkoop (om de dingen betaalbaar te maken) heb ik een kvk nummer nodig. Dus kan ook niet op voorhand dingen verkopen om geld bij elkaar te krijgen.

Ik heb Basiskennis boekhouden en ervaring met financiële administratie.

 

Ik ben veel wijzer geworden door deze site, de KvK en andere sites.

En ik zou denken dat ik inmiddels alles al geprobeerd heb, en weet niet waar ik het verder kan zoeken.

En dan kom ik tot mijn vraag, welke mogelijkheden zijn er nog meer? Heb ik wel alles geprobeerd?

 

Ik zou graag denken dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb, maar ik hoop dat jullie nog andere mogelijkheden weten die ik heb gemist.

 

Met vriendelijke groetjes,

Cindy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Cindy,

 

Om eerlijk te zijn kan ik me goed voorstellen dat je moeilijk aan geld komt. Wat je beschrijft klinkt namelijk niet zo geweldig. Zelfs van die "lullige" 2000 euro vraag ik me af of je ze ooit kunt terugbetalen. Ik zie op je crowdfunding pagina dat je leuke miniaturen wilt verkopen, waar vast wel een markt voor is. Maar, je biedt weinig perspectief. Waar heb je het geld eigenlijk precies voor nodig? Wat ga je er precies mee doen en hoe ga je het terugverdienen?

 

Met wat je opschrijft denk ik dat je eerst in de no-budget hoek zal moeten beginnen. Waarom probeer je het niet eerst op marktplaats, e-bay, een beurskraam of met een standaard webshop op abonnementsbasis?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Microkrediet heb ik uitgerekend dat ik uiteindelijk bijna € 2.800,- betaal voor een lening van € 2.000,-

 

Op zich zou dat niet moeten kunnen, de maximale rente op dit moment is namelijk 15% (3% wettelijke rente + opslag)

Bij 15% rente op het gemiddelde leningbedrag (over de gehele looptijd van de lening: de helft, €1.000,-) betaal je € 1560,- rente per jaar, over een looptijd van 5 jaar dus € 750,-. Bij crowdfunding zijn de kredietprovisiekosten doorgaans hoger.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen mmint,

 

Dat is dus het hele probleem, dat ik geld nodig heb om geld te verdienen.

Het geld is voor de inkoop, een kast om deze op te bergen, postzegels, verpakkingsmateriaal, visitekaartjes, webwinkel. En een kleine buffer voor de eerste paar maanden.

Een gratis webwinkel kost klanten door reclames.

Ik heb ruime inkoop gerekend om prijzen laag te kunnen houden en daarnaast om een ruim pakket aan te bieden.

Met alleen enkele items op de site gaat niet op tegen de verzendkosten.

Het word terugverdiend door te verkopen. Klanten trekken dmv facebook, miniaturen mailinggroups, mond-op-mond reclame.

En met een zakelijke rekening krijg je ook google ads tegoed.

 

Nieuwe inkoop word alleen gekocht na verkoop. En klanten kunnen alleen via ideal betalen wat meer zekerheid geeft.

De maandelijkse lasten zijn de kosten van de webshop a € 25,- per maand plus de aflossing.

Mocht ik de eerste maanden nog niet genoeg verkopen, dan zijn die kosten te overzien met de buffer.

 

Wat ik niet zie, maar mocht het gebeuren dat het helemaal een fiasco word, (is ook over nagedacht)

heb ik 3 maanden opzegtermijn voor de webshop a € 75,-.

Voorraad en verpakkingsmateriaal kan doorverkocht worden aan andere webwinkels.

Resterende schuld kan dan (met mijn ouders op hold) met €50,- per maand worden afgelost.

Al met al zie ik in beide scenario's weinig tot geen risico voor de investeerder, die krijgt sowieso zijn/haar geld terug.

 

Voor goeie inkoop (om de dingen betaalbaar te maken) heb ik een KvK nummer nodig. Dus kan ook niet op voorhand dingen verkopen om geld bij elkaar te krijgen.

 

Beurs is geen optie door mijn gezondheid.

Ik weet dat als ik het heb over gezondheid, dat dat mensen al afschrikt. Wil hier niet teveel over kwijt, maar het is chronisch, de kleine afstanden binnenhuis zijn te doen en behalve iets langere levertijd zullen klanten hier niets van merken.

 

Wat ik nodig heb is een kans. Die moet toch ergens te vinden zijn?

 

@Norbert: daar zitten ook aansluitkosten in.

Link naar reactie
  • 0

Beste Cindy,

 

Ik lees geen doortimmert plan hoe je hiermee een winstgevende onderneming kunt opzetten. Je praat vooral over de kostenkant en over geld lenen om voorraad en postzegels groot in te kopen. Maar over de opbrengstenkant lees ik alleen dat je de verkoopprijzen laag wilt houden. Als ik er als investeerder naar kijk geeft dat allemaal geen goed gevoel. Ik heb het idee dat de markt voor je product heel klein is. Je stelt dat je overtollig voorraad en materiaal aan collega's kunt verkopen, maar dat lijkt me te positief. En je hebt al schulden.

 

Misschien kun je gewoon als hobby op Marktplaats beginnen, zonder investeringen. Als er echt vraag naar blijkt te zijn heb je al snel een luxeprobleem en moet je die 2.000 euro snel bij elkaar kunnen sparen op die manier.

 

Overigens wel respect dat een slechte gezondheid je niet weerhoudt om in actie te komen en te gaan ondernemen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is dus het hele probleem, dat ik geld nodig heb om geld te verdienen.

 

 

Begin gewoon zoals Ron zegt :

 

 

 

Misschien kun je gewoon als hobby op Marktplaats beginnen, zonder investeringen. Als er echt vraag naar blijkt te zijn heb je al snel een luxeprobleem en moet je die 2.000 euro snel bij elkaar kunnen sparen op die manier.

 

 

 

Koop in per gemaakt object. Ga verkopen! Fans creeren,steeds groter inkopen en uitbreiden.

 

Je kan wachten op een financiering die,op deze manier en (helaas) je ziekte, niet gaat komen of je kan nu aan de slag. Vandaag nog!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

De winst komt uit de verkoop van losse miniaturen, de kastjes om deze in te maken en complete creaties op maat.

Door kosten laag te houden kan ik deze goedkoper verkopen.

Het is misschien geen regulier en doorgetimmerd plan, maar ik ben ook geen reguliere ondernemer.

Toch is de markt er best groot voor. Zelfs nu met de economie, mensen blijven toch hobbien.

 

Wat ik zo ver als hobby heb kunnen doen komt uit verjaardags en kerstcadeaus en van oude prive inkoop van toen ik nog salaris kon genieten, en moeders "voorraad". En is tot nog toe als verjaardagscadeaus weggegeven.

 

In principe is het met bijstand zo, dat je al je inkomsten moet doorgeven en deze worden van je uitkering afgetrokken.

Ik zou nogmaals kunnen vragen dit niet te doen zodat ik die inkomsten kan gebruiken voor de opstart, maar ze zijn er niet zo makkelijk in. Ze hebben liever dat ik een veel te dure lening afsluit.

Daarnaast is het gevaar, dat het nu te duur word voor de klant, wat geen klanten trekt, terwijl ik via de groothandel de prijzen kan halveren, wat het aantrekkelijker maakt voor de klant. Daarbij moet ik kosten maken die ik vantevoren niet heb.

 

Bedankt voor het respect, het is nu gewoon een doelloze situatie en wil meer uit mijn leven halen.

 

Wat ik begrijp uit jullie antwoorden, zijn mijn kansen op financiering waar dan ook nihil.

 

Toch zal ik mijn droom niet opgeven, dan maar een boterham minder, over een paar maanden zal ik genoeg hebben om een compleet object te maken, en dan zal ik mijn eerste object kunnen verkopen.

 

Al duurt het 10 jaar, CreaParadijs komt er!

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Maar als je nu zonder je als bedrijf in te schrijven wel bij de groothandel zou kunnen inkopen zou je dan wel gewoon van start kunnen gaan?

Heb je paar centen om die eerste inkoop bij de groothandel te kunnen doen? (hoeveel geld is er nodig voor die eerste inkoop?).

Zijn namelijk erg leuke dingen die je maakt wat ik zo zie en moet je vast wel kunnen verkopen en dan zo als hobbyist van start gaan om wat geld te verdienen om straks wat groter als echt bedrijf te starten.

 

Overigens denk ik dat je geld ophaal actie voor belangrijk deel niet loopt doordat je actie erg onduidelijk is en te weinig duidelijk maakt wat je doet, wat je wil en wat je nodig hebt.

Link naar reactie
  • 0

De in de bijstand bedoelde inkomsten betreffen je omzet minus kosten, dus niet alleen de omzet. Verder zal het gaan om de inkomsten over een bepaalde periode en niets staat je in de weg om in het begin een lagere marge te rekenen om het product betaalbaar te houden. Je kunt denk ik best klein beginnen en bij gebleken succes opschalen door steeds iets meer materiaal in te kopen. In het begin zou ik geen geld uitgeven aan indirecte kosten zoals Google Adwords. In jouw segment zijn er genoeg andere promotiemiddelen te bedenken die weinig kosten of alleen een beslag leggen op je tijd.

 

Mbt. tot je huidige crowdfunding resultaat ben ik het eens met m'n voorganger, met als aanvulling dat het gekozen platform bij mij niet bekend was en dat het zo te zien niet de omvang heeft van sites als geldvoorelkaar en kickstarter.

Op basis waarvan heb je dit platform gekozen?

 

Tenslotte ook van mij waardering voor je ondernemerschap. Waar een wil is, is een weg. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Het geld is voor de inkoop, een kast om deze op te bergen, postzegels, verpakkingsmateriaal, visitekaartjes, webwinkel. En een kleine buffer voor de eerste paar maanden.

 

Ik zou zeggen: voorlopig dan maar een paar bananendozen in plaats van een kast en visitekaartjes wellicht via de gratis aanbieders (voor alleen verzendkosten). En als je die visitekaartjes alleen gebruikt om "live" uit te delen, dan kun je misschien beter zelf een A5 flyer printen, daar kunnen dan meteen een paar plaatjes van je producten op. Postzegels kun je minimaal doen, als je de portokosten (deels) doorberekent aan de klant, krijg je met elke verkoop dat geld weer terug.

 

Ik mis in jouw rijtje in elk geval de kosten van een zakelijke rekening.

Link naar reactie
  • 0

Er is weinig focus op het geld dat je gaat verdienen, je hebt het alleen over wat je nodig hebt. Dat nodigt niet uit.

 

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet eerst via bijv marktplaats te verkopen en een groep volgers op facebook op te bouwen. Je eigen klantenkring. Maar, je hebt dan wel een probleem met de sociale dienst. Zij moeten toestemming geven, als ze er achteraf achter komen ben je de uitkering kwijt.

 

je bent ziek zeg je, maar heb je geen arbeidsongeschiktheidsuitkering?

 

Link naar reactie
  • 0

Groothandels willen dat je staat ingeschreven, en dat is ook voorwaarde van de gemeente. Als ik begin moet ik ook echt beginnen. Daarnaast is er vaak een minimum dat je moet bestellen.

Sommige dingen moeten geïmporteerd worden, en dat is voordeliger indien je meer besteld.

Voorbeeld van een groothandel is minimum eerste aanschaf van 180 dollar plus verzendkosten en belastingen. Afhankelijk van de koers 150-200 euro.

Nederlandse groothandels is het doorgaans een minimum van 10 producten voor een korting.

Om een redelijk product in elkaar te zetten voor een redelijke prijs moet ik bij meerdere groothandels kopen.

Als ik dingen particulier inkoop, zal de klant al snel aan de € 75,- tot 100,- komen voor een mooi object wil ik er ook nog wat aan verdienen. En ik geloof niet dat klanten dat ervoor zullen betalen.

Via groothandels kan ik de prijs kan halveren, wat realistischer word om ook iets te kunnen verkopen.

Het minimale komt dan op ongeveer € 500,-.

 

Het punt van de bijstand is, dat je weinig tot geen geld overhoud. Ik spaar € 20,- per maand, maar in feite spaar ik voor de periodieke rekeningen en voor de boodschappen aan het eind van de maand. Momenteel staat er € 20,- op de spaarrekening. Bijstand is puur om je van je minimale levensonderhoud te voorzien.

 

Ik noemde ook winst betreft de bijstand.

Voor promotie betaal ik vrijwel nix, en google ads tegoed word verkregen bij opening van een zakelijke rekening.

 

Geldvoorelkaar heeft plaatsingskosten van € 249,-.

 

Kickstarter is voor tijdelijke projecten met een duidelijke finish.

A project is something with a clear end, like making an album, a film, or a new game. A project will eventually be completed, and something will be produced as a result.

 

Van Mindhunter kreeg ik het volgende:

Bedankt voor uw financieringsaanvraag. Wij hebben deze beoordeeld.

Helaas verwachten we niet via onze netwerken van betekenis te kunnen zijn voor u.

Dit is geen oordeel over de haalbaarheid van uw plannen, maar een inschatting van de interesse uit onze netwerken van financiers en investeerders.

Desalniettemin natuurlijk veel succes toegewenst met het realiseren van uw plannen.

 

Share2start gaf ook reactie:

Bedankt voor het aanmaken van een project. Wij richten ons met Share2start op duurzame en innovatieve ondernemingen. Na het lezen van je project vinden we dat CreaParadijs niet helemaal past op ons platform. We kijken dan met name naar duurzaamheid en schaalbaarheid van een project.

 

Ik kwam bij die site na veel gezoek. Dat had ik idd misschien beter uitgebreider kunnen doen.

Door enthousiasme van diverse mensen uit mijn omgeving heb ik dit project aangemaakt, maar dat waren blijkbaar losse lippen want die hoor ik niet meer en had er dus ook meer van verwacht.

 

De kosten voor een zakelijke rekening is het eerste jaar gratis, het 2e jaar rond de € 100,-.

 

De inkoop van producten, kan ik bij verkoop bijna verdubbelen.

 

Via facebook krijg ik al veel leuke reacties en aanmoedigingen.

Probleem betreft de sociale dienst is er niet als ik "gewoon" als bedrijf aan de slag kan.

Ik heb toestemming om een bedrijf te beginnen, waarbij de netto winst (na aflossing en nieuwe inkoop) van mijn uitkering word getrokken zolang dit nog niet voldoende is.

Zodra er geld beschikbaar is, ga ik met hun aan de tafel om alles op papier te zetten hoe we dat met de winst en uitkering gaan regelen. Dat is dus al zo goed als geregeld.

 

Arbeidsongeschiktheidsuitkering werd afgeschaft.

Wajong ben ik 2x voor afgewezen doordat ik vroeger niet wilde opgeven en bleef proberen. Waardoor ik op papier teveel heb gewerkt. Ze kijken naar mijn eerste werkgever, daar werkte ik 4 dagen per week, elke week een andere dag vrij. Door ziekte is die dag steeds verplaatst en heb vrije uren ingeleverd door ik vaak later moest beginnen of eerder weg moest. Met voordeel van de twijfel kreeg ik een 2e contract, wat dus geen succes was.

Daarnaast had ik vaak pijn, maar kon het niet aantonen, en werd dus ook niet serieus genomen. Wat ik wel kon aantonen werd niet als ernstig genoeg gevonden. Wat dat betreft kun je beter een gebroken been hebben of in een rolstoel zitten.

De laatste jaren heb ik meerdere antwoorden en diagnoses gekregen. Maar door mijn doorzettingsvermogen en wilskracht vanaf vroeger val ik buiten alle regelingen.

 

Dat terzijde, wil ik zelf werken voor mijn geld, ik vind het vreselijk dat ik afhankelijk ben van de bijstand en alle regels die daaraan vastzitten. Een daarvan is dat mijn relatie veelal beperkt is tot de weekenden, omdat ze het anders kunnen zien als samenwonen en ik anders gekort word op de uitkering en nu al amper rond kan komen en hij zelf ook zijn kosten heeft. Daarbij vind ik het absurd dat ze mij zouden verplichten afhankelijk te zijn van een man, ook al zou hij genoeg verdienen, wil zelf inkomen maken. En iets overhouden aan het einde van de maand zou ook wel leuk zijn.

 

Behandelingen, hobbies, dromen, alles kost geld. Dit is geen situatie waar je in wilt zitten.

Link naar reactie
  • 0

Twee gedachten:

 

[*]Is het niet mogelijk om via de gemeente die € 2.000,00 te lenen?

[*]Indien bovenstaande niet mogelijk is gewoon via microfinanciering het bedrag lenen en de rente voor lief nemen - deze rente drukt ook nog eens je netto winst en wordt dus feitelijk door de gemeente betaald.

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Er is weinig focus op het geld dat je gaat verdienen, je hebt het alleen over wat je nodig hebt. Dat nodigt niet uit.

 

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet eerst via bijv marktplaats te verkopen en een groep volgers op facebook op te bouwen. Je eigen klantenkring. Maar, je hebt dan wel een probleem met de sociale dienst. Zij moeten toestemming geven, als ze er achteraf achter komen ben je de uitkering kwijt.

 

 

Neen je kan de verdiensten als bijverdiensten opgeven.

 

Keep it simple start gewoon die 3 of 4 miniaturen die je hebt staan te verkopen op Marktplaats en bouw zo langzaam je toko uit. Een Facebookpagina is gratis.

 

Vergeet die kast waar je spullen in moeten, je wil toch niet beweren dat je nu geen ruimte heb om de miniaturen neer te zetten, vergeet ook even die dure visitekaartjes en laat gewoon via internet een kleine oplage maken al zou ik niet weten wat jij in jouw specifieke geval om via online zaken te doen moet met visitekaartjes.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 0

@Dennis:

Lenen via gemeente is niet mogelijk. De 2e gedachte zal ik verder over nadenken.

 

@Meneer Zandwijk:

Van de 4 miniaturen op de foto's, heb ik er nog 1 in bezit, en dat was een gift van mijn moeder, dus gaat niet de verkoop in.

 

De kast is niet alleen nodig voor de miniaturen, maar ook de kastjes ed.

Er zit gevoelig materiaal tussen dat je niet zomaar even ergens neer kwakkelt.

Ik heb ook nog een kat, en denk niet dat klanten het waarderen als er stof en kattenharen tussen zitten.

 

Ik heb niets gezegd over "dure" visitekaartjes, deze hoeven ook niet duur te zijn, maar moeten wel op de begroting.

Ik ben van mening dat elk bedrijf visitekaartjes nodig heeft. Ook online zaken. Als je bedrijf ter sprake komt op straat of verjaardagen of waar dan ook, is het makkelijker om een visitekaartje te kunnen geven dan pen en papier te gaan zoeken.

Daarnaast vind ik het professioneler overkomen.

 

Als u de tijd heeft zou ik graag zien dat u nog even door gaat. Zo ver heb ik volgens mij alle kritiek en vragen kunnen beantwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm... een echte ondernemer gaat aan de slag met wat wel mogelijk is en laat zich niet weerhouden door tegenslag of onmogelijkheden. In jouw reacties hoor ik veel mitsen en maren op de gestelde suggesties. Misschien bereik je sneller je doel door nu gewoon aan de slag te gaan en hoge kosten te vermijden.

 

Bedenk bijvoorbeeld niet waarom je per se een kast nodig hebt, maar hoe je ook zonder kosten je spullen kan opslaan. Wees daar creatief in. Visitekaartjes? Ik ben nog steeds niet door m'n stapeltje van 7 jaar geleden heen (nb. prima kaartjes voor een paar euro bij vistaprint). Materialen? Misschien kun je op creatieve wijze meer miniaturen maken uit minder of voordeliger materiaal. Etc., etc.

 

In mijn ervaring is het veel prettiger om op eigen kracht te groeien, dan er weer een schuldeiser erbij te krijgen. Zeker met je uitkering als vangnet kun je al doende investeren en een lagere winst nog even voor lief nemen.

Link naar reactie
  • 0

Nog een kleine aanvulling. Mocht je bij groothandels een kvk nodig hebben, dan is er vast wel een lokale zelfstandige die hierin mee wil helpen (eventueel op vooruitbetaling). En als het een detaillist is in de juiste markt heb je misschien nog een verkooppunt erbij ;)

 

Bedankt, hier had ik nog niet aan gedacht en ga ik zeker verder onderzoeken.

 

@mmint:

Met minder geld kom ik er ook dat was al duidelijk, maar ik ga niet 3e rangs kwaliteit verkopen.

 

In een eerdere reactie heb ik aangegeven dat het duidelijk is dat qua financiële mogelijkheden ik geen verdere opties heb.

 

In tussen ben ik al kijken wat ik van mijn privé bezittingen weg kan gooien/verkopen of anders in kan delen om ruimte te creëren en aan geld te komen.

 

Ik maak liever ook geen schulden, dus ik stel mijn start voorlopig uit.

Zonder geld kom je nergens. En heb nu ook geen rooie cent om ervoor te gebruiken.

Ik ga nog minimaler leven om zelf alles te kunnen financieren.

 

Bedankt voor jullie tijd.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zou je dit geweldige stukje van Ruben eens moeten lezen. ;) Andere branche maar de tips zijn heel bruikbaar voor iedere onderneming die je wilt starten. :)

 

Geweldig stuk tekst.

Motivatie is ook niet gebrekkig.

Het is mijn lichaam waardoor ik geen bijbaantjes oid kan doen.

 

En ik zou denken dat ik inmiddels alles al geprobeerd heb, en weet niet waar ik het verder kan zoeken.

En dan kom ik tot mijn vraag, welke mogelijkheden zijn er nog meer? Heb ik wel alles geprobeerd?

 

Ik zou graag denken dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb, maar ik hoop dat jullie nog andere mogelijkheden weten die ik heb gemist.

 

Ik heb enkele goeie tips gekregen waar ik gebruik van ga maken.

 

CreaParadijs komt er sowieso. Alleen later dan gewenst.

Link naar reactie
  • 0

Ga naar de gemeente en vraag een formulier "bijzondere bijstand" aan voor een "tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten" vraag meteen je jaarlijkse toeslag voor "deelname maatschappelijk verkeer" aan en je hebt een beginkapitaaltje van zo'n 400 euro.

 

Begin nu gewoon eens met deze 400,00 euro materialen te kopen voor een kleine oplage miniaturen en verkoop deze op marktplaats. Met de winst daarvan kan je verdere investeringen doen en zo verder.

 

Je kan zelfs van die 400 euro 30 euro reserveren voor die o zo belangrijke visitekaartjes.

 

Succes.

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 0

sluit me aan bij alle voorgaande adviezen. maar zolang je op alle argumenten een tegenargument hebt denk ik dat je het jezelf veel te moeilijk maakt.

 

Als "ouwe rot" ben ik dit jaar opnieuw ondernemer geworden en heb mezelf voorgenomen nooit meer met krediet te werken. Dingen gaan dan wel langzamer maar het lukt me prima. En het maakt je een stuk inventiever ;)

Link naar reactie
  • 0

@Zandwijk

Tegemoetkoming krijg ik in december/januari, en een deel daarvan zal zeker gebruikt worden

De toeslag voor deelname maatschappelijk verkeer kende ik nog niet dus zal hier achteraan gaan.

 

En die visitekaartjes hoef ik alleen papier voor te kopen dus die 30 euro is een belachelijke opmerking.

Verder bedankt.

 

@Henk

dat geeft wel meer trots.

En ik moet het mezelf wel moeilijk maken, het is heel wat en het betreft mijn toekomst.

Ik word niet klakkeloos ondernemer. En moet realistisch zijn.

 

Het hele topic ging over of dat ik mogelijkheden gemist had, en daar heb ik antwoord op.

Nogmaals, ik ga niet lenen, ik haal het op eigen kracht.

Dus ik denk dat de financierings issue klaar is, en start begin volgend jaar mijn bedrijf met een kleiner budget.

 

Bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
  • 0

@Zandwijk

Tegemoetkoming krijg ik in december/januari, en een deel daarvan zal zeker gebruikt worden

De toeslag voor deelname maatschappelijk verkeer kende ik nog niet dus zal hier achteraan gaan.

 

En die visitekaartjes hoef ik alleen papier voor te kopen dus die 30 euro is een belachelijke opmerking.

Verder bedankt.

 

 

Beide nu aanvragen dan zal je ze, schat ik, in november krijgen, tegemoetkomingen via de gemeente kan je ten aller tijden aanvragen.

 

Beetje fatsoenlijk kwalitatief visitekaartje kost zo'n 50 euro per 250 stuks dus 30 euro was al voor de goedkope versie. Uiteraard kan je zelf aan de slag met de printer maar dat had je nu ook al kunnen doen, een pak papier van 120 gram kost iets van 4 euro.

 

En waarom volgend jaar pas beginnen terwijl het nu ook al kan?

 

 

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 0

Die eerste krijg ik automatisch. De 2e vraag ik morgen aan.

 

Ik ontwerp zelf de visitekaartjes, maar daar ging het helemaal niet om, er werd gevraagd waar ik geld voor ging gebruiken en ik gaf gewoon antwoord. En het valt toch onder kosten ook al is het 4 euro.

 

Nu heb ik nog 30 euro voor eten en drinken tot de 20ste, zegt dat genoeg?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.