• 0

Garantie berekenen in verkoop prijs

Hallo allen,

 

Ik zit er op dit moment zwaar over te denken om mobiele telefoons te gaan importeren vanuit China. Het betreft een hoog aangeschreven merk in China kwa kwaliteit, maar ik heb toch nog wat vragen over de garantie. Het product zal ongeveer 170 euro kosten. Al deze vragen waren niet uit te vogelen met google..

Ik weet dat het in de gehele verplicht is om in Nederland 2 jaar garantie te bieden.

- Hoe bereken je de kans dat een product kapot gaat onder de garantie regeling?

- Hoeveel geld nemen ondernemingen op in de verkoopprijs om dit te dekken?

- Is het mogelijk om een soort van verzekering aftesluiten op de garantie? Zeg maar dat een instantie het verder afhandelt?

 

Ik ben hier nieuw en ik hoop dat ik het goede subforum heb gekozen!

Mijn webshop met Xiaomi producten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
- Hoe bereken je de kans dat een product kapot gaat onder de garantie regeling?

 

Dat valt niet te berekenen zonder de ervaringscijfers van de fabrikant zelf; het verschilt sterk per product, merk en type. Een x percentage toestellen valt uit binnen 2 jaar

 

- Hoeveel geld nemen ondernemingen op in de verkoopprijs om dit te dekken?

 

Dat hangt af van die zelfde cijfers maar vooral ook van afspraken over garantie- en vergoedingen met de fabrikant zelf. Dit geldt zowel voor de fabrieksgarantie (die per definitie voor rekening van fabrikant is, maar wel handlings- en transportkosten voor leverancier/importeur ) als de wettelijke garantie / coulance / service vervangingsregelingen.

 

Is het mogelijk om een soort van verzekering af te sluiten op de garantie? Zeg maar dat een instantie het verder afhandelt?

 

z.g.n. warranty verzekeringen zijn mogelijk voor zowel fabrikant/importeur als afnemers; naar keuze service- of stop loss dekkingen voor handlingskosten en regres fabrieksgarantie, wettelijke en verlengde garanties voor importeurs . Meestal alleen tegen interessante tarieven bij hele grote marktvolumes. Aanbieders zijn o.a. the warranty group en beursmakelaar Aon

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

- Hoe bereken je de kans dat een product kapot gaat onder de garantie regeling?

- Hoeveel geld nemen ondernemingen op in de verkoopprijs om dit te dekken?

- Is het mogelijk om een soort van verzekering aftesluiten op de garantie? Zeg maar dat een instantie het verder afhandelt?

 

@Maximiliaan

Een verzekering moet je voor jouw situatie maar even vergeten.

Beste kun je de fabrikant vragen naar zijn ervaringen met uitval elders

en hem te laten voorstellen Hoe daar mee om te gaan,

(wellicht dat de fabrikant zegt: Verzamel maar en stuur 1x/jr lijst serienummers en wij vervangen eea)

maar als die reageert met: 'Teveel werk/handling voor vervanging' en men verwacht "4% uitval in 2 jaar".

dan kun jij het beste richting fabrkant het voorstel doen om dat percentage van 4% uitval voor jouw rekening te nemen maar daarbij de fabrikant te vragen zorg te dragen voor gratis vervanging als de uitval hoger blijkt te zijn. En dan verzamel/registreer je eea (met bv serienummers) en dan neem je dat mee in je periodieke overleg met je leverancier.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.