Geintje uithalen met werknemer of het bewijs dat mensen niet lezen

Aanbevolen berichten

Tussen alle serieuze onderwerpen ook even een leuk berichtje.

 

Een jongen die als freelancer voor ons werkte wil graag bij ons aan het werk als oproepkracht.

 

In de onderhandeling over het aantal uren en salaris heb ik hem een contract gegeven die hij van mij thuis even rustig moest doorlezen en eventueel aan zijn ouders kon laten lezen.

 

De volgende dag kwam hij terug dat hij het gelezen had en dat ook zijn vader er naar had gekeken (vader is personeelschef bij een grote landelijk cateraar). Hij ging akkoord met het contract.

 

Nu het leuke van dit contract.

 

- Het contract heet letterlijk: Het min-acht uren contract

- Bij het dienstverband spreken we over een onbepaalde tijd

- Verder staat er dat de eerste 8 uur voor rekening zijn van de werknemer, welke aan het einde van de maand uitbetaald dient te worden volgens het eerder genoemde uurloon, de overige uren worden door aan het einde van de maand door de werkgever betaald volgens het eerder genoemde uurloon.

 

Pas toen ik hem uitlegde waar hij nu mee akkoord was gegaan bedacht hij zich.

Morgen horen we hoe zijn vader vanavond zal reageren, morgen ook maar even het echte contract in orde maken...

Link naar reactie

Als je niet tegen dit soort dingen kan, is het ook beter als je niet meer komt.

 

In ieder geval had ik aardig hieraan kunnen verdienen, helaas ben ik daar weer te aardig voor :)

 

Hoezo? Wat als papa geen personeelschef was? Had je dit dan niet gepoogd?

En denk je nu echt dat je met een dergelijk beding weg was gekomen?

Een dikke kneus Jasper. Dit soort geintjes kun je als werkgever beter niet uithalen. Het is geen 1 april en als jij nog vacatures hebt, zou jij na het lezen van deze misselijke grap dan bij jezelf solliciteren? Het is namelijk niet alsof jouw bedrijf slecht vindbaar is via google naar HL..... ::)

 

Waarom ???

 

Gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Nee hoor. Ook als zijn vader ander werk deed had ik het gedaan hoor.

 

Tuurlijk was het nooit tot een beding gekomen, het was een geintje, maar schijnbaar ligt jouw humeur ergens anders. Gelukkig kon de werknemer er wel erg om lachen.

Misschien moet je het allemaal niet zo serieus nemen en proberen wat meer lol te hebben.

 

Ik zie niet helemaal in waarom ik als een chagrijnige baas moet rondlopen. We hebben een heel leuk team en ik weet echt wel welke geintjes je met wie kunt uithalen. Vergeet niet dat de toekomstige werknemer al heel wat maanden met ons meeloopt en niet omdat er zo'n slechte sfeer hangt.

 

Bovendien wordt het off topic gedeelte verder niet in google gebruikt.

Link naar reactie

Wel leuk die kneuzen en reuzen zo.

 

Ik denk dat ik ook heel ongeschikt ben al ondernemer 8) Daarom doe ik het al 13 jaar lopen er 8 tevreden medewerkers rond en nemen binnen 1 jaar tijd nu het tweede bedrijf over.

 

Als ik werkelijk altijd braaf had geluisterd naar de adviezen hier. Dan had ik een kermis website gehad voor J.C. Sound & Light, had ik nooit het bedrijf Podium Verhuur Haaglanden opgericht. Had ik me door bepaalde individuen laten oplichten met verkeerde verzekeringen en had ik alles behalve het bouwen van evenementen uit handen gegeven aan derde.

 

Gelukkig zijn er genoeg ondernemers hier die zien dat juist met een behoorlijk portie eigenwijsheid/koppigheid ook je doel kan bereiken. Juist door dingen anders te doen dan de rest ben je als ondernemer uniek.

 

En ja mocht je niet van humeur op de werkvloer houden, dan moet je zeker niet bij ons komen werken. We hebben altijd een hoop lol samen, maar weten ook wanneer er gewerkt moet worden. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat je het niet voor elkaar krijgt om je werknemers te motiveren om extreem lange dagen te maken als de sfeer niet goed is.

Afgelopen 3 weekenden heb ik, samen met mijn vrouw, steeds 24 uur achter elkaar gewerkt, met wisselende ploegen. En ik moet zeggen zelfs aan het einde van de werkdag hadden we de sfeer er nog steeds goed in zitten. En kijken er genoeg mensen uit naar de komende weekenden.

Dat komt vast omdat ik zo'n slechte baas ben. :)

Link naar reactie

 

Het is niet mijn humor/humeur maar ik vind 'm best geslaagd, als grap dan. Doet me denken aan die Rus die het contract van zijn creditcard zo aanpaste dat hij geld toe kreeg.

 

Ik snap niet waarom dit zulke felle reacties oproept. Hele verhalen toegevoegd aan kneuzen. Licht je opvatting dan in het topic toe. Dat Jasper een eigenwijze klootzak ondernemer is, wisten we al. Die legt elke beslissing voor aan het forum om vervolgens alle advies te negeren. En hij boert prima zo.

 

Overigens zou ik liever voor een baas werken die de intentie belangrijker vindt dan het papierwerk. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Daarom ben ik zo blij met dit forum ;-) en maak ik er dankbaar gebruik van.

 

Voor mijn bedrijf is dit het enige klankbord. Het is overigens niet altijd zo dat ik alles in de wind sla, maar de keren dat ik dat wel doe (ok dat zijn er best wel wat), ontstaat er wel altijd een discussie die mij wel behoorlijk aan het denken slaat.

Vaak worden deze offline dan verder gevoerd. Iets wat een hoop van mijn leveranciers hier op HL wel kunnen beamen.

 

Ik heb trouwens vandaag een reactie van de vader gekregen. Hij kon er erg om lachen en moest eerlijk toegeven dat hij er overheen had gelezen. Gezien de grote van het bedrijf was hij er wel van uitgegaan dat het in orde was.

Wel ging kijken of hij een soort gelijk iets kon doen bij het vernieuwde contract van een rayon hoofd. Al zou het alleen maar zijn om eens te kijken of hij het zou lezen.

Wat nog wel een leuke bijkomstigheid is, is dat we nu volgende week eens samen gaan zitten om te kijken wat ik voor de diverse locaties, die zij in Zuid Holland in beheer hebben, kan gaan betekenen op het gebied van podia, licht en geluid.

Link naar reactie

 

 

Tuurlijk was het nooit tot een beding gekomen, het was een geintje

 

 

Ik ben erg voor geintjes. Maar stel je voor jij bent de sollicitant, je solliciteert op een baan, dat is spannend tegenwoordig, want met al die werkloosheid, wie heeft er nog een baan? Misschien is het je eerste echte baan, nog spannender. Dat neem je heel serieus, toch? Je orienteert je van te voren op arbeidscontracten, je praat lang met je pa over arbeidscontracten en wat redelijk is, en dan krijg je niet een arbeidscontract maar "een geintje".

Ik ben niet zo heel vaak 100% serieus, maar deze zou me echt te ver zijn gegaan.

 

 

Link naar reactie

 

 

Tuurlijk was het nooit tot een beding gekomen, het was een geintje

 

 

Ik ben erg voor geintjes. Maar stel je voor jij bent de sollicitant, je solliciteert op een baan, dat is spannend tegenwoordig, want met al die werkloosheid, wie heeft er nog een baan? Misschien is het je eerste echte baan, nog spannender. Dat neem je heel serieus, toch? Je orienteert je van te voren op arbeidscontracten, je praat lang met je pa over arbeidscontracten en wat redelijk is, en dan krijg je niet een arbeidscontract maar "een geintje".

Ik ben niet zo heel vaak 100% serieus, maar deze zou me echt te ver zijn gegaan.

 

 

 

Maar vergeet niet dat we elkaar al een paar maanden kennen. Hij werkte de afgelopen maanden als freelancer voor ons. Daarom wist ik ook wel dat ik hem er niet mee zou afschrikken. Met een nieuwe werknemer zou ik het ook niet doen, je weet dan ook niet hoe hij zou reageren.

Link naar reactie

Niet om bepaalde reden, gewoon voor de leuk, daarom ook in het stamtafel gedeelte.

 

Maar mensen mogen het best wel lezen hoor, ik schaam me er niet voor. Alleen maar goed dat mensen weten dat hier mensen werken en dat we in zijn voor een geintje.

Weer eens wat anders dan een plintenladder, het doosje bougievonkjes of het geruiten garen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 304 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.