• 0

Eerst bv later 2 holdings en werk bv

Aangezien ik langere contracten ga sluiten met klanten wil ik ivm aansprakelijkheid mijn EMZ omzetten in een BV. (BV 1)

 

Echter over 4 maanden zal een partner ook mee gaan doen. Deze heeft reeds een BV. Dus gaan we dan naar 2 holdings met eronder de werk bv.

 

Wat is nu makelijker, bv over 4 maanden werkbv laten worden en voor mij een nieuwe holding bv starten en de werk-bv onder mijn nieuwe holding handen en die bv van partner?

 

Of over 4 maanden van mijn bv een holding maken, en een nieuwe werk-bv oprichten onder mijn vbv en die van partner?

 

Partner kan tot die tijd meedoen, maar ik wil wel al graag beginnen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Of, optie 3: nu alvast je holding en je werkmaatschappij in de lucht hangen, en met de BV van je zakenpartner afspraken maken over hoe, op welke termijn en tegen welke prijs, die BV aandelen van de werkmaatschappij over kan nemen.

 

Ik vermoed dat dat veruit de eenvoudigste oplossing is, plus dat je dan dit jaar hopelijk maar één keer naar de notaris hoeft.

 

 

Verder is het lastig om hier iets zinnigs over te zeggen als je niet weet wat er in die werkmaatschappij respectievelijk holding gaat zitten. Komen daar activa in, rechten, licenties, contracten, of helemaal niks?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.