• 0

Website en werving voor stagebemiddelingbureau - wat vinden jullie?

Omschrijving van je concept:

Zojuist heb ik in Suriname een stage bemiddelingsbureau opgestart voor Nederlandse/Belgische stagiaires/vrijwilligers.

 

Core diensten die ik ze ga aanbieden zijn;

- Stagebemiddeling

- Huisvesting

- Verhuur fietsen

 

Op latere termijn wil ik de studenten extra diensten aanbieden (commissie-basis)

- Toers

- Verkoop aan vliegtickets

- Reisverzekering

 

Daarnaast hoop ik ook toeristen/bezoekers te kunnen aantrekken voor huisvestiging.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Werven van bedrijven, woonruimte en kopen (gebruikte) fietsen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Studenten een totaal oplossing bieden en een goede stageperiode bezorgen. Vereenvoudigen van traject om stage te lopen in Suriname.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Inzichtelijke diensten pakket wat duidelijk gecommuniceerd wordt online, service gaat beter zijn, mogelijkheid tot verschillende dienstenpakketten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag wil ik van jullie tips hoe ik klanten kan gaan werven?

Daarnaast vraag ik jullie ook om input op mijn nieuwe website?

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

da3c25568c.thumb.png.2bdf1a29f55fe29b04fd922286ed6aa3.png

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk ben ik niet erg gecharmeerd van die stockfoto in de banner. Kan natuurlijk komen omdat ik niet in je doelgroep zit, maar ik zou iets kiezen wat direct een gevoel oproept van stage en/of van Suriname.

 

Je site scrollt niet lekker, ik vraag me af of dat komt door het filmpje.

 

Kijk even naar je linkjes. Linkjes met "/test2/" erin zien er wat vreemd uit. En onder je facebook icon op je homepage zit een ander linkje dan in je footer.

 

Je kostenplaatje is onduidelijk. Zijn de bedragen eenmalig of per maand? Je begint met huisvestiging huisvesting. Is dat dus inbegrepen in die 50 euro voor pakket D? Inclusief fietshuur voor 25 euro per maand?

 

Loop je teksten nog even na. Ik zie bijvoorbeeld "De stageplekken en ... is zijn met zorg geselecteerd", "voorafgaand aan het project" en "wordt dit allemaal verzorgt verzorgd voor je". "Kijk hier ons overzicht" leest ook niet lekker. En ik neem aan dat je meer dat één voorwaarde voor werkgevers hebt, dus dat wordt "voorwaarden". Verder spreek je je bezoeker afwisselend aan met "u" of "je", maak dat consistent.

Link naar reactie
  • 0
Persoonlijk ben ik niet erg gecharmeerd van die stockfoto in de banner. Kan natuurlijk komen omdat ik niet in je doelgroep zit, maar ik zou iets kiezen wat direct een gevoel oproept van stage en/of van Suriname.

Er worden momenteel nieuwe banners ontwikkeld.

Kijk even naar je linkjes. Linkjes met "/test2/" erin zien er wat vreemd uit. En onder je facebook icon op je homepage zit een ander linkje dan in je footer.

Test is uit de URL. SM logo's ga ik consistent maken.

Wat voor eisen stel je aan de werkgever, je spreekt over eisen en een kwaliteitsprocedure, maar je vermeldt niet waaraan bedrijven dienen te voldoen.

Dit moet ik inderdaad vermelden bij de info!

Wat heb je zelf met Suriname, waarom ben je dit gestart?

mijn studie combineer ik vaak met reizen. Suriname was een afstudeerproject. Zelfs was ik via een soortgelijk bemiddelingsdienst gekomen waar ik nog veel meer geld voor heb betaald, echter was de service niet zoals beloofd. Zodoende wilde ik iets soortgelijks beter uitvoeren. Dus een project naast mijn afstudeerproject.

 

Bedankt voor de nuttige tips.

Verzekerd zijn van een goede stage, een net huis, een fiets op locatie en nog allerlei andere zaken.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee! Ik vraag me alleen wel serieus af of dit levensvatbaar is. Zijn er wel voldoende goede stageplaatsen beschikbaar en zijn er voldoende studenten die deze willen bekleden? Een stage wordt immers vaak gezien als een mooie manier om bij een bedrijf uiteindelijk een betaalde baan te krijgen. De site geeft niet aan hoe het hiermee staat, maar appeleert vooral aan het tropische klimaat en aan de lage prijzen in de horeca.

 

Mijn advies zou dus zijn om veel meer concrete info op de site te zetten over het bedrijfsleven en de economie in Suriname (sterke+zwakke sectoren, sterke bedrijven, werkgelegenheid), wat je door een stage in Suriname allemaal kunt leren en voor welke NL/B studies/studenten Suriname het stage- en toekomstige werkland bij uitstek is. Als je dit hebt gedaan weet je ook veel beter tot welke bedrijven en studenten je moet gaan richten in je marketing.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.