Zoals meer ondernemerts moet ik voor werk soms naar verdere bestemmingen: een universiteitsstadje in Duitsland, een bedrijventerrein in Le Mans, een kantoor aan de Britse westkust. Met name binnen Europa is het aanbod aan alternatieven enorm on-transparant.
Je zou verwachten dat het internet dat nu wel opgelost had. Maar niet dus.
Logica dicteert dat het aanbod transparant wordt als veel partijen toegang hebben tot belangrijke marktdata. Dat gebeurt niet met het aanbod aan vlieg-, trein- en busdata, dus hier is iets anders aan de gang. Ik denk dat het een gamers effect is. De betrokken bedrijven optimaliseren hun inkomsten door voortdurend de data van goedkoop reizen te verstoppen. Dat kan alleen als er geen goeie concurrentie is.
Vergelijk prijzen voor een retourtje Londen. Nog niet zo lang geleden kon je voor een paar tientjes met Eurostar. Nu kost dat bijna tweehonderd euro. Eurostar koopt zelfs Ferries op om het overaanbod aan overtochten in te perken. KLM/Air France vullen alle slots op goedkope airports.
Ik vond een goedkoop alternatief via de busdienst van Eurolines, maar die service is volgens reviewers behoorlijk onbetrouwbaar. Roemeense chauffeurs die stops overslaan enzo.
Het is een puzzel. En dus wel boeiend.
Iemand anders travel-ervaringen?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Zoals meer ondernemerts moet ik voor werk soms naar verdere bestemmingen: een universiteitsstadje in Duitsland, een bedrijventerrein in Le Mans, een kantoor aan de Britse westkust. Met name binnen Europa is het aanbod aan alternatieven enorm on-transparant.
Je zou verwachten dat het internet dat nu wel opgelost had. Maar niet dus.
Logica dicteert dat het aanbod transparant wordt als veel partijen toegang hebben tot belangrijke marktdata. Dat gebeurt niet met het aanbod aan vlieg-, trein- en busdata, dus hier is iets anders aan de gang. Ik denk dat het een gamers effect is. De betrokken bedrijven optimaliseren hun inkomsten door voortdurend de data van goedkoop reizen te verstoppen. Dat kan alleen als er geen goeie concurrentie is.
Vergelijk prijzen voor een retourtje Londen. Nog niet zo lang geleden kon je voor een paar tientjes met Eurostar. Nu kost dat bijna tweehonderd euro. Eurostar koopt zelfs Ferries op om het overaanbod aan overtochten in te perken. KLM/Air France vullen alle slots op goedkope airports.
Ik vond een goedkoop alternatief via de busdienst van Eurolines, maar die service is volgens reviewers behoorlijk onbetrouwbaar. Roemeense chauffeurs die stops overslaan enzo.
Het is een puzzel. En dus wel boeiend.
Iemand anders travel-ervaringen?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42659-business-travel-is-het-aanbod-transparant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag